최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기컴퓨터교육학회논문지 = The Journal of Korean Association of Computer Education, v.23 no.4, 2020년, pp.35 - 47
이민정 (중앙대학교 다빈치교양대학) , 김영민 (중앙대학교 다빈치교양대학)
The purpose of this study is to provide a guideline for the programming beginners, including SW non-majors, to reduce the difficulty of establishing procedures for solving problems and to refine the work process properly in a computing environment. To accomplish this, we derive the unfolding types o...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
Wing, J. M. (2016). Computational Thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33-35.
The Open University. Introduction to computational thinking. The Open University. [Internet]. Available: https://www.open.edu/openlearn/science-maths-technology/computing-ict/introduction-computational-thinking/content-section-2.5
Janet Davis, Samuel A. Rebelsky. (2007). Food-first computer science: starting the first course right with PB&J. Proceedings of the 38th SIGCSE technical symposium on Computer science education, 39, 372-376.
Josh Darnit. (2017) "Exact Instructions Challenge - THIS is why my kids hate me" [Internet]. Available: https://www.youtube.com/watch?vcDA3_5982h8
조광제 (역) (1986). 마음의 사회. Marvin Minsky의 The Society of Mind. 서울: 메가스터디
A, M. Turing. (1937). On Computable Numbers, with an Application to the Entscheidungsproblem, Proceedings of the London Mathematical Society. S2(42), 230-265.
변희언 (역) (2017). 인지 컴퓨팅. Judith S. Hurwitz, Marcia Kaufman, Adrian Bowles의 Congnitive COmputing. 서울: 한국정보통신주식회사
이창신 (역) (2018). 생각에 관한 생각. Daniel Kahneman의 Thinking fast and slow. 서울: 김영사
Kanis C., Somkiat W. (2006). Visual Programming using Flowchart, International Symposium on Communications and Information Technologies, 1062-1065.
Crews, T., Ziegler, U. (1998). The flowchart interpreter for introductory programming courses. In Frontiers in Education Conference, FIE '98. 28(1), 307-312.
Giordano, D., Maiorana, F. (2015). Teaching algorithms: Visual language vs flowchart vs textual language. Global Engineering Education Conference (EDUCON), 499-504.
김동만.이태욱 (2019). 컴퓨팅 사고력에서 추상화의 고찰. 한국컴퓨터정보학회 동계학술대회 논문집, 27(1), 309-312.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.