최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기정보교육학회논문지 = Journal of the Korean Association of Information Education, v.24 no.4, 2020년, pp.369 - 378
장혜승 (한국교육개발원 디지털교육연구센터) , 이은주 (한국교육개발원 디지털교육연구센터)
This paper examines inquiries generated in three different online educational programs in Korea at the secondary educational level. Data covers 12,023 inquiries recorded during the first semester of 2019 and the compared groups among three programs are divided by four criteria: its type, period, inq...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
한국은 온라인 교육을 위해 어떠한 노력을 하였는가? | 다만 한국은 교육부를 중심으로 원격수업을 추진할 수 있는 수업 운영 계획을 비롯한 지침을 빠르게 마련하여 제공하고, 교육청 단위로 온라인 개학을 위한 기기지원, 수업 매뉴얼 제공, 민원 상담 전화 운영을 실시하여[12], 수업을 진행하기에도 시간이 부족한 교원들을 비롯하여 가정에서 당장 온라인 수업에 참여해야 하는 학생과 이를 관리해야 하는 학부모를 지원함으로써 온라인 교육의 최소한의 질 담보를 위하여 노력하였다. | |
온라인 교육으로 코로나 19에 대응하려는 많은 국가는 어떠한 어려움을 겪고 있는가? | 많은 국가에서 온라인 교육으로 코로나 19로 인한 학교 폐쇄에 대응하고자 하지만, 온라인 교육을 위한 기본적인 인프라 및 시스템을 갖추고 온라인용 교육 콘텐츠를 개발하여 제공해야 하는 상황에서 교육 기회 보장이라는 1차원적 교육 목적 달성에도 어려움을 겪고 있는 바, 온라인 교육 서비스 운영에서의 질담보 또는 온라인 학습의 효과성을 언급하기에는 현실적으로 어려운 실정이다. | |
한국의 온라인 개학에 대해 어떻게 온라인 교육으로 학교 교육을 대체하고 있는지, 충분한 준비가 되지 않은 교사, 학생 그리고 학부모를 어떻게 지원하고 있는지에 대한 정보를 얻고자 하는 나라는 어디인가? | 코로나 19 대응으로 추진한 한국의 ‘온라인 개학’은 매우 새로운 시도로 많은 국가들로부터 관심을 받고 있다. 이들(UAE, 우즈베키스탄, 요르단 등)은 한국이 어떻게 온라인 교육으로 학교 교육을 대체하고 있는지, 충분한 준비가 되지 않은 교사, 학생 그리고 학부모를 어떻게 지원하고 있는지에 대한 정보를 얻고자 한다. |
Chang-ho Choi & Mi-seung Ha(1999). New administration. Seoul: Sammisa.
Dowd, N.(2012). Technical college instructors' perceptions of the impact of online readiness and of student support services on student success in online courses (Doctoral dissertation), Edgewood College, Madison.
Eunjoo Lee, Sungmi Kim, Myoungjin Park, & Chanhee Son(2019). Exploring how Open Secondary High School students are learning through analysis of learning data. Educational Research, 41(2), 85-103.
Korean Education Development Institute(2020). 2019 Open middle school operating project results report.
Korean Education Development Institute(2020). 2019 Open high school operating project results report.
Korean Education Development Institute(2020). 2019 E-school for student-athletes operation project results report.
Korean Education Development Institute(2020). 2019 School For You project results report.
Korean Education Development Institute(2020). 2019 Online Classes project results report.
Hyeseung Maria Cahng, Seulki Yang, Do Yeon Hwang, Jinyoung Son, & Minryoung Kang(2019). How to answer to the different types of inquiries( Analysis on the inquiries of the online educational system). ICER 2019. Seoul. South Korea.
HyunJong Kim, TaiHun Lee, SeungEui Ryu, & NaRang Kim(2018). A Study on Text Mining Methods to Analyze Civil Complaints - Structured Association Analysis. Journal of the Korea Industrial Information Systems Research, 23(3), 13-24(12 pages).
NEWSIS(2020, April 12). Gyeonggido Office of Education, Operate '1396 Call Center' to support distance learning. Retrieved from https://newsis.com/view/?idNISX20200412_0000991339.
Soo-man Lee & Seung-jong Lee(1994). List of local administrative literature. Seoul: Korea Institute of Local Administration.
Young Ju Joo, Sung Hee Park, Woo Jin Shim, & Ji Yeon Kim(2008). Development and Validation of a Dropout Scale for the Cause Examination in Corporate E-Learning. Journal of Corporate Education and Talent Research, 10(2), 79-97.
Young-pyoung Chun(1995). Symposium on the Strategies towards Service - Oriented Public Administration; Public Service Administration and Civil Request Administrators. The Korean Journal of Public Administration, 4(2), 2039-2053.
Yun-hee Lee(2019). Analysis on the reality of education civil affairs administration-focusing on Incheon metropolitan office of education(Masters dissertation). Korea National University of Education, Chunngbuk.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.