최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Trans- = 트랜스-, v.8, 2020년, pp.55 - 78
조현진 (로컬멀티플라이 공연예술기획팀)
Among various tools for pop music composition, what is most frequently used by K-Pop composers is the digital sequencer program, or DAW software (Digital Audio Workstation). When it comes to making commercial music such as K-Pop, the proportion of using these programs is extremely high. By using tho...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김문환, 미학의 이해, 문예, 1989.
Colby N. Leider, Digital audio workstation, McGraw Hill Professional, NY, 2004.
Jacques Ellul, 무의미의 제국: 예술과 기술 사회, 하태환 역, 대장간, 2013.
Lev Manovich, 뉴미디어의 언어, 서정신 역, 커뮤니케이션북스, 2014.
Margaret Pabst Battin, John Fisher, Roland Moore, Anita Silvers, 예술이 궁금하다: 퍼즐과 함께하는 미학산책, 윤자정 역, 현실문화연구, 2004.
Marshall McLuhan, 미디어의 이해: 인간의 확장, 김상호 역, 커뮤니케이션북스, 2011.
Michael Chanan, 음악 녹음의 역사: 에디슨에서 월드 뮤직까지, 박기호 역, 동문선, 2005.
Pekka Gronow, Ilpo Saunio, An International history of the recording industry, Continuum, NY, 1999.
Simon Frith, John Street, 케임브리지 대중 음악의 이해, 장호연 역, 한나래, 2005.
김진호, Sound Forge 기반 컴퓨터 음악 작곡 전략에 대한 연구, 낭만음악, 2008.
정일진, DAW에 따른 음향분석에 대한 연구: Logic Pro와 Pro Tools를 중심으로, 상명대학교 석사학위논문, 2013.
Brian Eno, "Studio as a compositional tool", Downbeat, 1983.
Douglas Morgan, "Creativity Today", Journal of Aesthetics and Art Criticism, Vol. 12, No. 1, 1953, pp.1-54.
Jack Glickman, "Creativity in the arts"in Philosophy looks at the arts, Joseph Margolis (eds), Temple University Press, PA, 1987, pp.169-186.
Monroe Beardsley, "On the creation of art", Journal of aesthetics and art criticism, Vol. 23, No. 3, 1965, pp.291-304
Paul Harkins, "Appropriation, Additive Approaches and Accidents: The Sampler as Compositional Tool and Recording Dislocation", Journal of the International Association for the Study of Popular Music, Vol. 1, No. 2, 2010, pp.1-19.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.