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초등학생의 유머 감각과 창의성, 과학 유머 창의성, 과학 유머 만들기의 교육적 효과에 대한 인식의 관계
Relationships among Sense of Humor, Creativity, Creativity in Scientific Humor, and Perceptions of Educational Benefits for Making Scientific Humor of Elementary Students 원문보기

초등과학교육 = Journal of Korean elementary science education, v.39 no.4, 2020년, pp.465 - 474  

강훈식 (서울교육대학교)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study investigated the relationships among 'sense of humor', 'creativity', 'creativity in scientific humor', and 'perceptions of educational benefits for making scientific humor' of elementary students. To do this, fifth graders (n=42) at an elementary school and fifth graders (n=38) at gifted ...

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문제 정의

  • 이 연구에서는 초등학생의 유머 감각과 창의성, 과학 유머 창의성, 과학 유머 만들기의 교육적 효과에 대한 인식의 관계를 조사하였다. 연구 결과, 유머 생성과 유머 선호도로 구성된 유머 감각은 창의적 동기, 태도, 능력으로 구성된 창의성과 밀접한 관련이 있었다.
  • 이에 이 연구에서는 초등학생을 대상으로 유머 감각과 통합적 관점에서의 창의성, 과학 유머 산출물에 내포된 창의성(이하 ‘과학 유머 창의성’), 과학 유머 만들기의 다양한 측면에서의 교육적 효과에 대한 인식의 관계를 조사하였다.
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