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레벨 3 자율주행차량의 인적요인 가이드라인 연구 동향
A Study on Human Factors Guidelines for Level 3 Automated Vehicles 원문보기

전자통신동향분석 = Electronics and telecommunications trends, v.35 no.6, 2020년, pp.24 - 36  

김현숙 (인지.교통 ICT연구실) ,  권오천 (인지.교통 ICT연구실) ,  이승준 (인지.교통 ICT연구실) ,  김정숙 (인지.교통 ICT연구실) ,  김우진 (인지.교통 ICT연구실) ,  윤대섭 (인지.교통 ICT연구실) ,  이인환 (인지.교통 ICT연구실)

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To solve social problems such as traffic accidents caused by human driver factors and to guarantee the convenience of movement, research on the commercialization of automated vehicles is being actively conducted worldwide. In automated driving levels 2 and 3, the driver must be ready to drive at any...

주제어

표/그림 (7)

참고문헌 (35)

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  8. USDOT and White House Office of Science and Technology Policy, "Ensuring American Leadership in Automated Vehicle Technologies: Automated Vehicles 4.0(AV 4.0)," 2020, https://www.transportation.gov/sites/dot.gov/files/docs/policyinitiatives/automated-vehicles/360956/ensuringamericanleadershipav4.pdf 

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  28. W. J. Kim et al., "Calculation and Validation of Driver's Readiness for Regaining Control from Autonomous Driving," Hum. Comput. Interact. Int. 2020. 

  29. 김정숙 외, "주행 환경에 따른 조건부 자율주행차량 제어권전환 성능 연구," 대한 인간공학회 추계 학술대회, 2020. 

  30. 김우진 외, "레벨 3 자율주행자동차 제어권전환 요청의 프리큐 영향 분석," 대한 인간공학회 추계 학술대회, 2020. 

  31. H. S. Kim et al., "A Study on the Control Authority Transition Characteristics by Driver Information," in Proc. Int. Conf. Comput. Sci. Comput. Intell. (Las Vegas, NV, USA), 2019. 

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  33. 전자신문, "자율주행 기술개발 혁신사업 예타 통과... 7년간 1조 974억 투입," 2020. 4. 28. 

  34. 국가법령정보센터, http://www.law.go.kr/ 

  35. 법률신문, "자율주행자동차 시대의 본격 개막-자율주행자동차 상용화 촉진 및 지원에 관한 법률 및 하위 법령 시행-" 2020. 5. 8. 

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