최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기지식경영연구 = Knowledge Management Research, v.22 no.4, 2021년, pp.217 - 235
신하진 (이화여자대학교) , 김수림 (KAIST 경영대학) , 홍만의 (와이어드컴퍼니) , 황봄님 (와이어드컴퍼니) , 양희동 (이화여자대학교)
As 49% of the world's population uses social media platforms, communication and content sharing within social media are becoming more active than ever. In this environmental base, the one-person media market grew rapidly and formed public opinion, creating a new trend called sell-sumer. This study d...
공정거래위원회 (2020, 6월 23일). 추천, 보증 등에 관한 표시, 광고 심사지침. https://www.ftc.go.kr/www/selectReportUserView.do?key10&rpttype1&report_data_no8597
김난도, 전미영, 최지혜, 이향은, 이준영, 이수진, ... 한다혜(2020). 트렌드 코리아 2021: 서울대 소비트렌드 분석센터의 2021 전망. 미래의 창.
김도연, 장지석, 최혁중, 박현재, 최영준 (2020). FastText를 이용한 키워드기반 아이디어 추천 알고리즘에 관한 연구. 한국통신학회 학술대회논문집, 762-763.
김준호, 한석호, 윤지환 (2021). 유튜브 관광콘텐츠 품질과 정보원 특성이 시청 만족, 지속적 시청 의도 및 미래 방문의도에 미치는 영향. 호텔경영학연구, 30(7), 217-235.
김호용, 이민호, 서동민 (2018). 우리말샘 사전을 이용한 단어의미 유사도 측정 모델 개발. 한국콘텐츠학회 종합학술대회논문집, 3-4.
박은정, 조성준 (2014). KoNLPy: 쉽고 간결한 한국어 정보처리 파이썬 패키지. 제26회 한글 및 한국어 정보처리 학술대회논문집.
손봉현 (2020). 표시광고법상 인플루언서 마케팅 규제-실질적 이해관계의 공개를 중심으로-. 경제법연구, 19(1), 141-176.
손힘찬 (2021, 10월 13일). [칼럼] 뉴미디어 콘텐츠 시장 떠오르다. 퍼블릭뉴스, http://www.psnews.co.kr/news/articleView.html?idxno2001715
유현주, 김헌 (2019). 1 인 미디어 크리에이터 콘텐츠의 특성이 소비자 태도 및 구매 의도에 미치는 영향: 크리에이터의 공신력 및 콘텐츠 진정성, 브랜드 진정성을 중심으로. 한국방송학회 학술대회 논문집, 115-117.
이제원, 임훤, 임순범 (2018). 워드 임베딩 모델을 활용한 패션 트렌드 분석. Proceedings of HCI Korea 2018, 812-815.
임승수, 이하연, 윤영미 (2020). Word2Vec 모델 기반의 단어 유사도를 이용한 새로운 약물-부작용 관계 예측. 한국정보기술학회논문지, 18(11), 25-33.
정풀잎, 안현철, 곽기영 (2019). 텍스트 마이닝과 소셜 네트워크 분석을 이용한 스마트폰 디자인의 핵심속성 및 가치 식별. 대한경영학회지, 32(1), 27-47.
지윤성 (2018, 8월 13일). 국내 인스타그램 인플루언서 67%가 가짜. Newstof, http://www.newstof.com/news/articleView.html?idxno875
최지윤, 정윤재 (2017). 뷰티 인플루언서 마케팅 활용 전략: 매스미디어와 소셜미디어의 비교를 중심으로. 광고학연구, 28(4), 47-72.
최철환 (2020). 미디어광고 종류에 따른 골퍼들의 광고 신뢰도, 호감도, 만족도 그리고 구전의도의 차이: 인플루언서 마케팅을 중심으로. 한국스포츠학회지, 18(2), 11-19.
Ahmad. (2018, February 16). The influencer marketing revolution. Social Media Today, https://www.socialmediatoday.com/news/the-influencer-marketing-revolution-infographic/517146/
Boerman, S. C. (2020). The effects of the standardized instagram disclosure for micro- and meso-influencers. Computers in Human Behavior, 103, 199-207. doi:10.1016/j.chb.2019.09.015.
Campbell, C., & Farrell, J. R. (2020). More than meets the eye: The functional components underlying influencer marketing. Business Horizons, 63(4), 469-479.
Cha, M., Haddadi, H., Benevenuto, F., & Gummadi, K. P. (2010). Measuring user influence in Twitter: The million follower fallacy. In Fourth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media.
Choi, J., & Kang, H. K. (2017). Global market report: 소셜 인플루언서를 활용한 미국 시장 진출 전략 [Strategies to advance into the US market using social influencer] (GMR 17-033). KOTRA.
Coco, S. L., & Eckert, S. (2020). # sponsored: Consumer insights on social media influencer marketing. Public Relations Inquiry, 9(2), 177-194.
Datareportal. (2020, January 30). Digital 2020: Global digital overview. https://datareportal.com/reports/digital-2020-global-digital-overview
De Veirman, M., Cauberghe, V., & Hudders, L. (2017). Marketing through Instagram influencers: The impact of number of followers and product divergence on brand attitude. International Journal of Advertising, 36(5), 798-828.
Djafarova, E., & Rushworth, C. (2017). Exploring the credibility of online celebrities' Instagram profiles in influencing the purchase decisions of young female users. Computers in Human Behavior, 68, 1-7.
Fang, Q., Sang, J., Xu, C., & Rui, Y. (2014). Topic-sensitive influencer mining in interest-based social media networks via hypergraph learning. IEEE Transactions on Multimedia, 16(3), 796-812.
Farrar, D. E., & Glauber, R. R. (1967). Multicollinearity in regression analysis: The problem revisited. The Review of Economic and Statistics, 49(1), 92-107.
Friestad, M., & Wright, P. (1994). The persuasion knowledge model: How people cope with persuasion attempts. Journal of Consumer Research, 21(1), 1-31. doi:10.1086/209380
FTC. (2019). Disclosures 101 for social media influencers. https://www.ftc.gov/tips-advice/business-center/guidance/disclosures-101-social-media-influencers
Gross, J., & Wangenheim, F. V. (2018). The big four of influencer marketing. A typology of influencers. Marketing Review St. Gallen, 2, 30-38. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract3230687Hatton
Jin, S. A. A., & Phua, J. (2014). Following celebrities' tweets about brands: The impact of twitter-based electronic word-of-mouth on consumers' source credibility perception, buying intention, and social identification with celebrities. Journal of Advertising, 43(2), 181-195.
Kay, S., Mulcahy, R., & Parkinson, J. (2020). When less is more: The impact of macro and micro social media influencers' disclosure. Journal of Marketing Management, 36(3-4), 248-278. doi:10.1080/0267257X.2020.1718740
Kefato, Z. T., & Montresor, A. (n.d.). Personalized influencer detection: Topic and exposure-conformity aware.
Kwak, J. H., & Yoh, E. (2020). How Instagram usage time and spending on fashion products affects product attitude and purchase intention according to influencer type. 복식문화연구, 28(6), 875-889.
Lee, S., & Kim, E. (2020). Influencer marketing on Instagram: How sponsorship disclosure, influencer credibility, and brand credibility impact the effectiveness of Instagram promotional post. Journal of Global Fashion Marketing, 11(3), 232-249.
Lee, S., Park, J., Kang, S., Lee, J. E., & Kim, S. (2018). Performance analysis of various embedding models based on hyper parameters. In Annual Conference on Human and Language Technology (pp. 510-513). Human and Language Technology.
Lim, H. (2020). The communication effect of network structure by influencer type: Social capital theory perspective. Unpublished master's thesis, Soonchunhyang University, Asan, Korea.
Lou, C., & Yuan, S.(2019). Influencer marketing: How message value and credibility affect consumer trust of branded content on social media. Journal of Interactive Advertising, 19(1), 58-73.
Park, J. W. (2019). The influencer of characteristics of influencers on brand attitude: Focusing on the difference between Instagram mega influencer and micro influencer. Unpublished master's thesis, Hongik University, Seoul, Korea.
Porteous, J. (2018, June 20). Micro influencers vs macro influencers, what's best for your business? Social Backers, https://www.socialbakers.com/blog/micro-influencers-vs-macro-influencers
Srinivasan, B. V., Anandhavelu, N., Dalal, A., Yenugula, M., Srikanthan, P., & Layek, A. (2014, January). Topic-based targeted influence maximization. In 2014 Sixth International Conference on Communication Systems and Networks(COMSNETS) (pp. 1-6). IEEE.
Stubb, C., & Colliander, J. (2019). "This is not sponsored content"-the effects of impartiality disclosure and e-commerce landing pages on consumer responses to social media influencer posts. Computers in Human Behavior, 98, 210-222. doi:10.1016/j.chb.2019.04.024
Tabellion, J. (2019). Influencer marketing and its impact on the advertised brand. European Advertising Academy book series (EAA).
Vrontis, D., Makrides, A., Christofi, M., & Thrassou, A. (2021). Social media influencer marketing: A systematic review, integrative framework and future research agenda. International Journal of Consumer Studies, 45(4), 617-644.
Wei, P. S., & Lu, H. P. (2013). An examination of the celebrity endorsements and online customer reviews influence female consumers' shopping behavior. Computers in Human Behavior, 29(1), 193-201.
Weiss, A. M., Lurie, N. H., & MacInnis, D. J. (2008). Listening to strangers: Whose responses are valuable, how valuable are they, and why? Journal of Marketing Research, 45(4), 425-436.
Yoon, Y. J. (2020). Does follower count really matter?: An investigation on micro influencers and Instagram influencer marketing. Doctoral dissertation, Seoul National University.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.