최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기The International journal of advanced culture technology, v.9 no.1, 2021년, pp.196 - 202
Jang, Chun-Ok (Department of Social Welfare, Honam University)
Currently, as Korea enters into a fast aging society, the problem of dementia population is increasing. In this paper, we intend to contribute to the improvement of welfare for the elderly by developing virtual reality technology and related interface technology to effectively perform hand movements...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
Chulhee Lee, Sungin Hong and Seongah Chin, "Dementia-prevention serious game reflecting color context and finger motion for new silver generation," The Institute of Electronics and Information Engineers, pp. 735-737, November, 2014.
Sang-Won Kim, Young-Wan Kim and Min-Young Kim, Wuk-Ho Son, "Development of Functional Game Contents for Dementia Treatment and Prevention", KORMARC NO4, June 2004.
Cha-Hyun Kim and Jae-Ok Park, "A Study on the Consumer-required Attributes of Apparel Product for New Elderly Women," Journal of the Korea Fashion & Costume Design Association, Vol. 15, No. 1, pp. 123-138, 2013.
Kyu-Ha Kim and Sang-Hyun Lee, "Research and development of haptic simulator for Dental education using Virtualreality and User motion," The International Journal of Internet, Broadcasting and Communication (IJIBC), Vol. 11, No. 4, pp. 43-48, 2019. https://doi.org/10.17703//IJACT2018.6.4.52
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.