$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

초등학교 저학년 교실의 실내음향성능 실태조사
Investigation of the Acoustic Performance of Lower Grade Elementary School Classrooms 원문보기

커뮤니티교육시설 : 한국교육시설학회논문집 = Community Education Facilities, v.28 no.3, 2021년, pp.3 - 14  

조아현 (Dept. of Architectural Engineering, Chungbuk National Univ.) ,  박찬재 (Dept. of Architectural Engineering, Chungbuk National Univ.) ,  한찬훈 (Dept. of Architectural Engineering, Chungbuk National Univ.)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Speech information of teachers is transmitted to students in classrooms so that appropriate aural environment should be provided for academic purposes. Many researches have been undertaken for classroom acoustics, and acoustic standards of domestic classrooms were suggested based on the reverberatio...

주제어

표/그림 (20)

참고문헌 (16)

  1. A. L. Bronzaft, The effect of a noise abatement program on reading ability, J. Envir. Psych. 1, 215-222, 1981 

  2. J. S. Bradley, Relationships among measures of speech intelligibility in rooms, J. Aud. Eng. Soc. 46, 396-404, 1998 

  3. K. P. Roy, Green rating systems and classroom acoustic design, ICA 2010: 20th International Congress on Acoustics 20, 1-6, 2010 

  4. ANSI/ASA S12.60, Acoustical Performance Criteria, Design Requirements, and Guidelines for Schools - Part 1 : Permanent Schools, American National Stan-dard, 10, 2010 

  5. Building Bulletin 93, Acoustic Design of Schools, The Department for Education and Skills, U.K. 2011 

  6. Ding Wei, Park, Chan-Jae and Haan, Chan-Hoon, Comparison of the Korean and Chinese speech intelligibility with increasing sound absorption in a classroom (in Korean), J. Acoust. Soc. Kr. 31, 129-141, 2012 

  7. Park, Chan-Jae, Establishment of the Acoustical Performance Criteria for Middle and High School Classrooms in Korean, Ph.D. thesis, Chungbuk National University, 2014 

  8. Park, Chan-Jae, Jo, Sung-Min and Haan, Chan-Hoon, Influence of SNR difference on the Korean speech intelligibility in classrooms (in Korean), J. Acoust. Soc. Kr. 38, 651-660, 2019 

  9. Park, Chan-Jae and Haan, Chan-Hoon, Effect of the Inter-aural Level Differences on the Speech Intelligibility Depending on the Room Absorption in Classrooms, J. Acoust. Soc. Kr. 32, 335-345, 2013 

  10. M. Nilsson, S. D. Soli, and J. A. Sullivan, Development of the hearing In noise test for the measurement of speech reception thresholds in quiet and in noise, J. Acoust. Soc. Am. 95, 1085-1099, 1994 

  11. B. B. Peggy, D. S. Sigfrid, and S. Anne, Classroom Acoustics II : acoustical barriers ti learning, Technical Committee on Speech Communication of the Acoustical Society of America, 2002 

  12. Park, Chan-Jae, Ryu, Da-Jung, Kyoung, Ju-Young and Haan, Chan-Hoon, Analysis of the Acoustic Performance of Classrooms in Korea (in Korean), J. Acoust. Soc. Kr. 33, 316-325, 2014 

  13. M. D. Egan, Architectural Acoustics (J. Ross Pub, Plantation), pp. 325, 2007 

  14. T. Houtgast, The effect of ambient noise on speech intelligibility in classrooms, Applied Acoustics, 14, 15-25, 1981 

  15. Madan Mehta, James Johnson, Jorge Rocafort, Architectural Acoustics, Prentice 

  16. B. G. Shinn-Cunningham, N. Kopco, and T. J. Martin, Localizing nearby sound sources in a classroom: binaural room impulse responses, J. Acoust. Soc. Am. 117, 3100-3115M 2005 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로