$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

블렌딩티와 구절초에 대한 인식과 소비행동 연구 - 20대 여대생을 중심으로 -
A Study on the Perception and Consumption Behavior of Blended Tea and Siberian Chrysanthemum - Focusing on female college students in their 20's - 원문보기

韓國食生活文化學會誌 = Journal of the Korean Society of Food Culture, v.36 no.3, 2021년, pp.300 - 307  

이지오 (이화여자대학교 식품영양학과) ,  나예슬 (KC대학교 식품영양학과) ,  오지은 (이화여자대학교 신산업융합대학) ,  조미숙 (이화여자대학교 식품영양학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this study, consumers' perception and consumption behavior of blended tea were investigated. Also, consumer perception of Siberian chrysanthemum, consumption behavior, and awareness of efficacy were investigated. As a result of the survey, it was confirmed that it was necessary to develop a blend...

주제어

표/그림 (7)

참고문헌 (22)

  1. An IJ, Lee SJ, Lee JK, Kwon HR, Kim HJ, Kim HJ, Jung JY. 2012. Induction of apoptosis in human cancer cells and skin sensitization test with Compositae extracts. 2012KALAS Winter Symposium. Yongpyeong, Korea. pp 95 

  2. Cho SH, Hwang YM, Kang JH. 2018. Study on the Development of the Forestry Products Industry in Jeollabuk-do Province. Jeonbuk Institute. Jeonju, Korea, pp 1-130 

  3. Chung HJ, Jeon IS. 2011. Antioxidative Activities of Methanol Extracts from Different Parts of Chrysanthemum zawadskii. Korean J. Food Preserv., 18(5):739-745 

  4. de Godoy, R, Deliza, R, Gheno L, Licodiedoff S, Frizon C, Ribani R, dos Santos, G. 2013. Consumer perceptions, attitudes and acceptance of new and traditional mate tea products. Food Res. Int., 53(2):801-807 

  5. Jang DS, Park KH, Choi SU, Nam SH, Yang MS. 1997. Antibacterial Substances of the Flower of Chrysanthemum zawadsRii Herbich var. Iatilobum Kitamurs. J. Appl. Biol. Chem., 40(1):85-88 

  6. Kim SH. 2018. The relationship between food-related lifestyle and black tea consumption attributes. Master's degree thesis. Dongguk University. Korea. pp. 38 

  7. Kim KH, Park DB. 2011. Canonical correlation between benefit sought and selection attributes of green tea consumers. Korean J. Community Living Sci., 22(3):327-339. Master's degree thesis. Dongkuk University. Korea, pp 28 

  8. Kim YY, Lee SY, Yim DS. 2001. Biologicalactivities of linarin Chrysanthemum zawadskii var. latilobum. YAKHAK HOEJI. 45(6):604-610 

  9. Ko JY, Seo HJ. 2009. A study on the selection attribute of coffee consumer's. Hotel Resort Res., 8(2):23-41 

  10. Ko MS, Park HS. 2016. A study on the blending method of Season tea. J. Tea Cul. Ind. Stud., 31:1-20 

  11. Kwon HS, Ha TJ, Hwang SW, Jin YM, Nam SH, Park KH, Yang MS. 2006. Cytotoxic flavonoids from the whole plants of Chrysanthemum zawadskii Herbich var. latilobum Kitamura. J. Life Sci., 16(5):746-749 

  12. Lee C, Liao, C. 2009. The effects of consumer preferences and perceptions of Chinese tea beverages on brand positioning strategies. Br. Food J., 111(1):80-96 

  13. Lee HJ, Ko JY, Seo HJ. 2013. The study of the influence on satisfaction and loyalty of tea selection attributes. J. Leis. Res., 25(3):289-307 

  14. Lee JS. 2019. Selection Attributes of Leached Teas according to Food-Related Lifestyle and Consumption Behavior. J. Korean Soc. Food Sci. Nutr., 48(7):769-776 

  15. Lee SH, Lee JS. 2007. Production and Characteristics of Antidandruffy Compound from Chrysanthemum zawadskii. J. Microbiol. Biotechnol., 35(3):220-225 

  16. Moon JY, Jang HW, Lee SB. 2019. The effects of tea selection attributes on satisfaction and preference: Focused on the moderating effects of gender. J. Hosp. Tour. Res.. 28(4): 1-15 

  17. Park JA, Jin KS, Kwon HJ, Kim BW. 2015. Antiobesity Activity of Chrysanthemum zawadskii Methanol Extract. Korean J. Life Sci., 25(3):299-306 

  18. Park SS, Seo HJ, Jung EY, Park JD, Choi J, Yang SB. 2011. Study on the Hierarchical Weight of Quality Evaluating Factors by Consumer's Perception for Green Tea Quality Grading. J. Kor. Tea Soc., 17(2):29-37 

  19. Posri, W, & MacFie, H. 2008. The influence of testing context on tea bag product acceptance in central location tests. J. Sens. Stud., 23(6):835-851 

  20. Yang EJ, Lee JS. 2020. Consumer perception and liking, and sensory characteristics of blended teas. Food Sci. Biotechnol., 29(S1):63-74 

  21. Yu EM. 2020. Physiological Activity of Fermented Chrysanthemum zawadskii Extract Analysis and Research on the Development of Processed Products Based on the Analysis. Doctoral degree thesis. Woosuk University. Korea, pp 16-19 

  22. FAO. 2018. Global tea consumption and production driven by robust demand in China and India. Available from: http://www.fao.org/news/story/en/item/1136255/icode/ [accessed 2021.05.23.] 

저자의 다른 논문 :

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로