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국내 레깅스 브랜드 현황에 따른 아쿠아 레깅스 생산실태조사
Aqua leggings production status survey according to the status of domestic leggings brands 원문보기

멀티미디어학회논문지 = Journal of Korea Multimedia Society, v.24 no.7, 2021년, pp.966 - 978  

강현영 (Korean Culture Diversity laboratory) ,  강현주 (Korean Culture Diversity laboratory) ,  김치용 (Dept. of Game Engineering, Dong-Eui University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This thesis provided basic data of the domestic leggings industry. For the purpose of comparative analysis, the sales status and consumer preference status of domestic leggings brands were selected, and the three companies, X*xymix, A*dar, and M*laware, which occupy the top positions by domestic leg...

주제어

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AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구는 국내 레깅스 브랜드 순위별 상위 업체인 젝*믹스, 안*르, 뮬*웨어 3개 브랜드의 2018년부터 2020년까지 국내 판매 현황과 소비자 선호도 현황을 조사하여 아쿠아 레깅스 브랜드의 시장규모를 파악하여 국내 아쿠아 웨어의 신제품을 대상으로 제품을 선정하고 디자인 형태 및 소재 특성과 기능, 아이템별 소재 혼용률과 컬러 분포, 사이즈 분포에 대한 생산실태를 조사하였다.
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참고문헌 (24)

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  24. A*dar(2021), https://A*dar.co.kr/ (accessed June 16, 2021). 

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