$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] 응급구조(학)과 학생들의 구급현장실습 대체 간접실습 학습 항목 제안
Proposal of indirect experience practice learning items to alternative ambulance ride practice in paramedic students 원문보기

한국응급구조학회지 = The Korean journal of emergency medical services, v.25 no.2, 2021년, pp.7 - 18  

홍성기 (동남보건대학교 응급구조과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Purpose: This study aimed to present the learning items of indirect practice as an alternative means of ambulance riding practice. Methods: Twelve on-site professionals participated in testing the effectiveness of learning items of utility value in indirect experience practice among the recommended ...

주제어

표/그림 (6)

참고문헌 (18)

  1. Choi ES. Influencing factors on satisfaction of field instructor in ambulance ride practice of paramedic students. Korean J Emerg Med Ser 2013;17(3):101-13. https://doi.org/10.14408/KJEMS.2013.17.3.101 

  2. Choi ES. Recognition and acceptance concerning the introduction of preceptorship to the ambulance ride practice. Korean J Emerg Med Ser 2014;18(1):67-81. https://doi.org/10.14408/KJEMS.2014.18.1.067 

  3. Hong SG. A study on the usefulness of standard evaluation tools for ambulance ride practices of paramedic students. Korean J Emerg Med Ser 2020;24(3):41-53. https://doi.org/10.14408/KJEMS.2020.24.3.041 

  4. Choi ES, Cho KJ, Hong SG, Kwon HR, Koh BY, Lee KY et al. Standardization of a curriculum for paramedic students in South Korea. Korean J Emerg Med Ser 2017;21(2):17-37. https://doi.org/10.14408/KJEMS.2017.21.2.017 

  5. Choi ES, Hong SG, Lee KY, Yun HY, Han ST, Ju JM et al. A study on the second standardization of the paramedic curriculum in South Korea. Korean J Emerg Med Ser 2020;24(3):7-27. https://doi.org/10.14408/KJEMS.2020.24.3.007 

  6. Gresty K, Skirton H, Evenden A. Addressing the issue of e-learning and online genetics for health professionals. Nursing & Health Science 2007;9(1):14-22. https://doi.org/10.1111/j.1442-2018.2007.00296.x 

  7. Chon EH, Han JH. The effect of student characteristics and online behaviors on student learning achievement in blended-learning environments using learning analytics approaches. Korean Society for Educational Technology 2015;31(3):431-57. https://doi.org/10.17232/KSET.31.3.431 

  8. Kim JW, Joo KW, Jo EJ. A study on evaluation of e-learning education utilization in practical course. Journal of Practical Engineering Education 2018;10(1):25-33. https://doi.org/10.14702/JPEE.2018.025 

  9. Lee CS. Delphi method. Gyoyukgwahaksa. Seoul. 2001. 21-45. 

  10. Im EA, Son KC, Kam JK. Development of elements of horticultural therapy evaluation indices (HTEI) through delphi method. Horticular Science & Technology 2012;30(3):308-24. https://doi.org/10.7235/hort.2012.12037 

  11. Lee HS, Kim HW, Park JH. A study on the ex-ante evaluation for improved official development assistance. Korean Policy Sciences Review 2020;24(1):1-31. https://doi.org/10.31553/kpsr.2020.3.24.1.1 

  12. Murry Jr JW, Hammons JO. Delphi: A versatile methodology for conducting qualitative research. Rev High Ed 1995;18(4):423-36. https://doi.org/10.1353/rhe.1995.0008 

  13. Lawshe CH. A quantitative approach to content validity. Pers Psychol 1975;28:563-75. 

  14. Borich GD. A needs assessment model for conducting follow-up studies. Journal of Teacher Education 1980;31(3):39-42. https://doi.org/10.1177/002248718003100310 

  15. Hong SG. Defining core competencies for 119 emergency medical technicians based on the analysis of requirements and priorities of the profession. Korean J Emerg Med Ser 2019;23(2):7-18. https://doi.org/10.14408/KJEMS.2019.23.2.007 

  16. Saaty TL. Highlight and critical points in the theory and application of the analytic hierarchy process. Eur J Oper Res 1994:74(3):426-47. https://doi.org/10.1016/0377-2217(94)90222-4 

  17. Park EH, Hwang SY. Development and effects of an e-learning program in operating room nursing for nursing students. J Korean Acad Nurs 2011;41(1):36-46. https://doi.org/10.4040/jkan.2011.41.1.36 

  18. O'Brien K. Moore A, Dawson D, Hartley P. An Australian story: Paramedic education and practice in transition. Australasian Journal of Paramedicine 2014;11(3). https://doi.org/10.33151/ajp.11.3.14 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로