$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

국내 약학대학 학생들의 표준화 환자를 활용한 복약상담 교육 및 OSCE에 대한 인식
Perception of student pharmacists on the utilization of standardized patients for patient counseling and Objective Structured Clinical Examination (OSCE) in South Korea 원문보기

한국임상약학회지 = Korean journal of clinical pharmacy, v.32 no.1, 2022년, pp.8 - 12  

박태은 (우석대학교 약학대학) ,  강민구 (우석대학교 약학대학)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Background: Woosuk University College of Pharmacy delivered patient counseling education and administered Objective Structured Clinical Examination (OSCE) by utilizing standardized patients (SP) in Introductory Pharmacy Practice course. Surveys were conducted to examine students' perception of SP an...

주제어

참고문헌 (18)

  1. Ekong G, Chou C, Lakin J, et al. Pharmacist-led motivational interviewing for diabetes medication adherence in a worksite wellness program. J Am Pharm Assoc (2003) 2020;60(6):e224-9. 

  2. Liekens S, Vandael E, Roter D, et al. Impact of training on pharmacist's counseling of patients starting antidepressant therapy. Patient Educ Couns 2014;94(1):110-5. 

  3. Rickles NM, Tieu P, Myers L, Galal S, Chung V. The impact of a standardized patient program on student learning of communication skills. Am J Pharm Educ 2009;73(1):4. 

  4. Cho JC, Wallace TD, Yu FS. Pharmacy faculty and students' perceptions of standardized patients for objective structured clinical examinations. Curr Pharm Teach Learn 2019;11(12):1281-6. 

  5. Davis ML, Schonder KS, Meyer SM, Hall DL. Changes in student performance and confidence with a standardized patient and standardized colleague interprofessional activity. Am J Pharm Educ 2015;79(5):69. 

  6. Gillette C, Rudolph M, Rockich-Winston N, Stanton R, Anderson HG Jr. Improving pharmacy student communication outcomes using standardized patients. Am J Pharm Educ 2017;81(6):110. 

  7. Jin HK, Park SH, Kang JE, et al. The influence of a patient counseling training session on pharmacy students' self-perceived communication skills, confidence levels, and attitudes about communication skills training. BMC Med Educ 2019;19(1):172. 

  8. Adrian JAL, Zeszotarski P, Ma C. Developing pharmacy student communication skills through role-playing and active learning. Am J Pharm Educ 2015;79(3):44. 

  9. Smithson J, Bellingan M, Glass B, Mills J. Standardized patients in pharmacy education: an integrative literature review. Curr Pharm Teach Learn 2015;7:851-63. 

  10. Gillette C, Stanton RB, Rockich-Winston N, Rudolph M, Anderson Jr. HG. Cost-effectiveness of using standardized patients to assess student-pharmacist communication skills. Am J Pharm Educ 2017;81(10):6120. 

  11. Bosse HM, Nickel M, Huwendiek S, Schultz JH, Nikendei C. Cost-effectiveness of peer role play and standardized patients in undergraduate communication training. BMC Med Educ 2015;15:183. 

  12. Sibbald D, Regehr G. Impact on the psychometric properties of a pharmacy OSCE: using 1st-year students as standardized patients. Teach Learn Med 2003;15(3):180-5. 

  13. Reger GM, Norr AM, Rizzo AK, et al. Virtual standardized patients vs academic training for learning motivational interviewing skills in the US Department of Veterans Affairs and the US military: a randomized trial. JAMA Netw Open 2020;3(10):e2017348. 

  14. Kristina SA, Wijoyo Y. Assessment of pharmacy students' clinical skills using objective structured clinical examination (OSCE): a literature review. Sys Rev Pharm 2019;10(1):55-60. 

  15. Cornelison B, Zerr B. Experiences and perceptions of pharmacy students and pharmacists with a community pharmacy-based objective structured clinical examination. J Am Coll Clin Pharm 2021;4:1085-92. 

  16. McLaughlin JE, Khanova J, Scolaro K, Rodgers PT, Cox WC. Limited predictive utility of admissions scores and objective structured clinical examinations for APPE performance. Am J Pharm Educ 2015;79(6):84. 

  17. Nyman H, Moorman K, Tak C, Gurgle H, Henchey C, Munger MA. A modeling exercise to identify predictors of student readiness for Advanced Pharmacy Practice Experiences. Am J Pharm Educ 2020;84(5):7783. 

  18. Shirwaikar A. Objective structured clinical examination (OSCE) in pharmacy education-a trend. Pharm Pract (Granada) 2015;13(4):627. 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로