$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

코로나19 발생 이후 일부 지역대학 응급구조학과의 비대면 교육 현황
Status of non-face-to-face learning at selected regional universities for paramedicine since the coronavirus infectious disease 2019 outbreak: a cross-sectional survey on undergraduates 원문보기

한국응급구조학회지 = The Korean journal of emergency medical services, v.26 no.1, 2022년, pp.71 - 85  

김사라 (건양대학교 응급구조학과) ,  김철태 (건양대학교 응급구조학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Purpose: This study aimed to investigate the current status of non-face-to-face education at universities for paramedicine and measure students' education satisfaction after the coronavirus infectious disease 2019 (COVID-19) outbreak. Methods: A cross-sectional survey was conducted for paramedic stu...

주제어

표/그림 (13)

참고문헌 (14)

  1. Oh MY. Global health security and epidemic diseases. The Journal of Comparative Law 2020;20(2):85-118. 

  2. Choi YK, Kim EJ, Son JH. Case study of online learning class caused by COVID-19 - clinical dental hygiene practice focusing on periodontal instrumentation. Journal of Next-generation Convergence Technology Association 2020;4(6):639-52. https://doi.org/10.33097/JNCTA.2020.04.06.639 

  3. Choi HS. A study on the non-face-to-face teaching experience of college freshmen due to Covid-19. Korean Journal of General Education 2021;15(1):273-86. https://doi.org/10.46392/kjge.2021.15.1.273 

  4. Park SY, Choi SE. Pharmacy education status since COVID-19 outbreak : a cross-sectional students survey. Journal of Korean Academy of Social & Managed Care Pharmacy 2020;8(2):75-83. KMID : 1022920200080020075 

  5. The Joongang. Non-face-to-face classes were conducted for two weeks after the start of classes due to the increase in Omikron patients. Available at: http://www.joongang.co.kr/article/25050578#home, 2022. 

  6. Sedaily. Face-to-face classes that was ecpected to increase for the new semester was unable to due to the increase in Omikron patients. Available at: https://www.sedaily.com/NewsVIew/261ZIU99ZF, 2022. 

  7. Lee HY, Go JE, Joo MH. Effects of university belonging and college life satisfaction on learning persistence in non-face-to-face learning environment due to COVID-19 pandemic. The Journal of Career Education Research 2021;34(1):231-51. https://doi.org/10.32341/JCER.2021.3.34.1.231 

  8. Kwon HJ. A study on the experience of Korean traditional music and non-face-to-face online practical classes in music college according to COVID-19 crisis response. The Journal of Future Music Education 2020;6(1):69-89. https://doi.org/10.36223/jnafme.2021.6.1.004 

  9. Kim SH, Cheon SM. A case study of online class operation and instructor's difficulties in physical education as a liberal arts in university due to COVID-19. Journal of Sport and Leisure Studies 2020;81:9-26. https://doi.org/10.51979/KSSLS.2020.07.81.9 

  10. Kim SK, An GA. Problems and their improvement measures in the making and management of online lectures for the major practice course of taekwondo department in the COVID-19 era. The Korean Journal of Sport 2021;19(4):179-88. https://doi.org/10.46669/kss.2021.19.4.017 

  11. Lee YS, Shin DK. An investigation of the implementation of online classes in the untact era caused by the COVID-19 pandemic. The Journal of Curriculum and Evaluation 2020;23(4):39-57. 

  12. The Science Times. Innovate non-face-to-face classes and lectures. Available at: https://www.sciencetimes.co.kr/news/%EB%B9%84%EB%8C%80%EB%A9%B4-%EC%88%98%EC%97%85-%EA%B0%95%EC%9D%98-%EC%9E%90%EC%B2%B4%EB%A5%BC-%ED%98%81%EC%8B%A0%ED%95%98%EB%9D%BC/, 2020. 

  13. Lee EJ. A study on college students' perception on convenience in online courses. Journal of Korean Association for Educational Information and Media 2020;16(3):341-62. UCI : G704-000750.2010.16.3.004 

  14. Lee DJ, Kim MS. University students' perceptions on the practices of online learning in the COVID-19 situation and future directions. Multimedia-Assisted Language Learning 2020;23(3):359-77. https://doi.org/10.15702/mall.2020.23.3.359 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로