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[국내논문] 자유항주모형시험과 회귀분석을 통한 선체 동역학 모델의 개발
Development of Ship Dynamics Model by Free-Running Model Tests and Regression 원문보기

大韓造船學會 論文集 = Journal of the society of naval architects of korea, v.59 no.3, 2022년, pp.173 - 182  

김기원 (충남대학교 선박해양공학과) ,  김호용 (충남대학교 선박해양공학과) ,  최성은 (충남대학교 선박해양공학과) ,  나기인 (한국전자통신연구원) ,  이혁 (한국기계연구원) ,  서정화 (충남대학교 선박해양공학과)

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The present study suggests a procedure of establishing a ship dynamics modeling by regression of free-running model test results. The hydrodynamic force and moment of the whole model ship is derived from the low-pass filtered acceleration in the turning circle and zigzag maneuver tests. Force and mo...

주제어

참고문헌 (19)

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