$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Research of popular success factors of game content 원문보기

International journal of advanced smart convergence, v.11 no.2, 2022년, pp.83 - 87  

Liu, Miaoyihai (Dept. of Multimedia, Gradute School of Digital Image and Contents, Dongguk University) ,  Chung, Jeanhun (Dept. of Multimedia, Gradute School of Digital Image and Contents, Dongguk University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Genshin Impact is an open-world action role-playing game launched by miHoYo in 2020 and has been released on multiple platforms. Due to the excellent character design, it has received widespread attention once it was released, and it has been ranked in the top 10 best-selling lists in several countr...

주제어

표/그림 (2)

참고문헌 (10)

  1. Sina News, 18 months after its launch, the global revenue of "Genshin Impact" has exceeded 2.7 billion US dollars. http://k.sina.com.cn/article_1652484947_627eeb5302001cu63.html#/ 

  2. 21jingji, Depth | Breaking mobile game records, how was "Genshin Impact" made? http://www.21jingji.com/article/20211026/herald/538c26420d287081ea2907cec56eaa10.html 

  3. Q. Q. Jiang. &J. H. Chung (2021). A case study on the promotional animation of the mobile game 'Honour of Kings'. Journal of Digital Convergence Vol.19 No.8 293-299 (2021) DOI:https://doi.org/10.14400/JDC.2021.19.8.293 

  4. Zhihu, Genshin Impact Analysis Report. https://zhuanlan.zhihu.com/p/493536170 

  5. Zhihu. Genshin Impact Review and Personal Analysis. https://zhuanlan.zhihu.com/p/355243152?ivk_sa1024320u 

  6. GameRes Hot Money Network, Analysis and suggestions of "Genshin Impact": An epoch-making ARPG mobile game. https://baijiahao.baidu.com/s?id1726697488931647307&wfrspider&forpc 

  7. Sina News indienova, Thoughts on the Open World of Genshin Impact. https://k.sina.cn/article_3743149912_df1bef58019017z0x.html 

  8. Vgtime, Changes in the way games were developed created The Legend of Zelda: Breath of the Wild. http://www.vgtime.com/topic/801487.jhtml?page1 

  9. CSDN. Probability and randomness and popular science of mobile game card drawing mechanism. https://blog.csdn.net/ymk1998/article/details/123278259 

  10. W.C. Jun(2020). A Study on Correlation Analysis of Smart Phone Addiction and Age Groups in Korea . International Journal of Advanced Smart Convergence Vol.9 No.4 106-114 (2020) DOI:http://dx.doi.org/10.7236/IJASC.2020.9.4.106 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로