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음성 에이전트에서의 쇼핑 경험에 대한 사용자 경험 연구: 화면 유무와 제품관여도, 대화방식의 차이를 중심으로
A Study on the UX of Shopping Experience in Conversational Agents: Focus on the Difference between the Presence of a Screen, Product Involvement, and Conversation Style 원문보기

멀티미디어학회논문지 = Journal of Korea Multimedia Society, v.25 no.8, 2022년, pp.1156 - 1166  

이화영 (Design Intelligence, Graduate School of Communication and Arts, Yonsei University) ,  김동환 (Communication Design, Graduate School of Communication and Arts, Yonsei University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this study, we examined voice shopping interaction in which consumers can be involved in the decision-making process. Sixteen kinds of voice shopping interaction were designed with differences in the existence of screen/product involvement/conversation style. Their effects on trust, cognitive loa...

주제어

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AI 본문요약
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문제 정의

  • 하지만 시각정보가 함께 제공된다면 사용자가 느끼는 정보처리의 어려움이 완화될 것으로 예상된다. 본 연구는 화면이 있는 인공지능 에이전트와 화면이 없는 인공지능 에이전트를 비교해보고, 복잡한 상품정보탐색이 진행될 때 화면이 있는 에이전트에서 사용자들이 인지부하를 더 낮게 느끼는지 확인해보고자 한다.
  • 본 연구는, 에이전트와의 대화를 통해 상품정보 탐색을 진행할 때, 사용자가 에이전트에게 느끼는 신뢰에 긍정적 영향을 미치는지 확인해보고자 한다.
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참고문헌 (29)

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