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인포그래픽 기반 STEAM 프로그램 개발 및 효과성 검증
Development of an Infographic-Based STEAM Program 원문보기

공학교육연구 = Journal of engineering education research, v.25 no.5, 2022년, pp.68 - 74  

현은령 (한양대학교 사범대학 응용미술교육과.대학원 러닝사이언스학과 인지정보디자인전공) ,  김정현 (한양대학교 대학원 러닝사이언스학과 인지정보디자인전공) ,  신태섭 (이화여자대학교 사범대학 교육학과)

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The purpose of this study was to develop an infographic-based STEAM program for high school students and test its effectiveness. In this study, we converged high school 'art' education with 'Korean language' and 'mathematics.' The program was divided into four phases. The effectiveness of the progra...

주제어

참고문헌 (24)

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  24. Wexler, S.(2018). 대시보드 설계와 데이터시각화. 책만. 

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