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[국내논문] 브이튜버(Vtuber) 개인방송의 기술적 특성과 가상 크리에이터 특성이 즐거움, 시청만족도 및 유료후원의도에 미치는 영향: S-O-R 모델을 기반으로
The Effect of the Technical and Virtual Creator Characteristics of Vtuber's Personal Broadcasting on Pleasure, Satisfaction, and Paid Sponsorship Intention: Based on the S-O-R Model 원문보기

한국IT서비스학회지 = Journal of Information Technology Services, v.21 no.5, 2022년, pp.107 - 127  

김성군 (경희대학교 일반대학원 경영학과) ,  양성병 (경희대학교 경영학과) ,  윤상혁 (한국기술교육대학교 산업경영학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Personal broadcasting utilizing Vtuber, a virtual creator made of 2D or 3D avatars, has recently appeared and is growing in popularity. Vtuber is a virtual person who broadcasts on the Internet using 2D or 3D avatars with real-time motion capture and computer graphics technologies. While the persona...

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참고문헌 (62)

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