최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기韓國學校數學會論文集 = Journal of the Korean school mathematics society, v.26 no.2, 2023년, pp.87 - 110
김민아 (경원고등학교, 경북대학교) , 이봉주 (경북대학교)
This study aimed to proposed repeated reading aloud, which combines repetitive reading and reading aloud, as a method for teaching and learning mathematics. We investigated the effect of repeated reading aloud on students' academic achievement and cognitive load, and explored the implications of rep...
김미정, 김용구, 정인철(2009). 고등학교 순열과 조합 단원의 불안요인 연구. 한국학교수학회논문집,?12(2), 261-279.
김민아(2022). 수학교과서 소리내어 반복읽기 활동에 대한 사례연구. 석사학위논문, 경북대학교.
류지헌, 임지현(2009). 인지부하 측정을 위한 구인의 탐색 및 타당화. 교육정보미디어연구, 15(2),?1-27.
변영계(1999). 교수.학습 이론의 이해. 서울: 지학사.
원매희(2008). 음독.묵독에 대한 인식과 활용 실태 분석. 석사학위논문, 가톨릭대학교.
이봉주, 이세형(2021). Exploring the process of learning mathematics by repeated reading: eye?tracking and heart rate measurement. 한국학교수학회논문집, 24(1), 59-81.
이세형(2016). 스토리텔링 기반(모델) 수학 교과서에 대한 학생들의 인지부하 분석. 석사학위논문,?경북대학교.
이종희(2002). 수학 학습-지도에서 읽기 활용 방안. 수학교육, 12(3), 425-442.
이종희, 김선희(2002). 수학적 의사소통. 서울: 교우사.
조현자(2012). 쓰기와 읽기 중심의 수학적 의사소통을 강조한 수업이 수학 학습에 미치는 영향. 석사학위논문, 서울교육대학교.
허선영(2015). 소리내어 읽기 활동이 듣기 능력과 읽기 능력에 미친 효과. 21세기영어영문학회 학술대회, 2015(3), 134-139.
Adams, T. L. (2003). Reading mathematics: more than words can say. The Reading Teacher,?56(8), 786-795.
Amer, A. (1997). The effect of the teacher's reading aloud on the reading comprehension of EFL?students. ELT Journal, 51(1), 43-47.
Baker, L., & Brown, A. L. (1984). Metacognitive skills and reading. In P. D. Person (Ed.),?Handbook of reading research, (pp. 353-394). New York: Longman.
Han, Z., & Chen, C. L. (2010). Repeated-reading-based instructional strategy and vocabulary?acquisition: A case study of a heritage speaker of Chinese. Reading in a Foreign Language,?22(2), 242-262.
Kenney, J. M., Hancewicz, E., Heuer, L., Metsisto, D., & Tuttle, C. L. (2005). Literacy strategies?for improving mathematics instruction. Association for Supervision & Curriculum Deve.
Kimmel, M. M., & Segel, E. (1988). For reading out loud! A guide to sharing books with?children. New York: Delacorte.
Kuhn, M. (2004). Helping students become accurate, expressive readers: fluency instruction for?small groups. The Reading Teacher, 58(4), 338-344.
Lass, N. J., & Luts, D. R. (1975). The consistency of temporal speech characteristics in a?repetitive oral reading task. Language and Speech, 18(3), 227-235.
Lee. B. (2021). A case study on the effect of repeated reading in learning number theory.?Proceedings of the Jangjeon Mathematical Society, 24(2), 249-262.
National Council of Teachers of Mathematics (1989). Curriculum and evaluation standards for?mathematics, Reston, VA: NCTM.
O'Shea, L. J., & O'Shea, D. J. (1988). Using repeated reading. Teaching Exceptional Children,?20(2), 26-29.
Paas, F., Renkl, A., & Sweller, J. (2003). Cognitive load theory and instructional design: recent?developments. Educational Psychologist, 38(1), 1-4.
Paas, F., Renkl, A., & Sweller, J. (2004). Cognitive load theory: Instructional implications of the?interaction between information structures and cognitive rrchitecture. Instructional Science,?32(1-2), 1-8.
Paas, F., Tuovinen, J. E., Tabbers, H., & Van Gerven, P. W. (2003). Cognitive load measurement?as a means to advance cognitive load theory. Educational Psychologist, 38(1), 63-71.
Plass, L. J., Moreno, R., & Brunken, R. (2012). 인지부하이론. 이현정, 장상필, 심현애, 권숙진, (번역). 서울: 아카데미프레스. (원저 2010에 출판)
Samuels, S. J. (1979). The method of repeated readings. The Reading Teacher, 32(4), 403-408.
Shepherd, M. D., Selden, A., & Selden, J. (2012). University students' reading of their first-year?mathematics textbooks. Mathematical Thinking and Learning, 14, 226-256.
Sindelar, P. T., Monda, L. E., & O'Shea, L. J. (1990). Effects of repeated readings on instructional-and mastery-level readers. The Journal of Educational Research, 83(4), 220-226.
Skemp, R. R. (1979). Goals of learning and qualities of understanding. Mathematics Teaching,?1979(88), 44-49.
Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. England: Longman.
Tobias, S. (1989). Writing to learning science and mathematics. In P. Connolly, & T. Vilardi?(Eds.), Writing to learn mathematics and science (pp. 48-55). New York: Teacher College?Press.
Weber, K., Brophy, A., & Lin, K. (2008). Learning advanced mathematical concepts by reading text.?Retrieved March 2, 2017, from sigma.maa.org/rume/crume2008/Proceedings/Weber%20LONG.pdf.
Yang, H. & Yu, P. (2015). The study about the influence of mathematics language on mathematics?reading. Research in Mathematics Education, 19(4), 267-278.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.