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Investigating the Influence of ESG Information on Funding Success in Online Crowdfunding Platform by Using Text Mining Technique and Logistic Regression 원문보기

韓國컴퓨터情報學會論文誌 = Journal of the Korea Society of Computer and Information, v.28 no.7, 2023년, pp.155 - 164  

Kyu Sung Kim (SKK Business School, Sungkyunkwan University) ,  Min Gyeong Kim (SKK Business School, Sungkyunkwan University) ,  Francis Joseph Costello (SKK Business School, Sungkyunkwan University) ,  Kun Chang Lee (SKK Business School)

초록
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본 논문은 온라인 크라우드펀딩 플랫폼에서 환경, 사회 및 지배구조 (ESG) 관련 내용이 자금 조달의 성공에 미치는 영향에 대해 조사한다. 최근, 산업에서 ESG의 중요성이 증가하고 있으며 ESG와 관련된 내용을 포함한 투자 제안도 증가하고 있다. 이에 따라, ESG 개념을 포함한 대부분의 투자 제안은 이러한 사회적 현상으로 인해 더 높은 펀딩 성공률을 보일 것이라는 관행적인 믿음이 존재한다. 우리는 투자 제안서의 어떤 특성이 투자의 증가와 관련이 있는지를 알아보기 위해 Kickstarter 데이터셋에서 9000개 이상의 온라인 사업 제안을 분석하여 조사했다. 먼저, 우리는 어휘 기반 측정과 특성 공학을 사용하여 환경과 사회 점수가 재무 지표와 어떻게 관련되는지를 결정했다. 다음 단계에서는 로지스틱 회귀분석을 사용하여 프로젝트 설명에 환경 및 사회적인 단어를 포함하는 것이 자금 조달에 미치는 영향을 연구했다. 일반적인 믿음과는 달리, ESG 문제를 중심으로 한 투자 제안이 소규모 사업가들에게는 성공할 가능성이 더 낮다는 것을 발견했다. 본 연구는 온라인 소규모 사업가의 환경에 대한 새로운 통찰력을 제공하며, 정보과학 및 크라우드펀딩 연구 분야에서의 새로운 연구 기회를 창출할 것이다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this paper, we examine the influence of Environmental, Social, and Governance (ESG)-related content on the success of online crowdfunding proposals. Along with the increasing significance of ESG standards in business, investment proposals incorporating ESG concepts are now commonplace. Due to the...

주제어

표/그림 (4)

AI 본문요약
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대상 데이터

  • The data sample for our empirical analysis consists of 11,189 campaigns posted on Kickstarter between 2016 and 2019. Statistics for 162 classes across 9 nations are included.

이론/모형

  • The first method employs lexicon-based frequency measurement. To this end, we drew economically, environmentally, and socially relevant terminology from a lexicon with a good reputation in the academic community.
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참고문헌 (25)

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