$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] 온라인 패션 쇼핑몰 판매촉진에 대한 소비자 만족도와 행동 의도의 관련성 연구
A study of the relationship between consumer satisfaction and behavioral intention in relation to sales promotion in online fashion shopping malls 원문보기

The Research Journal of the Costume Culture = 복식문화연구, v.31 no.4, 2023년, pp.519 - 532  

김민경 (장안대학교 패션디자인과) ,  이상인 (상명대학교 의류학전공)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The online shopping market is expanding, with online shopping malls now subdivided into personal computer(PC) and mobile versions. Meanwhile, various efforts to promote online sales are being carried out in a bid to improve performance, and detailed research is required to inform such strategies. Th...

Keyword

참고문헌 (19)

  1. An, B. (2015). A comparative study on the factors?affecting online shopping use intention and satisfaction: Internet vs mobile. Unpublished master's?thesis, Chonnam National University, Gwangju,?Korea. 

  2. Bang, M. (2013). The effect of fashion consumers'?individual characteristics on mobile shopping?acceptance and purchase intention. Unpublished?master's thesis, Hanyang University, Seoul, Korea. 

  3. Choi, S. H., & Kim, H. (2006). A study on effects?of promotion of coupons in internet shopping?mall on purchase behavior of consumers. Asia-Pacific Journal of Business Venturing and Entrepreneurship, 1(2), 101-134. 

  4. Jang, S., Kang, J. H., & Son, J. (2017). Promotion?effectiveness of coupons and reward points by?fashion product categories at an online retailer.?Journal of Channel and Retailing, 22(3), 1-17.?doi:10.17657/jcr.2017.07.31.1 

  5. Jhee, S. Y., & Han, S. L. (2022). The effect of MZ?generation's experiential value for mobile AR?virtual fitting service on emotional response,?brand image and behavioral intentions. Journal?of Consumer Studies, 33(6), 85-105. doi:10.35736/JCS.33.6.5 

  6. Jung, W. (2011). The effects of online advertisements?and promotions on customer's emotions and impulsive buying. The e-Business Studies, 12(3),?223-249. 

  7. Kim, A. K. (2015). A study on the influence of omnichannel customers' shopping motivation and?shopping orientation on shopping behavior. Unpublished master's thesis, Kookmin University,?Seoul, Korea. 

  8. Kim, E. Y., & Kim, T. Y. (2016). A structural model?of relationship between consumer price perception, evaluation rules and utilitarian shopping?value in using mobile promotions for fashion?products. Journal of Consumer Studies, 27(4),?153-173. 

  9. Korea Statistical Information Service. (2023). 온라인?쇼핑동향 조사: 온라인 쇼핑몰 판매매체별/상품군별거래액 [Transaction value of online shopping?mall by each sales agency and goods assortment].?Retrieved July 8, 2023, from https://kosis.kr/statHtml/statHtml.do?orgId101&tblIdDT_1KE10071 

  10. Lee, D., Kang, T., & Park, D.-H. (2014). The research on PC-based versus mobile device-based?shopping behavior depending on consumer purchase decision process: Focusing on task-technology fit theory. Entrue Journal of Information?Technology, 13(3), 107-122. 

  11. Lee, J., & Kim, S. (2011). Customer's cognitions on mobile shopping in smart mobile environment.?Journal of Digital Design, 11(1), 399-410. 

  12. Lee, M. G., & Kim, H. J. (2021). Analysis of the sales?promotion strategy of online fashion shopping?mall. Journal of Cultural Product & Design, 64, 227-240. doi:10.18555/kicpd.2021.64.21 

  13. Lee, S.-J., & Lee, J.-H. (2022). The analysis regarding inducing and hindering factors of online?fashion product browsing. Journal of the Korea?Society of Computer and Information, 27(10),?67-80. doi:10.9708/jksci.2022.27.10.067 

  14. Lim, D.-S. (2017). Impulse buying in online shopping:?Online shopping malls and consumer propensity.?Unpublished doctoral dissertation, Mokpo National University, Mokpo, Korea. 

  15. Seo, J. (2007). A study on possible effects of promotion type upon promotion attitude and membership intent. Unpublished master's thesis, Hongik University, Seoul, Korea. 

  16. Seo, J., Kim, H., & Park, M. (2022). Fashion brand?sales forecasting analysis using ARDL time series?model: Focusing on brand and advertising endorser's web search volume, information amount?and brand promotion. Journal of the Korean?Society of Clothing and Textiles, 46(5), 868-889.?doi:10.5850/JKSCT.2022.46.5.868 

  17. Shin, J.-H., & Choi, C.-H. (2019). Effect of sales?promotion type stimulating consumption want of?generation Z: Targeted by soccer goods brand of?online market. The Korean Journal of Sport, 17(1), 319-328. 

  18. Son, Y. S., Lee, H. B., & Hwang, S. H. (2002). A?study of psychological motives in the mobile?shopping. Research of Enterprise Business, 8(1),?47-71. 

  19. Yu, J. H. (2010). The effects of flow on consumers'?purchase intention at a fashion internet shopping?mall. Unpublished master's thesis, Hanyang University, Seoul, Korea. 

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 논문

해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로