최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국항행학회논문지 = Journal of advanced navigation technology, v.27 no.5, 2023년, pp.534 - 539
김성엽 (한국항공대학교 항공운항관리학) , 최지헌 (진에어, 항공운항관리학) , 이명식 (한국항공대학교 항공교통물류학) , 김현덕 (한국항공대학교 항공운항학과)
Currently, in Korea, to obtain a jet type rating, you must receive training on a small business jet model. The reason is because of the law in the Aviation Safety Act Enforcement Rules 『Appendix 4』 that states, "You must receive at least 2 hours of flight training." In the end, it is a...
J. S. Park, "Foreign pilot credentials transition," The Korea?Transport Institute: report pp. 4-8, 2017.
G. J. Kim "A Study on Improvements for a Pilot Licensing?System," MA, Korea Aerospace University Department of?Aeronautical Science & Flight Operation, 2013.
MOLIT, Notice No. 2022-572, "Operation Technology? Standards for Fixed Wing Aircraft," South Korea, 2022.
FAA US, 14 CFR 61.31 Type rating requirements, additional?training, and authorization requirements, 2018.
CASA, Austrailia, CASR 1998 -reg 61.775, "Limitations on exercise of privileges of pilot type ratings-flight test in flight?simulator," 2018.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.