$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] Consumer Evaluation and Satisfaction Study on Coffee Brewing Education Program in Daejeon
대전지역 커피 브루잉(Brewing) 교육 프로그램에 대한 소비자의 평가와 만족도 연구 원문보기

한국지역사회생활과학회지 = The Korean Journal of Community Living Science, v.31 no.2, 2020년, pp.241 - 254  

Seo, Yun Gyeong ,  Koo, Hye Gyoung

초록이 없습니다.

참고문헌 (25)

  1. Baristamanual(2019) The “self coffee fever” craze creates a new coffee culture. http://baristamanual.co.kr/m/page/view.php?no=311 [cited 2019 March 18] 

  2. 채선영, 임미라, 안대희, 김광진. 커피관련전공의 교육서비스품질이 학생만족도와 추천의도에 미치는 영향. 한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, vol.13, no.1, 425-436.

  3. Jeong, Dam-Eun, Kim, Hong-Bumm. A study on differences in consumers’ wine selection behavior in accordance with the experience of wine education. 관광연구저널 = International journal of tourism and hospitality research, vol.32, no.9, 51-66.

  4. Kang YH(2015) Learning coffee: language, flavor, and the learning process of connoisseurship. J Tour Leis Res 21(2), 5-41 

  5. Kang H(2018) Structural analysis of relations among adult learners participatory motivation, program satisfaction, and social capital. J Korea Acad-Ind Cooper Soc 19(7), 354-361 

  6. Kang GM, Son KH, You HS(2018) A study on classification of coffee shop customers Using Q methodology. J Tour Leis Res 30(1), 437-453 

  7. Kim KD, Heo CU(2011) Preference factors in consumer’s coffee taste using Q-methodology. Intern J Tour Hosp Res 25(3), 145-161 

  8. Kim JE, Seo JH(2005) A study on the influence factor of customer satisfaction of university educational service. Korea J Bus Educ 38, 39-57 

  9. kim su jin,, 정승호,. The effect of caffeine on human body. 한국외식산업학회지, vol.13, no.4, 333-344.

  10. Koo HG(2018) A study on consumer recall competency and recall experience. J Digt Converg 16(4), 1-10. doi10.14400/JDC.2018.16.4 

  11. Korea Foodservice Industry Analysis Report(2018) Domestic coffee market analysis, Periodic Reports, KFIAR 1801-4 

  12. La, Suna, Yi, Youjae. A Critical Review of Customer Satisfaction, Customer Loyalty, Relationship Marketing, and Customer Relationship Management. 마케팅硏究 = Korean Journal of Marketing, vol.30, no.1, 53-.

  13. Lee HI, Hahn JH, Kim JM(2009) The impact of service quality in enterpreneurial education on satisfaction and word to mouth. J Vocat Educ Res 28(3), 61-83 

  14. Lee KH, Lee AJ(2018) The effect of education program for barista on job satisfaction and customer orientation. Food Serv Ind J 14(4), 35-46 

  15. Lee, Ji-Yun, Moon, Sul-Ah, Byun, Kwang-In. The effect of service quality of coffee shops on customer satisfaction and revisit intentions at high and low price levels : Focusing on coffee customer in Daegu. 호텔경영학연구 = Korean journal of hospitality and tourism, vol.26, no.7, 1-19.

  16. 10.20878/cshr.2016.22.3.005005005 

  17. Lee SY, Kim W(2016) The effect of motivation of educational participation on academic achievement. J Tour Leis Res 28(6), 101-118 

  18. Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs (2017) The annual consumption of coffee per adult in Korea is 377 cups. https://www.gov.kr/portal/ntnadmNews/1091223 [cited 2017 May 25] 

  19. Moon, Ji-Young, Jang, Ha-Won, Lee, Soo-Bum. The effects of tea selection attributes on satisfaction and preference : Focused on the moderating effects of gender. 호텔경영학연구 = Korean journal of hospitality and tourism, vol.28, no.4, 1-15.

  20. Oh SE(2011) Learning outcomes by coffee education selection attribute importance and satisfaction. Master’s thesis, Kyung-hee University, pp84-90 

  21. Rhee KC, Kim JE(2012) Consumer Education. Seoul: Kyomunsa 

  22. Shin MJ(2019) Apple in the coffee world, ‘Blue Bottle’ landing in Korea. Hankyoreh, http://www.hani.co.kr/arti/economy/consumer/892519.html [cited by 2019 May 03] 

  23. Song JW, Jung CH, Lee HR(2015) Effects of major-satisfaction of students in barista-related department in relation to self-efficacy concerning career decision focused on moderating effects of major-commitment. J Tour Leis Res 27(6), 151-168 

  24. Trendmonitor(2017) Research on coffee shop use and home cafes. https://www.trendmonitor.co.kr/tmweb/trend/allTrend/detail.do?bIdx=1573&code=0301&trendType=CKOREA [TK_201705_TRY3314] [cited 2017 May 07] 

  25. Yi Y(2000) A comprehensive study on customer satisfaction research. Korea J Cons Stud 11(2), 139-166 

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 논문

해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로