본 연구는 비침습형 뇌-컴퓨터 인터페이스 예술을 참조하여 뇌-컴퓨터 인터페이스 분야의 한계를 보완하고 혼합현실에서 활용될 방안을 모색하고자 한다. 즉 뇌-컴퓨터 인터페이스 음악과 미술은 심리적 거부감을 줄이는데 활용될 수 있으며, 혼합현실 기술은 비침습형 방식에서 생체신호 정보의 누락과 잡음을 개선하는데 적극 이용될 수 있다. 그 결과 뇌-인터페이스 기술은 크게 세 가지 분야의 혼합현실에서 널리 채택될 수 있을 것이다. 첫째는 의료나 헬스 케어 분야로써, 뉴로 피드백에 혼합현실을 활용하여 빠른 시각화 정보로 신속한 대응에 도움을 주고, 증강휴먼기술과 뇌-컴퓨터 인터페이스 기술을 융합하여 장애인의 신체적 제약을 극복하며, 비장애인 기존의 신체 능력을 향상시킬 수 있을 것이다. 둘째, 교육과 훈련 관련 분야에서 뇌-컴퓨터 인터페이스는 뇌파를 통한 직관적 정보 전달, 혼합현실의 시각화를 활용한 시뮬레이션, 그리고 실시간으로 상호 작용이 가능한 교육 훈련에 활용될 수 있을 것이다. 셋째, 게임을 비롯한 여가활동과 창조활동 부문에서는, 뇌-컴퓨터 인터페이스 기술에 다양한 기기착용 방식을 사용하는 혼합현실 콘텐츠를 활용하고, 뇌-컴퓨터 인터페이스기술의 오감과 바이오 매트릭스를 활용할 수 있을 것이다. 뇌- 컴퓨터 인터페이스는 사람의 신체나 정서 상태에 따라 사람들 또는 기계들과 서로 교감하도록 상호 작용을 통한 자연스러운 친근감을 주는 혼합 현실 기술과 함께 발전할 것으로 예상된다.
본 연구는 비침습형 뇌-컴퓨터 인터페이스 예술을 참조하여 뇌-컴퓨터 인터페이스 분야의 한계를 보완하고 혼합현실에서 활용될 방안을 모색하고자 한다. 즉 뇌-컴퓨터 인터페이스 음악과 미술은 심리적 거부감을 줄이는데 활용될 수 있으며, 혼합현실 기술은 비침습형 방식에서 생체신호 정보의 누락과 잡음을 개선하는데 적극 이용될 수 있다. 그 결과 뇌-인터페이스 기술은 크게 세 가지 분야의 혼합현실에서 널리 채택될 수 있을 것이다. 첫째는 의료나 헬스 케어 분야로써, 뉴로 피드백에 혼합현실을 활용하여 빠른 시각화 정보로 신속한 대응에 도움을 주고, 증강휴먼기술과 뇌-컴퓨터 인터페이스 기술을 융합하여 장애인의 신체적 제약을 극복하며, 비장애인 기존의 신체 능력을 향상시킬 수 있을 것이다. 둘째, 교육과 훈련 관련 분야에서 뇌-컴퓨터 인터페이스는 뇌파를 통한 직관적 정보 전달, 혼합현실의 시각화를 활용한 시뮬레이션, 그리고 실시간으로 상호 작용이 가능한 교육 훈련에 활용될 수 있을 것이다. 셋째, 게임을 비롯한 여가활동과 창조활동 부문에서는, 뇌-컴퓨터 인터페이스 기술에 다양한 기기착용 방식을 사용하는 혼합현실 콘텐츠를 활용하고, 뇌-컴퓨터 인터페이스기술의 오감과 바이오 매트릭스를 활용할 수 있을 것이다. 뇌- 컴퓨터 인터페이스는 사람의 신체나 정서 상태에 따라 사람들 또는 기계들과 서로 교감하도록 상호 작용을 통한 자연스러운 친근감을 주는 혼합 현실 기술과 함께 발전할 것으로 예상된다.
This study aims to supplement the limitations of the brain-computer interface (BCI), refer to non-invasive BCI art, and find ways to utilize it in mixed reality. BCI music and art can be used to reduce psychological resistance, and mixed-reality technology can be used to mitigate the omission and no...
This study aims to supplement the limitations of the brain-computer interface (BCI), refer to non-invasive BCI art, and find ways to utilize it in mixed reality. BCI music and art can be used to reduce psychological resistance, and mixed-reality technology can be used to mitigate the omission and noise of bio-signal information in a non-invasive manner. Consequently, BCI technology could be adopted in three fields of mixed reality: 1) The first is the medical or healthcare field. Mixed reality is utilized in neuro-feedback to facilitate rapid response with fast visualization of information. The physical disabilities of disabled people are overcome by integrating augmented human technology and BCI technology, and existing physical capabilities are enhanced; 2) Second, in the field of education and training, the BCI can be used for intuitive information transmission through electroencephalogram, simulation using visualization of mixed reality, and real-time interactive training; 3) Third, in leisure activities and creative activities including games, it is possible to use mixed-reality contents with various wearable BCI devices and to utilize the five senses and bio-matrix of BCI. The BCI is expected to evolve with mixed-reality technologies that provide a natural affinity for interacting with people or machines depending on the person's body or emotional state.
This study aims to supplement the limitations of the brain-computer interface (BCI), refer to non-invasive BCI art, and find ways to utilize it in mixed reality. BCI music and art can be used to reduce psychological resistance, and mixed-reality technology can be used to mitigate the omission and noise of bio-signal information in a non-invasive manner. Consequently, BCI technology could be adopted in three fields of mixed reality: 1) The first is the medical or healthcare field. Mixed reality is utilized in neuro-feedback to facilitate rapid response with fast visualization of information. The physical disabilities of disabled people are overcome by integrating augmented human technology and BCI technology, and existing physical capabilities are enhanced; 2) Second, in the field of education and training, the BCI can be used for intuitive information transmission through electroencephalogram, simulation using visualization of mixed reality, and real-time interactive training; 3) Third, in leisure activities and creative activities including games, it is possible to use mixed-reality contents with various wearable BCI devices and to utilize the five senses and bio-matrix of BCI. The BCI is expected to evolve with mixed-reality technologies that provide a natural affinity for interacting with people or machines depending on the person's body or emotional state.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.