$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] A Study on the Characteristics of Gen Z Adolescents from Gen X's Perspective
X세대가 바라본 Z세대 청소년의 특징에 관한 연구

水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education, v.32 no.5 = no.107, 2020년, pp.1276 - 1286  

PARK, Sung-Mi

초록이 없습니다.

참고문헌 (20)

  1. Macky, Keith, Cennamo, Lucy, Gardner, Dianne. Generational differences in work values, outcomes and person‐organisation values fit. Journal of managerial psychology, vol.23, no.8, 891-906.

  2. Chi SH(2018). Discussion on Subjectivity Discourse for Generation Z. Korean Association for Visual Culture, 33, 127~148. 

  3. Chung, Yongkuk. Why Do Female College Students Watch Beauty Youtubers and What Do They Experience?. 社會科學硏究 : 동국대학교 사회과학연구원 = The journal of social science, vol.25, no.3, 7-28.

  4. Jung, Ji-Young, Park, Sang-Hyun, Won, Young-Shin. Sports Consumption Behaviour related to Lifestyle and Consumption Values of Z-Generation. 한국체육과학회지 = Korean journal of sports science, vol.28, no.3, 15-31.

  5. Kang MJ, Jeong EJ and Cho HY(2020). The Immersion Factors and Characteristics of Youtube Channels for Generation Z. International Journal of Contents, 20(2), 150~161. 

  6. Kim, Dongil, Choi, Seonjoo, Shim, Sung-yong, Lee, Jaejin, Ra, Young-An. The Challenges and Prospects of Future Education Design based on Character Education. 아시아교육연구= Asian Journal of Education, vol.17, no.1, 25-45.

  7. Kim JH(2016). Artificial intelligence is a new opportunity in the fourth industrial revolution. Korea Research Institute for Vocational Education and Training, 2016, 2~5. 

  8. Kim JH(2019). [Movie] SNS & artificial intelligence in a movie about life change. Monthly Samtoh, 19(8), 114~115. 

  9. Kim YH(2016). Directions of Cadastral Education in 4th Industry Revolution. Journal of The Korean Cadastre Information Association, 18(3), 35~49. http://uci.or.kr/G704-001869.2016.18.3.010 

  10. 10.18658/humancon.2015.12.39.97 

  11. Lee HE(2019). Exploring YouTube as a form of technology and culture: Concepts of ‘flow’ and algorithm in digital culture network. Media & Society, 27(2), 5~46. http://uci.or.kr/I410-ECN-0101-2019-070-000664558 

  12. Maynard, Andrew D.. Navigating the fourth industrial revolution. Nature nanotechnology, vol.10, no.12, 1005-1006.

  13. Oh SY(2018). Attention to Generation Z. Excellence Marketing for Customer, 52(1), 57~62. http://uci.or.kr/I410-ECN-0101-2018-324-001691309 

  14. Dhar, Vasant. The Future of Artificial Intelligence. Big data, vol.4, no.1, 5-9.

  15. Park, Hye Sook. A Study on the Characteristics of New Generation with Life Style - Focus on Generation Z -. 인문사회 21 = The journal of humanities and social sciences 21, vol.7, no.6, 753-768.

  16. Park, Jong Bin. A Study of Preparing Gen Z for Jobs of the Future through Digital Literacy. 조형미디어학= The treatise on the plastic media, vol.22, no.3, 288-296.

  17. 박주희,. A Conceptual Foundation Study of Gamification for Creative Convergence Education. 인격교육, vol.13, no.1, 43-57.

  18. PARK Tchi Wan,. Renaissance of Generationalism and Understanding Towards ‘The Digital Primeval. 문화콘텐츠연구= The Journal of culture contents, vol.16, 7-43.

  19. Shalley, Christina E, Gilson, Lucy L. What leaders need to know: A review of social and contextual factors that can foster or hinder creativity. The Leadership quarterly, vol.15, no.1, 33-53.

  20. Sim MS(2019). A Study on Learner’s Experience in Cyber Space: Focusing on the Meaning in the Social Studies. Korea National University of Education Graduate Doctoral Thesis. http://uci.or.kr/I804:43012-000000037070 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로