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[국내논문] 대형 천연가스/디젤 혼소 엔진에서 압축비 및 피스톤 보울 형상에 따른 디젤 분사시기 별 연소 및 배기 특성 비교 분석
Effect of Various Diesel Injection Timings on Combustion and Emissions Characteristics as Different Compression Ratio and Bowl-shaped Pistons in a Heavy-duty Natural Gas/Diesel Dual-fuel Engine 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.27 no.5, 2019년, pp.411 - 418  

이정우 (한국기계연구원 그린동력연구실) ,  이선엽 (한국기계연구원 그린동력연구실) ,  김창기 (한국기계연구원 그린동력연구실) ,  이석환 (한국기계연구원 그린동력연구실) ,  최영 (한국기계연구원 그린동력연구실) ,  최원빈 (과학기술연합대학원대학교 청정환경시스템공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The governing combustion regimes were slightly different between the neat diesel and dual-fuel combustion conditions. Neat diesel combustion was based on the auto-ignition of heterogeneous mixture of air and diesel fuel, whereas dual-fuel combustion mainly consisted of pre-mixed combustion and some ...

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참고문헌 (18)

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  16. EURO Emission Regulation Dieselnet 2019 

  17. 10.4271/2004-01-1907 

  18. 10.4271/2006-01-0079 

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