$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

The Elementary Classes of Metaverse Map Creation for Global Citizenship Education
초등 세계 시민교육을 위한 메타버스 맵 제작 수업 원문보기

디지털콘텐츠학회 논문지 = Journal of Digital Contents Society, v.23 no.7, 2022년, pp.1205 - 1212  

Lee, Si-Hoon ,  Park, Bum-Soo ,  Son, Jung-Myoung ,  Han, Jeong-Hye

초록이 없습니다.

참고문헌 (25)

  1. I. N. Ok, D. H. Cho, E. J. Jang, and J. H. Lee, Global and Democratic Citizens' Education Challenges and Practice Directions from the Perspective of Lifelong Education in the Multicultural Era, Presidential National Education Conference, Sejong, 12-1072603-000005-01, Nov 2018. 

  2. S. H. Lee, M. S. Kim, B. U. Chung, Y. Park, Y. J. Jo, S. H. Song, and S. J. Lee, The practices and challenges of global citizenship education in South Korean schools, Korean Educational Development Institute, Seoul, RR 2015-25, Dec 2015.25-44, Jul 2021. 

  3. A. R. Ko, “The analysis of effects of a Teacher Training Program for Global citizenship education,” The Journal of Education for International Understanding, Vol. 10, No. 1, pp. 95-134, Mar 2015., G704-SER000001922.2015.10.1.006 

  4. Lee, Sunghoe. Teachers’ perception and dilemmas about global citizenship education. 다문화교육연구 = Multicultural education studies, vol.9, no.2, 31-56.

  5. Kim, Sang-Mi. Exploring the Directions in the Development and Application of Contents for Practice-oriented Global Citizenship Education. 디지털콘텐츠학회 논문지 = Journal of Digital Contents Society, vol.22, no.9, 1369-1376.

  6. Seol, Kyujoo. The Implications of Democratic Citizenship Education and Global Citizenship Education for the Corona Era. 열린교육연구, vol.29, no.4, 25-44.

  7. Burroughs, Susie, Brocato, Kay, Hopper, Peggy F., Sanders, Angela. Media Literacy: A Central Component of Democratic Citizenship. The Educational forum, vol.73, no.2, 154-167.

  8. 10.3726/978-1-4539-1293-5 

  9. S. Y. Han, Metaverse Platform status and prospects, Future Horizon, Vol.49, pp.19-24, July 2021 

  10. J. H. Han, and J. Y. Won, “Case Study on AV based Metaverse Classes in EduCare Model”, Journal of Creative Information Culture, Vol.8 No.2, pp.79-86, May 2022. 

  11. J. H. Kim and T. K. Yoo, “Correlation between Head Movement Data and Virtual Reality Content Immersion”, The Journal of Broadcast Engineering, Vol. 26, No. 5, pp. 500-507, Sep 2021. 

  12. J. Y. Jung and M. H. Lee, “Analysis of Learning Immersion and Class Participation in Gamification-based Classes”, The Journal of Educational Innovation Research, Vol. 31, No. 3, pp.163-187, Sep 2021. 

  13. M. S. Lee, “Educational Use of a Metaverse Platform through the Case of the Hackathon Class”, The Journal of Korean Association of Computer Education, Vol. 24, No. 6, pp. 61-68, Nov 2021. 

  14. 손정명, 이시훈, 한정혜. 메타버스 기반 협력적 소통 SW 교육 프로그램의 효과. 정보교육학회논문지 = Journal of the Korean Association of Information Education, vol.26, no.1, 11-22.

  15. P. Tromba, “Build Engagement and Knowledge One Block at a Time with Minecraft”, The journal of Learning and Leading with Technology, Vol. 40, No. 8, pp. 20-23, Jul 2013. 

  16. 10.1002/9781118768747.ch23 

  17. A. Rapoport, “A forgotten concept: Global citizenship education and state social studies standards.”, The Journal of Social Studies Research, Vol. 33, No. 1, pp. 91-112, Jan 2009 

  18. A. Rapoport, “A forgotten concept: Global citizenship education and state social studies standards.”, The Journal of Social Studies Research, Vol. 33, No. 1, pp. 91-112, Jan 2009 

  19. UNESCO, Global Citizenship Education: Topics and Learning Objectives, UNESCO, Paris, 2015 

  20. R. G. Hanvey, An attainable global perspective. Denver, CO: The Center for Teaching International Relations, The University of Denver, ED116993, Nov 1975 

  21. Kyung-Hwan Mo,, 임정수,. Trends and Issues of Global Citizenship Education in Korean Social Studies. 市民敎育硏究 = Theory and research in citizenship education, vol.46, no.2, 73-108.

  22. D. W. Kim, “A Study on the Improvement of Primary Geography Climate Education in the Perspective of Response to Climate Change”, The Journal of The Korean Association of Geographic and Environmental Education, Vol. 29, No. 2, pp.1-17, May 2021. 

  23. J. H. Seo, “The Effect of Portfolio Teaching·Evaluationg Materials for Practical Arts -Focus on the Unit Woodenware Making”, Master Dissertation, Graduate School of Busan National University of Education, Busan, Feb 2002. 

  24. K. S. Park and H. S. Lee, “A Study on the Development of Self-Concepts, Attitudes, and Learning Habits for Study”, KEDI, KD76-03-01-06, Jun 1976. 

  25. H. M. Jo, “The Effects of Elementary Social Class with Discussion/Debate Method on Learning Motivation and Academic Achievement Elementary Students”, Master Dissertation, Graduate School of Busan National University of Education, Busan, Aug 2017. 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로