연극제작에 있어서 다양한 방법이 있지만, 그 중공동창작의 방법은 학생중심의 연극교육에서 선호되는 작품창작의 방법일 뿐 아니라 연극제작에서도 젊은 연극인들을 중심으로 많이 시도되는 새로운 작품창작의 방법이다. 공동창작은 연출가와 연기자의 관계를 수직적 관계에서 수평적, 동반자적 관계로 만든다. 또한 연기자의 연기를 보다 능동적이고 창조적으로 만들고 연기자의 활기찬 에너지로 무대를 가득채운다는 점에서 매력적인 방법론이다.공동창작을 위한 9가지 요소로 시작하는 앤 보가트의 뷰포인트 연기 훈련방법은 연기자로 하여금 온몸으로 보고 비범하게 듣는 방법을 알게 하고 자신의 습관과 한계를 깨닫게 하며, 몸을 쓰는것에 대한 두려움을 없애주고, 움직임과 공간 그리고 시간에 대한 지각과 함께 연기자의 창조성을극대화 시킨다.결국 뷰포인트 연기 훈련방법은 연기자로 하여금 대본의 한계를 뛰어넘어 몸의 상태를 최고의창조적 상태로 만듦으로써 상대 연기자와 함께 작품의 궁극적인 목표에 도달하게 한다. 그러므로 이훈련방법은 연극교육의 과정에서 학생들이 필수로익혀야 하는 훈련방법일 뿐만 아니라, 연극제작의과정에서 기성 연기자들에게도 최고의 앙상블 연기를 할 수 있다는 점에서 연구의 중요성이 있다.
연극제작에 있어서 다양한 방법이 있지만, 그 중공동창작의 방법은 학생중심의 연극교육에서 선호되는 작품창작의 방법일 뿐 아니라 연극제작에서도 젊은 연극인들을 중심으로 많이 시도되는 새로운 작품창작의 방법이다. 공동창작은 연출가와 연기자의 관계를 수직적 관계에서 수평적, 동반자적 관계로 만든다. 또한 연기자의 연기를 보다 능동적이고 창조적으로 만들고 연기자의 활기찬 에너지로 무대를 가득채운다는 점에서 매력적인 방법론이다.공동창작을 위한 9가지 요소로 시작하는 앤 보가트의 뷰포인트 연기 훈련방법은 연기자로 하여금 온몸으로 보고 비범하게 듣는 방법을 알게 하고 자신의 습관과 한계를 깨닫게 하며, 몸을 쓰는것에 대한 두려움을 없애주고, 움직임과 공간 그리고 시간에 대한 지각과 함께 연기자의 창조성을극대화 시킨다.결국 뷰포인트 연기 훈련방법은 연기자로 하여금 대본의 한계를 뛰어넘어 몸의 상태를 최고의창조적 상태로 만듦으로써 상대 연기자와 함께 작품의 궁극적인 목표에 도달하게 한다. 그러므로 이훈련방법은 연극교육의 과정에서 학생들이 필수로익혀야 하는 훈련방법일 뿐만 아니라, 연극제작의과정에서 기성 연기자들에게도 최고의 앙상블 연기를 할 수 있다는 점에서 연구의 중요성이 있다.
There are various methods of theatre production, but the method of collaborative creation is not only a way of creating works that are preferred in the student-centered theatre education, but also a way of creating new works that are often tried in young artists theatre production. Collaborative cre...
There are various methods of theatre production, but the method of collaborative creation is not only a way of creating works that are preferred in the student-centered theatre education, but also a way of creating new works that are often tried in young artists theatre production. Collaborative creation makes the relationship between director and actor horizontal and companion instead of vertical relationship. It is also an attractive methodology in that actor’s acting is made more active and creative, and actor’s energetic energy fills stage.Beginning with nine elements for collaborative creation, Anne Bogart’s(1951~ ) the methods of acting training by Viewpoints allows actors to see how to listen to the body in an extraordinary way, to realize their habits and limitations, to eliminate fear of using your body, maximizing the creativity of the actor with perception of movement, space and time.In the end, the methods of acting training by Viewpoints allows the actor to reach the ultimate goal of the work with the relative actor by making the state of the body the best creative state beyond the limit of the text. Therefore, this training method is important not only for the training methods that students must learn in the course of theatre education, but also because they can perform the best ensemble performances for the early actors in the course of theatre production.
There are various methods of theatre production, but the method of collaborative creation is not only a way of creating works that are preferred in the student-centered theatre education, but also a way of creating new works that are often tried in young artists theatre production. Collaborative creation makes the relationship between director and actor horizontal and companion instead of vertical relationship. It is also an attractive methodology in that actor’s acting is made more active and creative, and actor’s energetic energy fills stage.Beginning with nine elements for collaborative creation, Anne Bogart’s(1951~ ) the methods of acting training by Viewpoints allows actors to see how to listen to the body in an extraordinary way, to realize their habits and limitations, to eliminate fear of using your body, maximizing the creativity of the actor with perception of movement, space and time.In the end, the methods of acting training by Viewpoints allows the actor to reach the ultimate goal of the work with the relative actor by making the state of the body the best creative state beyond the limit of the text. Therefore, this training method is important not only for the training methods that students must learn in the course of theatre education, but also because they can perform the best ensemble performances for the early actors in the course of theatre production.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.