$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Why we buy what we buy: A theory of consumption values

Journal of business research, v.22 no.2, 1991년, pp.159 - 170  

Sheth, J.N. (University of Southern California,, , USA) ,  Newman, B.I. ,  Gross, B.L.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This article presents a theory developed to explain why consumers make the choices they do. The theory identifies five consumption values influencing consumer choice behavior. Three representative applications of the theory are illustrated pertaining to choices involving cigarette smoking. The illus...

참고문헌 (40)

  1. Bearden 167 1977 Consumer and Industrial Buying Behavior Situational Influence on Consumer Purchase Intentions 

  2. Belk Vol. 1 370 1973 Application and Analysis of the Behavioral Differential Inventory for Assessing Situational Effects in Buyer Behavior 

  3. J. Marketing Belk 11 156 1974 10.2307/3150553 An Exploratory Assessment of Situational Effects in Buyer Behavior 

  4. Berlyne 1960 Conflict, Arousal, and Curiosity 

  5. Perception Psychophysics Berlyne 8 279 1970 10.3758/BF03212593 Novelty, Complexity, and Hedonic Value 

  6. Harvard Bus. Rev. Dichter 25 432 1947 Psychology in Market Research 

  7. J. Economic Lit. Ferber 11 1303 1973 Consumer Economics, A Survey 

  8. Hanna Vol. 3 83 1980 A Typology of Consumer Needs 

  9. Hansen 1972 Consumer Choice Behavior: A Cognitive Theory 

  10. J. Consumer Res. Hansen 8 23 1981 10.1086/208837 Hemispheral Lateralization: Implications for Understanding Consumer Behavior 

  11. J. Consumer Res. Hirschman 7 283 1980 10.1086/208816 Innovativeness, Novelty Seeking, and Consumer Creativity 

  12. J. Consumer Res. Holbrook 10 247 1983 10.1086/208963 Using a Structural Model of Halo Effect to Assess Perceptual Distortion Due to Affective Overtones 

  13. Howard 1963 Marketing Management: Analysis and Planning 

  14. Howard 1969 The Theory of Buyer Behavior 

  15. Hull 1943 Principles of Behavior: An Introduction to Behavior Theory 

  16. Arch. Psychol. Hyman 38 No. 269. 1942 The Psychology of Status 

  17. Psychological Rev. Katona 60 307 1953 10.1037/h0060640 Rational Behavior and Economic Behavior 

  18. Katona 1971 Aspirations and Affluence: Comparative Studies in the United States and Western Europe 

  19. Public Opinion Q. Katz 24 163 1960 10.1086/266945 The Functional Approach to the Study of Attitudes 

  20. Katz 1955 Personal Influence: The Part Played by People in the Flow of Mass Communications 

  21. J. Retailing Kotler 49 48 1974 Atmospherics as a Marketing Tool 

  22. Marshall 1890 Principles of Economics: An Introductory Volume 

  23. Harvard Bus. Rev. Martineau 36 47 1958 The Personality of the Retail Store 

  24. Psychological Rev. Maslow 50 370 1943 10.1037/h0054346 A Theory of Human Motivation 

  25. Maslow 1954 Motivation and Personality 

  26. Maslow 1970 Motivation and Personality 

  27. Orstein 1972 The Psychology of Consciousness 

  28. Memory Cognition Paivio 2 515 1974 10.3758/BF03196914 Pictures and Words in Visual Search 

  29. J. Marketing Res. Park 8 144 1976 10.2307/3150848 The Effect of Individual and Situation-Related Factors on Consumer Selection of Judgmental Models 

  30. J. Marketing Res. Park 23 11 1986 10.2307/3151772 Consumer Response to Television Commercials: The Impact of Involvement and Background Music on Brand Attitude Formation 

  31. J. Marketing Robertson 31 14 1967 10.2307/1249295 The Process of Innovation and the Diffusion of Innovation 

  32. Rogers 1962 Diffusion of Innovations 

  33. Rogers 1971 Communication of Innovations: A Cross-Cultural Approach 

  34. Sheth 242 1974 Models of Buyer Behavior: Conceptual, Quantitative, and Emperical A Field Study of Attitude Structure and the Attitude-Behavior Relationship 

  35. Sheth 1990 Why We Buy What We Buy: A Theory of Consumption Values 

  36. J. Political Economy Stigler 58 307 1950 10.1086/256962 The Development of Utility Theory 

  37. J. Political Economy Stigler 58 373 1950 10.1086/256980 The Development of Utility Theory 

  38. Veblen 1899 The Theory of the Leisure Class 

  39. Warner 1941 The Social Life of a Modern Community 

  40. J. Personality Social Psychol Monograph Suppl. Zajonc 9 1 1968 10.1037/h0025848 Attitudinal Effects of Mere Exposure 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로