본 연구는 문화관광축제 우수축제인 문경 전통찻사발축제 방문객을 대상으로 브랜드 변수 (인식, 이미지, 충성도, 몰입)간의 구조적 관계를 살펴보고자 수행되었다. 실증분석을 위하여 설문조사를 실시하였으며, 조사대상의 표본은 임익표본 추출방법을 이용하였다. 조사방법으로는 자기기입식 설문방법을 사용하였으며, 리커트 7점 척도를 사용하였다. 350부의 설문지를 배포하여 유효한 설문지 283부를 통계분석 자료로 이용하였다. 연구결과의 요약은 다음과 같다. 첫째, 브랜드 인식은 브랜드이미지, 브랜드 충성도, 브랜드 몰입에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 브랜드 이미지는 브랜드 충성도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, 브랜드 몰입은 브랜드 충성도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다.
본 연구는 문화관광축제 우수축제인 문경 전통찻사발축제 방문객을 대상으로 브랜드 변수 (인식, 이미지, 충성도, 몰입)간의 구조적 관계를 살펴보고자 수행되었다. 실증분석을 위하여 설문조사를 실시하였으며, 조사대상의 표본은 임익표본 추출방법을 이용하였다. 조사방법으로는 자기기입식 설문방법을 사용하였으며, 리커트 7점 척도를 사용하였다. 350부의 설문지를 배포하여 유효한 설문지 283부를 통계분석 자료로 이용하였다. 연구결과의 요약은 다음과 같다. 첫째, 브랜드 인식은 브랜드이미지, 브랜드 충성도, 브랜드 몰입에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 둘째, 브랜드 이미지는 브랜드 충성도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 셋째, 브랜드 몰입은 브랜드 충성도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다.
Making visitors of Munkyung Traditional Tea Bowl Festival, one of the advanced festivals of Cultural Tourism Festival, as objects of study, this study performed an analysis of the structural relationship among the brand variables(perception, image, loyalty, devotion). For the empirical analysis, we ...
Making visitors of Munkyung Traditional Tea Bowl Festival, one of the advanced festivals of Cultural Tourism Festival, as objects of study, this study performed an analysis of the structural relationship among the brand variables(perception, image, loyalty, devotion). For the empirical analysis, we took a survey, and used arbitrary sampling method for the sampling of investigation objects. As an investigation method, we used self-writing survey method using Likert 7 degree scales. 283 survey sheets from 350 distributed sheets were collected and used for the statistical analysis. The research results are as follows: First, brand perception Ins shown a significant influence on brand image, brand loyalty, and brand devotion Second, brand image Ins shown a significant influence on brand loyalty. Third, brand devotion has revealed a significant influence on brand loyalty.
Making visitors of Munkyung Traditional Tea Bowl Festival, one of the advanced festivals of Cultural Tourism Festival, as objects of study, this study performed an analysis of the structural relationship among the brand variables(perception, image, loyalty, devotion). For the empirical analysis, we took a survey, and used arbitrary sampling method for the sampling of investigation objects. As an investigation method, we used self-writing survey method using Likert 7 degree scales. 283 survey sheets from 350 distributed sheets were collected and used for the statistical analysis. The research results are as follows: First, brand perception Ins shown a significant influence on brand image, brand loyalty, and brand devotion Second, brand image Ins shown a significant influence on brand loyalty. Third, brand devotion has revealed a significant influence on brand loyalty.
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