본 연구는 ‘uBio-City 오송’의 건설을 위하여 u-City와 관련된 선행연구 및 사례를 통해 시사점을 도출하고, ‘uBio-City 오송’을 건설함에 있어 Geoff Coyle의 전략적 의사결정기법(ACTIFELD)을 활용하여 체계적인 접근을 시도하는 것에 목적을 두며, 전략적 의사결정기법의 단계를 활용하여 다음과 같은 결론을 도출하였다.
첫째, ‘uBio-City 오송’ 건설의 추진을 위해 다양한 재원확보의 방안을 마련해야 한다. 따라서 사업체계구성 및 자발적인 협의가 필요하며 특히, "uBio-City 오송’ 건설의 중심이 되는 지자체의 추진의지가 매우 중요하다.
둘째, ‘uBio-City 오송’에 도입되는 서비스의 중ㆍ장기적인 계획 및 로드맵이 필요하며 이를 위한 ‘uBio-City 오송’의 종합계획을 신속하게 수립해야 한다.
셋째, ‘uBio-City 오송’의 전담부서의 구성 및 운영방안에 관하여 신속한 구축이 필요하며, 다양한 운영방식의 검토 후 최적의 운영방식의 선택 및 u-City 전문 인력 양성에도 힘써야 한다.
마지막으로, ‘uBio-City 오송’의 도시 브랜드 가치를 확립시켜야 하며, 새로운 산업의 개발 더불어 도시 마케팅 등과 연계하여 지역경제 활성화에 이바지하여야 한다.
본 연구는 ‘uBio-City 오송’의 건설을 위하여 u-City와 관련된 선행연구 및 사례를 통해 시사점을 도출하고, ‘uBio-City 오송’을 건설함에 있어 Geoff Coyle의 전략적 의사결정기법(ACTIFELD)을 활용하여 체계적인 접근을 시도하는 것에 목적을 두며, 전략적 의사결정기법의 단계를 활용하여 다음과 같은 결론을 도출하였다.
첫째, ‘uBio-City 오송’ 건설의 추진을 위해 다양한 재원확보의 방안을 마련해야 한다. 따라서 사업체계구성 및 자발적인 협의가 필요하며 특히, "uBio-City 오송’ 건설의 중심이 되는 지자체의 추진의지가 매우 중요하다.
둘째, ‘uBio-City 오송’에 도입되는 서비스의 중ㆍ장기적인 계획 및 로드맵이 필요하며 이를 위한 ‘uBio-City 오송’의 종합계획을 신속하게 수립해야 한다.
셋째, ‘uBio-City 오송’의 전담부서의 구성 및 운영방안에 관하여 신속한 구축이 필요하며, 다양한 운영방식의 검토 후 최적의 운영방식의 선택 및 u-City 전문 인력 양성에도 힘써야 한다.
마지막으로, ‘uBio-City 오송’의 도시 브랜드 가치를 확립시켜야 하며, 새로운 산업의 개발 더불어 도시 마케팅 등과 연계하여 지역경제 활성화에 이바지하여야 한다.
This paper focuses on deriving policy alternatives in constructing uBio-City OSong, It is interested in combining construction plans of uBio-City OSong with Geoff Coyle"s ACTIFELD approaches. First, it is urgent to prepare additional financial sources. uBio-City OSong should be backed up by the appr...
This paper focuses on deriving policy alternatives in constructing uBio-City OSong, It is interested in combining construction plans of uBio-City OSong with Geoff Coyle"s ACTIFELD approaches. First, it is urgent to prepare additional financial sources. uBio-City OSong should be backed up by the appropriate business units, going beyond the consistent initiatives of the administrative units. Secondly, in order to set up an appropriate social infrastructure network, uBio-City OSong needs both long-run plan and road map which would facilitate various uBio services. Thirdly, in terms of institutional dimension, it would be better for uBio-City OSong to organize specialized task force teams in the nearest future, as the enlargement of human capital within its own administrative jurisdiction is essential in the present stage. Lastly, it should devise specific implementation tactics, all of which would contribute to upgrading its self-created brand value.
This paper focuses on deriving policy alternatives in constructing uBio-City OSong, It is interested in combining construction plans of uBio-City OSong with Geoff Coyle"s ACTIFELD approaches. First, it is urgent to prepare additional financial sources. uBio-City OSong should be backed up by the appropriate business units, going beyond the consistent initiatives of the administrative units. Secondly, in order to set up an appropriate social infrastructure network, uBio-City OSong needs both long-run plan and road map which would facilitate various uBio services. Thirdly, in terms of institutional dimension, it would be better for uBio-City OSong to organize specialized task force teams in the nearest future, as the enlargement of human capital within its own administrative jurisdiction is essential in the present stage. Lastly, it should devise specific implementation tactics, all of which would contribute to upgrading its self-created brand value.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.