$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Simple Feedback Notes Enhance Specificity of Feedback to Learners

Ambulatory pediatrics : the official journal of the Ambulatory Pediatric Association, v.3 no.1, 2003년, pp.9 - 11  

Schum, Timothy R. (From the Center for Ambulatory Teaching Excellence, Medical College of Wisconsin, Milwaukee, Wis) ,  Krippendorf, Robert L. (From the Center for Ambulatory Teaching Excellence, Medical College of Wisconsin, Milwaukee, Wis) ,  Biernat, Kathy A. (From the Center for Ambulatory Teaching Excellence, Medical College of Wisconsin, Milwaukee, Wis)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Background.—Learners reported that physician educators give insufficient and general feedback. Objective.—This study analyzed faculty's use of 3 × 5-inch feedback notes (preprinted with “well done” or “needs improvement”) for quantity and specificity of f...

주제어

참고문헌 (12)

  1. JAMA Ende 250 777 1983 10.1001/jama.1983.03340060055026 Feedback in medical education 

  2. Pediatrics (J Ambulatory Pediatr Assoc) Heidenreich 105 231 2000 The search for effective and efficient ambulatory teaching methods through the literature 

  3. Arch Intern Med Lesky 150 2133 1990 10.1001/archinte.1990.00390210099022 Strategies to improve teaching in the ambulatory medicine setting 

  4. J Gen Intern Med Loftus 8 575 1993 10.1007/BF02599643 Faculty perceptions of effective ambulatory care teaching 

  5. Acad Med Irby 69 333 1994 10.1097/00001888-199405000-00003 What clinical teachers in medicine need to know? 

  6. Acad Med Ende 70 224 1995 10.1097/00001888-199503000-00014 Preceptors' strategies for correcting residents in an ambulatory care medicine setting: a qualitative analysis 

  7. Acad Med Smith 72 32 1997 The roles of experience and reflection in ambulatory care education 

  8. Acad Med Usatine 72 766 1997 10.1097/00001888-199709000-00010 Four exemplary preceptors' strategies for efficient teaching in managed care settings 

  9. Ambulatory Pediatr Lye 1 128 2001 10.1367/1539-4409(2001)001<0128:APTWWA>2.0.CO;2 A pleasure to work with-an analysis of written comments on student evaluations 

  10. J Med Educ Gil 59 856 1984 Perceptions of medical school faculty members and students on clinical clerkship feedback 

  11. Acad Med Schum 71 1100 1996 10.1097/00001888-199610000-00019 Relationship between systematic feedback to faculty and ratings of clinical teaching 

  12. Am J Surg Paukert 183 300 2002 10.1016/S0002-9610(02)00786-9 An encounter card system for increasing feedback to students 

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로