본 연구의 목적은 부티크 호텔 이용고객의 브랜드 가치가 브랜드 이미지, 브랜드 태도 그리고 브랜드 충성도에 미치는 영향을 규명하고자 하였다. 이 연구의 대상은 강원도, 서울, 경주지역의 부티크 호텔을 이용하는 고객을 대상으로 무작위표본추출로 시나리오 설문지법을 사용하였다. 전체 300부의 설문조사 표본중 불성실하게 응답한 것으로 판단되는 77부의 설문을 제외한 223부를 최종 유효표본으로 선정하였다. 이 자료를 가지고 통계패키지 SPSS 17.0을 이용하여 자료처리를 하였다. 실증분석결과 다음과 같은 연구결과를 얻었다. 첫째, 부티크 호텔의 브랜드 가치가 높을수록 브랜드 이미지는 높아지는 것으로 나타났다. 둘째, 브랜드 가치가 높을수록 브랜드 태도는 유의적인 것으로 나타났다. 셋째, 브랜드 이미지가 높을수록 브랜드 태도는 긍정적인 것으로 나타났다. 넷째, 브랜드 가치가 높을수록 브랜드 충성도는 높게 나타나는 것으로 나타났다. 다섯째, 브랜드 이미지가 높을수록 브랜드 충성도는 높게 나타났다. 여섯째, 브랜드 태도는 브랜드 충성도에 유의적인 것으로 나타났다.
본 연구의 목적은 부티크 호텔 이용고객의 브랜드 가치가 브랜드 이미지, 브랜드 태도 그리고 브랜드 충성도에 미치는 영향을 규명하고자 하였다. 이 연구의 대상은 강원도, 서울, 경주지역의 부티크 호텔을 이용하는 고객을 대상으로 무작위표본추출로 시나리오 설문지법을 사용하였다. 전체 300부의 설문조사 표본중 불성실하게 응답한 것으로 판단되는 77부의 설문을 제외한 223부를 최종 유효표본으로 선정하였다. 이 자료를 가지고 통계패키지 SPSS 17.0을 이용하여 자료처리를 하였다. 실증분석결과 다음과 같은 연구결과를 얻었다. 첫째, 부티크 호텔의 브랜드 가치가 높을수록 브랜드 이미지는 높아지는 것으로 나타났다. 둘째, 브랜드 가치가 높을수록 브랜드 태도는 유의적인 것으로 나타났다. 셋째, 브랜드 이미지가 높을수록 브랜드 태도는 긍정적인 것으로 나타났다. 넷째, 브랜드 가치가 높을수록 브랜드 충성도는 높게 나타나는 것으로 나타났다. 다섯째, 브랜드 이미지가 높을수록 브랜드 충성도는 높게 나타났다. 여섯째, 브랜드 태도는 브랜드 충성도에 유의적인 것으로 나타났다.
The purpose of this study was to examine the effects of brand value of boutique hotels on the brand image, brand attitude and brand loyalty. To collect the data, approximately 300 questionnaires were distributed to guests who had stayed at hotels Gangwon provence, Seoul, Gyeongju. Among all the su...
The purpose of this study was to examine the effects of brand value of boutique hotels on the brand image, brand attitude and brand loyalty. To collect the data, approximately 300 questionnaires were distributed to guests who had stayed at hotels Gangwon provence, Seoul, Gyeongju. Among all the surveys, 223 survey data were selected as valid samples with 73 of them which were considered as answered insincerely excluded. The data were processed and analyzed by SPSS 17.0. By verifying each hypothesis after confirming the validity of models, the conclusions were drawn out as follows. First, the more brand value of the boutique hotel is high, the more brand image is high. Second, the more brand value of the boutique hotel is high, the more brand attitude is positive. Third, the more brand image of the boutique hotel is high, the more brand attitude is high. Fourth, the more brand image of the boutique hotel is high, the more brand loyalty is high. Fifth, the more brand image of the boutique hotel is high, the more brand loyalty is high. Sixth, it shows that the brand attitude influences brand loyalty positively.
The purpose of this study was to examine the effects of brand value of boutique hotels on the brand image, brand attitude and brand loyalty. To collect the data, approximately 300 questionnaires were distributed to guests who had stayed at hotels Gangwon provence, Seoul, Gyeongju. Among all the surveys, 223 survey data were selected as valid samples with 73 of them which were considered as answered insincerely excluded. The data were processed and analyzed by SPSS 17.0. By verifying each hypothesis after confirming the validity of models, the conclusions were drawn out as follows. First, the more brand value of the boutique hotel is high, the more brand image is high. Second, the more brand value of the boutique hotel is high, the more brand attitude is positive. Third, the more brand image of the boutique hotel is high, the more brand attitude is high. Fourth, the more brand image of the boutique hotel is high, the more brand loyalty is high. Fifth, the more brand image of the boutique hotel is high, the more brand loyalty is high. Sixth, it shows that the brand attitude influences brand loyalty positively.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.