$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[해외논문] Medical education: past, present and future 원문보기

Perspectives on medical education, v.1 no.1, 2012년, pp.6 - 14  

Norman, Geoff (Department of Clinical Epidemiology and Biostatistics, MDCL 3519, McMaster University, 1200 Main St. W., Hamilton, ON L8N3Z5 Canada)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This article reviews changes in undergraduate and postgraduate medical education since the Flexner report of 1910. I argue that many of the changes in the twentieth century could be viewed as ‘post-Flexnerian’, and related to the integration of biomedical science in the preclinical medic...

Keyword

참고문헌 (18)

  1. 1. Gardner D Future babble 2011 Toronto McLelland Stewart 

  2. 2. Neufeld VR Norman GR Feightner JW Barrows HS Clinical problem-solving by medical students: a cross-sectional and longitudinal analysis Med Educ 1981 15 5 315 322 10.1111/j.1365-2923.1981.tb02495.x 6973686 

  3. 3. Koh GC Khoo HE Wong ML Koh D The effects of problem-based learning during medical school on physician competency: a systematic review CMAJ. 2008 178 1 34 41 10.1503/cmaj.070565 18166729 

  4. 4. Vernon DT Blake RL Does problem-based learning work? A meta-analysis of evaluative research Acad Med 1993 68 7 550 563 10.1097/00001888-199307000-00015 8323649 

  5. 5. Schmidt HG, Muijtjens AMM, Van der Vleuten CPM, Norman GR. Differential student attrition and exposure mask effects of problem-based learning in curriculum comparison studies. Acad Med. 2012 (in press). 

  6. 6. Hecker K Violato C How much do differences in medical schools influence student performance? A longitudinal study employing hierarchical linear modeling Teach Learn Med. 2008 20 20 104 113 10.1080/10401330801991915 18444195 

  7. 7. Norman GR, Dore KL, Grierson L. The minimal relation between simulation fidelity and transfer of learning. Med Educ. 2012 (in press). 

  8. 8. Teteris E, Fraser K, Wright B, McLaughlin K. Does training learners on simulators benefit real patients? Adv Health Sci Educ Theory Pract. 2011 (Epub ahead of publication). 

  9. 9. Ericsson KA Deliberate practice and the acquisition and maintenance of expert performance in medicine and related domains Acad Med 2004 79 10 Suppl S70 S81 10.1097/00001888-200410001-00022 15383395 

  10. 10. Norman G Young M Brooks L Non-analytical models of clinical reasoning: the role of experience Med Educ 2007 41 12 1140 1145 18004990 

  11. 11. Mylopoulos M Regehr G Ginsburg S Exploring residents’ perceptions of expertise and expert development Acad Med 2011 86 S46 S48 10.1097/ACM.0b013e31822a70be 21955768 

  12. 12. Cook DA Garside S Levinson AJ Dupras DM Montori VM What do we mean by web-based learning? A systematic review of the variability of interventions Med Educ 2010 44 8 765 774 10.1111/j.1365-2923.2010.03723.x 20633216 

  13. 13. Cook DA Levinson AJ Garside S Time and learning efficiency in internet-based learning: a systematic review and meta-analysis Adv Health Sci Educ Theory Pract. 2010 15 5 755 770 10.1007/s10459-010-9231-x 20467807 

  14. 14. Cook DA Levinson AJ Garside S Dupras DM Erwin PJ Montori VM Internet-based learning in the health professions: a meta-analysis JAMA. 2008 300 10 1181 1196 10.1001/jama.300.10.1181 18780847 

  15. 15. Mandin H Harasym P Eagle C Watanabe M Developing a ‘clinical presentation’ curriculum at the University of Calgary Acad Med 1995 70 3 186 193 10.1097/00001888-199503000-00008 7873005 

  16. 16. White KL Williams TF Greenberg BG The ecology of medical care N Engl J Med 1961 2 265 885 892 10.1056/NEJM196111022651805 

  17. 17. Hatala RM Brooks LR Norman GR Practice makes perfect: the critical role of mixed practice in the acquisition of ECG interpretation skills Adv Health Sci Educ Theory Pract. 2003 8 1 17 26 10.1023/A:1022687404380 12652166 

  18. 18. Raman M McLaughlin K Violato C Rostom A Allard JP Coderre S Teaching in small portions dispersed over time enhances long-term knowledge retention Med Teach 2010 32 3 250 255 10.3109/01421590903197019 20218841 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로