$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Morphological Awareness and Reading Ability of School-Aged Children from Grades 1 to 3 원문보기

Communication sciences & disorders, v.19 no.1, 2014년, pp.21 - 30  

Jung, Kyung-Hee

초록이 없습니다.

참고문헌 (31)

  1. 10.1097/TLD.0b013e318280f57b 

  2. Baddeley, Alan. Working memory and language: an overview. Journal of communication disorders, vol.36, no.3, 189-208.

  3. Berninger, Virginia W., Abbott, Robert D., Nagy, William, Carlisle, Joanne. Growth in Phonological, Orthographic, and Morphological Awareness in Grades 1 to 6. Journal of psycholinguistic research, vol.39, no.2, 141-163.

  4. CARLISLE, JOANNE F., STONE, C. ADDISON. Exploring the role of morphemes in word reading. Reading research quarterly, vol.40, no.4, 428-449.

  5. Casalis, Séverine, Dusautoir, Marion, Colé, Pascale, Ducrot, Stéphanie. Morphological effects in children word reading: A priming study in fourth graders. The British journal of developmental psychology, vol.27, no.3, 761-766.

  6. 10.1515/9783110879575.167 

  7. Catts 2005 

  8. 10.1177/00222194020350060301 

  9. 10.1177/002221940303600208 

  10. Cho 2003 

  11. DEACON, S. HÉLÈNE, KIRBY, JOHN R.. Morphological awareness: Just “more phonological”? The roles of morphological and phonological awareness in reading development. Applied psycholinguistics, vol.25, no.2, 223-238.

  12. Developmental phonological awareness in Korean children Hong 357 2002 

  13. Jones, Noel K.. Development of morphophonemic segments in children’s mental representations of words. Applied psycholinguistics, vol.12, no.2, 217-239.

  14. Phonological awareness of preschool children with and without specific language impairments Kang 35 2007 

  15. Kim, Ae Hwa. A Preliminary Study on Predictors for Elementary Students’ Writing. Communication sciences & disorders, vol.18, no.1, 66-75.

  16. Prediction of reading comprehension in elementary school students Kim 49 2010 

  17. Kim 2012 

  18. Kim 2009 

  19. Content and reliability analyses of the receptive and expressive vocabulary test (REVT) Kim 34 2009 

  20. Validity of the receptive and expressive vocabulary test on preschool children with language delay Kim 57 2009 

  21. Kirby, John R., Deacon, S. Hélène, Bowers, Peter N., Izenberg, Leah, Wade-Woolley, Lesly, Parrila, Rauno. Children’s morphological awareness and reading ability. Reading and writing, vol.25, no.2, 389-410.

  22. Kuo, Li-jen, Anderson, Richard C.. Morphological Awareness and Learning to Read: A Cross-Language Perspective. Educational psychologist, vol.41, no.3, 161-180.

  23. Kwak 2010 

  24. Mann 1 2003 

  25. McBRIDE-CHANG, CATHERINE, WAGNER, RICHARD K., MUSE, ANDREA, CHOW, BONNIE W.-Y., SHU, HUA. The role of morphological awareness in children's vocabulary acquisition in English. Applied psycholinguistics, vol.26, no.3, 415-435.

  26. Nagy 155 1999 

  27. Grammatical morphemes of school-aged Korean children with or without poor reading Pae 17 2011 

  28. Pae in press 

  29. Park 2008 

  30. 10.1037//0022-0663.81.1.101 

  31. Wang, M., Ko, I.Y., Choi, J.. The importance of morphological awareness in Korean-English biliteracy acquisition. Contemporary educational psychology, vol.34, no.2, 132-142.

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로