$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] Developmental Aspects of Figurative Expression according to Discourse Types in Writing of School-Aged Children 원문보기

Communication sciences & disorders, v.22 no.2, 2017년, pp.245 - 256  

Bae, Hee-Sook ,  Park, Sunghee

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Objectives: This study aims to analyze developmental aspects of figurative expression in discourses written by school-aged children, according to grade and type of discourses (descriptive and narrative), and to examine the correlation between figurative expression and length of discourse and diversi...

참고문헌 (47)

  1. A study of story grammar and cohesive markers of school-aged children depending on narrative discourse writing Bae 43 2016a 

  2. 10.18855/lisoko.2016.41.3.003 

  3. 10.1037/h0076668 

  4. Development of metaphor comprehension depending on contextual clue and metaphor type Byun 49 2000 

  5. Cain, Kate, Oakhill, Jane, Lemmon, Kate. The relation between children’s reading comprehension level and their comprehension of idioms. Journal of experimental child psychology, vol.90, no.1, 65-87.

  6. Cain, Kate, Towse, Andrea S., Knight, Rachael S.. The development of idiom comprehension: An investigation of semantic and contextual processing skills. Journal of experimental child psychology, vol.102, no.3, 280-298.

  7. Choi 2010 

  8. A study on elementary school students' understanding of indirect expressions: centered on metaphors and proverbs Chung 89 2002 

  9. Colston, Herbert L., Kuiper, Melissa S.. Figurative Language Development Research and Popular Children's Literature: Why We Should Know, "Where the Wild Things Are". Metaphor and symbol, vol.17, no.1, 27-43.

  10. Dickson 2010 

  11. 10.12963/csd.14115 

  12. Hunt 1965 

  13. Comparison of idiom comprehension ability of school-aged poor reading comprehenders and typically developing peers: the role of context, transparency and familiarity Hyun 173 2011 

  14. Jakobson 1973 

  15. Jeong 2012 

  16. Kim 2012 

  17. Kim 2002 

  18. 10.15724/jslhd.2013.22.2.006 

  19. 10.15724/jslhd.2012.21.1.007 

  20. 10.1007/978-1-4613-9508-9_6 

  21. Lakoff 2003 

  22. 10.15724/jslhd.2014.23.3.009 

  23. Lee, Hyun-Jung, Kim, Mibae. The Correlation between Metaphor Comprehension and Reading Comprehension of Poor Readers in 4-6 Grades. Communication sciences & disorders, vol.20, no.2, 331-343.

  24. Lee 2011 

  25. Lee 2004 

  26. 10.12963/csd.16313 

  27. The comprehension of figurative meaning in ADHD children with and without language impairment Lim 307 2010 

  28. Towards a description of descriptive discourse MacSaveny 1 2010 

  29. Moon 1996 

  30. Naylor, L., Van Herwegen, J.. The production of figurative language in typically developing children and Williams Syndrome. Research in developmental disabilities, vol.33, no.2, 711-716.

  31. 10.1097/00011363-198506000-00004 

  32. 10.1044/jshr.3901.166 

  33. 10.1044/jshr.3802.426 

  34. 10.1044/jshr.3902.442 

  35. Korean narrative assessment Pae 2009 

  36. Park 2000 

  37. Reed 2012 

  38. Seidenberg, Pearl L., Bernstein, Deena K.. Metaphor Comprehension and Performance on Metaphor-Related Language Tasks : A Comparison of Good and Poor Readers. Remedial and special education : RASE, vol.9, no.2, 39-45.

  39. 10.15724/jslhd.2015.24.1.011 

  40. 10.1207/s15327868ms0501_1 

  41. Song 2012 

  42. Sweet 1974 

  43. Um 2014 

  44. Metalinguistic development Van Kleeck 53 1994 

  45. Vogindroukas, Ioannis, Zikopoulou, Olga. Idiom understanding in people with Asperger syndrome/high functioning autism. Revista da Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia, vol.16, no.4, 390-395.

  46. 10.1037/0012-1649.12.4.289 

  47. Yi, Dami, Hwang, Mina, Lim, Jong Ah. Proverb Comprehension in Children with Asperger’s Disorder: The Role of Transparency. Communication sciences & disorders, vol.18, no.3, 288-296.

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 논문

해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로