$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Knowledge about Science Misconceptions and Views on Correctional Strategies of Elementary Pre-service and In-service Teachers
초등 예비교사들과 현직교사들의 과학 오개념에 관한 지식과 교정 전략에 대한 관점 원문보기

水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education, v.30 no.2 = no.92, 2018년, pp.395 - 408  

KIM, Dong-Ryeul

초록이 없습니다.

참고문헌 (29)

  1. Misconceptions in Primary Science Allen 2010 

  2. Appleton, Ken. Why teach primary science? Influences on beginning teachers' practices. International journal of science education, vol.21, no.2, 155-168.

  3. International Electronic Journal of Elementary Education Aydeniz 2 2 305 2010 Enhancing pre-service elementary school teachers’ understanding of essential science concepts through a reflective conceptual change model 

  4. International Journal of Psychology and Educational Studies Aydin 2 2 21 2015 10.17220/ijpes.2015.02.003 Pre-service science reachers’ views on conceptual change strategies and practices carried out 

  5. Journal of Turkish Science Education Barlia 13 2 49 2016 Patterns of conceptual change process in elementary school students’ learning of science 

  6. Beeth, Michael E.. Facilitating Conceptual Change Learning: The Need for Teachers to Support Metacognition. Journal of science teacher education, vol.9, no.1, 49-61.

  7. Chen, Y. T., Wang, J. H.. Analyzing with Posner’s Conceptual Change Model and Toulmin’s Model of Argumentative Demonstration in Senior High School Students’ Mathematic Learning. International journal of information and education technology, vol.6, no.6, 457-464.

  8. Three types of conceptual change: belief revision, mental model transformation, and categorical shift Chi 61 2008 

  9. The Journal of Korea Open Association for Early Childhood Education Cho 161 6 1 2011 Early childhood teachers' perception of children's misconception encountered during science activities 

  10. Creative ways to teach primary science Cross 2014 

  11. Korean Journal of Teacher Education Ha 22 3 249 2006 Construction of biological misconception handbook through analysis of biological misconceptions studied 

  12. Journal of the Korean Chemical Society Han 22 3 249 2010 Pre-service chemistry teachers' awareness of middle school students' misconceptions and their perceived educational needs 

  13. Improving teaching and learning in science and mathematics, teachers college, teaching for conceptual dhange Hewson 1996 

  14. Conceptual change teaching Hewson 1998 

  15. Instructional Science Hewson 13 1 1 1984 10.1007/BF00051837 The role of conceptual conflict in conceptual change and design of instruction 

  16. International Journal of Science Education Hewson 11 5 541 1989 10.1080/0950069890110506 The condition of conceptual change in the classroom 

  17. Heywood, David S.. Problematizing science subject matter knowledge as a legitimate enterprise in primary teacher education. Cambridge journal of education, vol.37, no.4, 519-542.

  18. 홍유경, 이석희. Circle Map를 활용한 초등학교 과학수업이 학습 동기와 학업성취도에 미치는 영향. 水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education, vol.29, no.3, 799-810.

  19. Journal of Fisheries and Marine Sciences Education Hwang 16 1 35 2004 The effects of scaffolding instruction by zone of proximal development on motivated learning strategies and academic achievement 

  20. Journal of Korean Elementary Science Education Jang 29 1 32 2009 Preservice elementary teachers' understandings of children's science misconceptions 

  21. Scientific misconception escape project Jung 2009 

  22. Research in Science & Technological Education Karen 19 1 79 2001 10.1080/02635140120046240 Children's Misconceptions in Primary Science: A Survey of teachers' views 

  23. Biology Education Kim 40 1 47 2012 10.15717/bioedu.2012.40.1.47 Analysis of in-service and pre-service elementary school teachers’ awareness of science teaching 

  24. 김동렬. 중학교 과학 소화순환호흡배설 단원 수업 후 학생들의 시스템적 사고와 교사의 반성적 사고 분석. 水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education, vol.26, no.2, 401-420.

  25. 김은진. 생명과학 오개념 교정 소책자를 이용한 강좌가 초등 예비교사들의 과학 교수효능감과 오개념에 미치는 효과. 한국과학교육학회지 = Journal of the Korean association for science education, vol.33, no.6, 1139-1153.

  26. 10.14742/ajet.924 

  27. 박종호. 초등학생들의 평면 입사경계면에서 빛의 굴절에 대한 개념. 水産海洋敎育硏究 = Journal of fisheries and marine sciences education, vol.29, no.5, 1575-1583.

  28. Posner, George J., Strike, Kenneth A., Hewson, Peter W., Gertzog, William A.. Accommodation of a scientific conception: Toward a theory of conceptual change. Science education, vol.66, no.2, 211-227.

  29. Trundle, Kathy Cabe, Atwood, Ronald K., Christopher, John E.. A longitudinal study of conceptual change: Preservice elementary teachers' conceptions of moon phases. Journal of research in science teaching, vol.44, no.2, 303-326.

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로