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한국형 고속전철 동력차 최종설계의 충돌안전도 평가 연구
An Evaluation of Crashworthiness for the final design of the KHST power-car 원문보기

한국철도학회 2002년도 추계학술대회 논문집(I), 2002 Oct. 01, 2002년, pp.38 - 46  

노규석 (한국기계연구원 첨단산업기술연구부) ,  구정서 (한국기계연구원 첨단산업기술연구부)

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This paper evaluates crashworthiness of KHST carbodies under the SNCF accident scenario (collision against a movable rigid mass of 15 tons at 110 kph) and the scenario of train-to-train collision at 30 kph. The numerical results show that the final design of the KHST power-car doesn't have a good re...

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문제 정의

  • 본 절에서는 KHST 동력차가 110 ㎞/h로 15 ton 트럭과 정면충돌 및 off-set 충돌을 하였을 때 어떠한 거동을 보이는지 수치해석적으로 평가하였다. 유한요소모델은 20, 694개의 솔리드 요소, 305, 566개의 쉘 요소, 68개의 beam 요소 그리고, 8개의 bar 요소로 구성되어 있으며, 전체 절점수는 317, 352개이다.
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