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철도노반 혼합(흙과 암)성토의 다짐특성에 관한 연구
Study on compaction characteristics of mixed fill materials(rock and soil) in railway roadbed 원문보기

한국철도학회 2007년도 추계학술대회 논문집, 2007 Nov. 08, 2007년, pp.505 - 510  

김대상 (한국철도기술연구원, 궤도토목연구본부) ,  박성용 (연세대학교 토목공학과) ,  송종우 (서울대학교 암반공학과) ,  김수일 (연세대학교 사회환경시스템공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Concrete track will be constructed in Gyungbu High Speed Railway II(GHSR II) stage construction site from Daegu to Busan. Concrete track is supported by substructure consisting of the original ground and embankment and does not allow the settlement of track because of its structural type. The embank...

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문제 정의

  • 본 논문은 혼합토(암편+흙)의 다짐특성을 분석하기 위해 암의 종류, 세립분 함유량(4번체 통과율), 함 수비, 최대입경을 변화시키면서 다짐시험을 수행하였다. 그 결과로부터 얻은 결론은 다음과 같다.
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