The Railroad Safety Act's regulation reads as follows. "The Minister of Construction and Transportation may qualify and authorize the product to guarantee performance and safety of parts, machine, and device used in Railway fields." Another regulation reads as follows."“The guidelines about ta...
The Railroad Safety Act's regulation reads as follows. "The Minister of Construction and Transportation may qualify and authorize the product to guarantee performance and safety of parts, machine, and device used in Railway fields." Another regulation reads as follows."“The guidelines about targets, standards, and procedures of Quality and Authority in first provision are decided as Ministry of Construction and Transportation Decree." The software used in rail cars and facilities is considered as a railway product. Therefore, it is qualified and authorized for acquiring the safety of rail cars and facilities. The software businesses shall again a Quality and Authority for applying a software to the rail cars and facilities. This paper regulates some guidelines that are needed to develop a software. The procedures that a software developer performs are divided by plan, requirement, design, implementation, and maintenance. The procedures that a software verification person performs are classified by verification plan, requirement verification, design verification, implementation verification, testing verification, maintenance verification, and safety activity. The entire processes and detailed activities to develope and verify a software are described as new guidelines.
The Railroad Safety Act's regulation reads as follows. "The Minister of Construction and Transportation may qualify and authorize the product to guarantee performance and safety of parts, machine, and device used in Railway fields." Another regulation reads as follows."“The guidelines about targets, standards, and procedures of Quality and Authority in first provision are decided as Ministry of Construction and Transportation Decree." The software used in rail cars and facilities is considered as a railway product. Therefore, it is qualified and authorized for acquiring the safety of rail cars and facilities. The software businesses shall again a Quality and Authority for applying a software to the rail cars and facilities. This paper regulates some guidelines that are needed to develop a software. The procedures that a software developer performs are divided by plan, requirement, design, implementation, and maintenance. The procedures that a software verification person performs are classified by verification plan, requirement verification, design verification, implementation verification, testing verification, maintenance verification, and safety activity. The entire processes and detailed activities to develope and verify a software are described as new guidelines.
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문제 정의
이러한 검증 지침의 규정은 개발된 소프트웨어가 개발관련 지침을 준수하였는가를 확인하는 것부터 시작한다. 또한 각 단계별로 검증을 수행하는 방법과 절차들을 정의하고 있고 개발 관련 지침과 마찬가지로 검증 활동을 위한 목차를 제시하고 있다. 검증의 방법은 주로 추적성 분석과 적합성 분석을 통해 수행된다.
요구사항 지침에서 요구하는 규정은 소프트웨어의 요구사항에 대한 개요를 기술하고 시스템과 소프트웨어의 경계를 구별하는 것이다. 또한 입력변수와 출력변수를 정의하여 시스템의 연계에 대한 분석을 수행하고 컴퓨터 시스템의 기능적 행위를 정의하는 것이다. 컴퓨터 시스템의 시간적 요구사항을 정의하여야 하며 소프트웨어 설계 제약사항에 대해서도 정의하여야 한다.
본 논문에서는 소프트웨어가 철도 차량 및 시설에 사용하기 위해서 지켜야 할 지침에 대해 기술한다. 소프트웨어의 안전등급을 분류하고 품질보증을 위한 활동들을 정의하며 형상관리에 대한 지침도 규정한다.
본 논문에서는 철도 차량 및 시설에 사용하는 안전 소프트웨어에 대한 지침을 제시하고 그 내용을 간략하게 살펴본다. 본 논문의 구조는 다음과 같다.
제안 방법
안전등급 분류지침은 IEC62279 및 IEC15026을 바탕으로 소프트웨어의 안전등급을 분류하고 있으며 소프트웨어의 안전등급 분류체계, 소프트웨어 안전등급 결정에 대한 사항들을 기술한다. 또한 안전등급을 결정하기 위한 선행 조건과 안전등급 결정을 위한 방법에 대해 세분화하여 기술한다.
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