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차륜-레일 구름접촉 시 슬립율에 따른 접촉응력의 변화 해석
Analysis of Contact Stress with Partial Slip in Wheel-rail Rolling Contact 원문보기

한국철도학회 2011년도 정기총회 및 추계학술대회 논문집, 2011 Oct. 20, 2011년, pp.643 - 648  

이동형 (한국철도기술연구원, 고속철도연구본부) ,  서정원 (한국철도기술연구원, 신교통연구본부) ,  권석진 (한국철도기술연구원, 고속철도연구본부) ,  최하영 (한국철도기술연구원, 고속철도연구본부) ,  김재철 (한국철도기술연구원, 고속철도연구본부)

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Fatigue crack in most rails take place by rolling contact between wheel and rail in railway industry. Therefore, it is critical to understand the rolling contact phenomena, especially for the three-dimensional situation. In this paper the steady-state rolling contact problem of KTX wheel and rail (U...

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문제 정의

  • 본 논문에서는 고속철도용 차륜과 레일이 구름접촉 할 때 슬립율 변화에 따른 접촉응력의 변화를 3차원 유한요소법으로 해석하였다. 해석시간을 최소화하고 정확도를 높이기 위한 해석 모델을 구축하였고, 구름접촉을 해석할 수 있도록 경계조건을 적용하였다.
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