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Numerical Additional Study for Evaluate Seakeeping assessment of the Planing Craft
고속활주선의 운동성능 평가를 위한 수치해석적 추가 연구 원문보기

한국항해항만학회 2017년도 추계학술대회, 2017 Nov. 02, 2017년, pp.236 - 237  

Kim, Sang-Won (Department of Naval Architecture and Ocean Engineering, Mokpo National Maritime University) ,  Seo, Kwang-Cheol (Department of Naval Architecture and Ocean Engineering, Mokpo National Maritime University) ,  Cho, Dea-Hwan (Division of Marine Engineering, Mokpo National Maritime University) ,  Park, Geun-Hong (Department of Naval Architecture and Ocean Engineering, Mokpo National Maritime University) ,  Lee, Gyeong-Woo (Department of Naval Architecture and Ocean Engineering, Mokpo National Maritime University)

초록
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본 연구에서는 Begovic and Bertorello (2014)의 고속활주선 모델시리즈 중 Warped hull 2의 실험결과를 규칙파 파랑조건을 바탕으로 2가지 기법(스트립 기법 및 CFD)의 수치해석 결과를 비교하였다. 선속의 경우, 총 3가지(3.4m/s, 4.6m/s, 5.75m/s)를 사용하였으며, 속도영역은 반활주 및 활주영역에 해당한다. 결론적으로, 스트립기법의 경우, ${\lambda}/LOA=2-4$ 구간에서 공진현상이 발생하여 다른 구간 대비 높은 운동응답 값을 보이는데, 이는 실험값과 상이함을 확인하였다. CFD의 경우, 전반적인 경향은 실험값과 일치하는 것을 확인하였고, ${\lambda}/LOA=0.5-2.5$ 구간에서 실험값 대비 다소 큰 운동응답 값을 보였다. 이러한 형상은 속도가 증가할수록 격차가 커지는 것을 확인하였으며, ${\lambda}/LOA=2.5-5.2$에 비해 파고에 배치된 높이방향 격자수가 상대적으로 적기 때문에 오차가 발생한 것으로 판단된다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this research, experimental seakeeping results of Warped hull form 2 on the regular waves were compared with numerical results of strip method and CFD. In case of ship's speed, there are 3 cases (3.4m/s, 4.6m/s, 5.75m/s) for numerical simulation, and they are belong to semi-planing and planing co...

AI 본문요약
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이론/모형

  • In this study, numerical method and coordinate system are applied established numerical method of Kim et al. (2017) and added First-Order VOF wave model to give wave conditions. Fig.
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