절연구간 무접점 자동 전원절체 통과시스템 기술개발 Technology development on automatic changeover system in neutral section with energized condition of electric railway catenary system원문보기
Ⅴ. 연구개발 결과 본 연구는 전차선로 절연구간을 전기차량이 노치온(Notch-on) 상태로 운행할 수 있도록 무접점 반도체소자를 활용하여 전차선로 급전전원을 자동으로 절체하는 시스템을 개발하는데 목표가 있다. 개발을 위해 1~4차년도까지 절연구간 급전계통의 통과 시스템 분석을 위해 전기철도차량 전력품질 측정 분석, 개폐장치 시험용 시제품 제작 및 성능시험, 열차검지장치 인터페이스장치 개발 및 현장적용 시험, 성능검증용 자동통과 개폐모의 시뮬레이터 제작, 시험용 개폐장치 및 열차검지장치 성능시험, 무정전 절연구분장치 상세설계
Ⅴ. 연구개발 결과 본 연구는 전차선로 절연구간을 전기차량이 노치온(Notch-on) 상태로 운행할 수 있도록 무접점 반도체소자를 활용하여 전차선로 급전전원을 자동으로 절체하는 시스템을 개발하는데 목표가 있다. 개발을 위해 1~4차년도까지 절연구간 급전계통의 통과 시스템 분석을 위해 전기철도차량 전력품질 측정 분석, 개폐장치 시험용 시제품 제작 및 성능시험, 열차검지장치 인터페이스장치 개발 및 현장적용 시험, 성능검증용 자동통과 개폐모의 시뮬레이터 제작, 시험용 개폐장치 및 열차검지장치 성능시험, 무정전 절연구분장치 상세설계 등을 수행하였으며 한국철도공사(총괄/주관기관), 한국철도기술연구원, 산일전기㈜, ㈜디투엔지니어링, 숭실대학교(위탁) ,티유브이슈드코리아(위탁)참여로 연구가 진행되었다. 세부적인 성과는 다음과 같다. 1. 절연구간 자동전원절체 통과시스템 열차투입시험 및 안정성 분석 절연구간 급전계통 안정성 분석을 위하여 전기차량 절연구간 통과시 전력품질 상태를 분석하였으며 돌입전류 제어를 위한 전원투입위상각 산출, 급전계통 모의사고 분석 후 시험선 및 본선에 절연구간을 통하여 열차통과시험을 시행하여 급전계통 안정성 분석을 연구를 진행하였다. 2. 자동전원절체 개페장치 제작 및 시험 분석 절연구간의 전원을 자동 절체하기 위한 개폐장치의 장치별 제어회로를 설계하였으며 시험용 시제품 제작을 위하여 Stack 조립, 수전반 및 제어반 제작, 개폐장치 동작 및 특성시험, RC뱅크 설치, 모니터링장치 설치를 설치하여 시제품 영향평가 검토 및 문제점 분석 등을 수행하였다. 3. 자동전원 절체통과시스템 개폐장치 제작 사이리스터 스위치를 이용한 자동절체 시스템은 제어신호를 사이리스터에 입력하여 제어각을 제어해야 한다. 이러한 제어각에 따라 전기철도 차량의 주변압기에 흐르는 여자돌입 전류가 달라질 수 있다. 모의 시뮬레이터를 제작하여 실제 전기철도차량 운행 상태를 모의하여 여자돌입전류가 최소가 되는 제어각을 측정한 바탕으로 실질적인 개패장치를 제작하였다 4. 열차검지인터페이스장치 개발 및 현장 적용시험 열차검지 최적화와 신뢰성 확보를 위하여 인터페이스 장치별 기준사양 도출, 구성품 제작 및 시험, 큐비클 조립, 모의시험장치 개발, 열차검지장치 현장 적용시험 등을 수행하였다. 5. 무정전 통과 전차선로 절연구분장치 최적화 상세설계 시험선로 절연구간 구축, 설계안 작성, 단계별 시험절차서 작성, 열차안전운행 확보 방안 등의 연구를 진행하였다.
Abstract▼
Ⅳ. Results of research development This project has a goal to develop the automatic changeover system using by noncontactless semiconductor device in neutral section of catenary system so that the train pass as notch-on condition. The detail results are as following. 1. reliability analysis
Ⅳ. Results of research development This project has a goal to develop the automatic changeover system using by noncontactless semiconductor device in neutral section of catenary system so that the train pass as notch-on condition. The detail results are as following. 1. reliability analysis of the automatic changeover system in neutral section of catenary system Power feeding system for stability analysis of in neutral section of railway vehicles passed between isolation and power quality analysis of the state to control inrush current, power is above the depreciation calculation, thinking through the analysis of simulated feeding system was studied by stability analysis. 2. production and test analysis of automatic changeover system automatic changeover system control circuit of the device required for each experimental prototype was designed and assembled for the Stack, power board and control panel fabrication, automatic changeover device and characteristics test, prototype review and impact assessment analysis of system error 3. Development and analysis of simulators for automatic changeover system Thyristor switch, automatic transfer system using a thyristor control signal to control the input to each of the control. Each of these controls based on ambient pressure because of the electric railway vehicle Inrush current flows can vary. Simulated by making the simulator simulate actual driving conditions by electrical railway Inrush current is controlled by the minimum of each measured. 4. Train Detection Device Interface Device Development and Application Testing Optimization and reliability for train detection device-based interface specification derived, component manufacturing and testing, cubicle assembly, simulation test device development, test and train detection devices were applied field. 5. Detailed Design isolated device automatically optimizes in automatic changeover system Device Optimization nine minutes uninterrupted insulation build test track and engineering detail design to create, step by step written test procedures, including measures to secure safe train operations was studied.
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