보고서 정보
주관연구기관 |
에스씨에스 |
연구책임자 |
김명호
|
참여연구자 |
서승환
,
권진국
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보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 |
한국어
|
발행년월 | 2018-06 |
과제시작연도 |
2017 |
주관부처 |
국토교통부 Ministry of Land, Infrastructure, and Transport |
등록번호 |
TRKO201900000038 |
과제고유번호 |
1615009382 |
사업명 |
교통물류연구 |
DB 구축일자 |
2019-06-01
|
키워드 |
인덕션.화물정렬기.캐리어.티퍼.크로스벨트 소터.Induction.Cargo aligner.Carrier.Tipper.Cross_belt sorter.
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초록
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1. 4m/sec 속도처리가 가능한 크로스벨트방식 고속상자화물분류기 기술 개발
가. 인터넷 쇼핑, 홈쇼핑, 다품종 소량주문 등, 소비패턴의 변화에 따른 신속하고 정확한 택배 서비스의 요구가 증대되고 있으나, 고속화물처리에 필요한 고가의 첨단장비 및 설비는 대부분 수입에 의존하고 있는 실정임
나. “4m/sec 속도처리가 가능한 크로스벨트방식 고속상자화물분류기 기술 개발”이란 외국벤더의 수입에 의존하던 크로스벨트 방식 고속(4.0m/s) 분류기의 국산화를 목표로 한 기술 개발임
1) 파렛트나 롤테이너에 적재된
1. 4m/sec 속도처리가 가능한 크로스벨트방식 고속상자화물분류기 기술 개발
가. 인터넷 쇼핑, 홈쇼핑, 다품종 소량주문 등, 소비패턴의 변화에 따른 신속하고 정확한 택배 서비스의 요구가 증대되고 있으나, 고속화물처리에 필요한 고가의 첨단장비 및 설비는 대부분 수입에 의존하고 있는 실정임
나. “4m/sec 속도처리가 가능한 크로스벨트방식 고속상자화물분류기 기술 개발”이란 외국벤더의 수입에 의존하던 크로스벨트 방식 고속(4.0m/s) 분류기의 국산화를 목표로 한 기술 개발임
1) 파렛트나 롤테이너에 적재된 화물을 손상시키지 않고 고속 Sorter 속도에 대응하여 가지런히 투입하기위한 인덕션 기술
2) 최고속도 4m/s 수준으로 처리할 수 있는 고속 운전
3) 초고속 인덕션의 소포물의 안정공급을 위한 화물자동 정렬기의 설계 및 제작할 수 있는 기술
4) 시간당 최대 20,000개 수준의 화물을 분류기를 통해 처리할 수 있는 고속 제어운전 기술
5) 고속 소팅을 위한 주변장치 및 기기의 인터페이스 기술
다. 4m/sec 속도처리가 가능한 크로스벨트방식 고속상자화물분류기 기술의 주요 구성기술
1) 고속 인덕션(투입부) 설계 및 제작기술
2) 고속 Sorter(구분기) 설계 및 제작기술
3) 화물자동정렬기 설계 및 제작기술
4) 초고속(4m/s) 회전 가능한 LSM 국산화 기술
(출처 : 요약서 5p)
Abstract
▼
□ Purpose and content of research
1. The purpose of research
a. A prompt, exact courier service requirement is increasing. But, the classifier that required at the high speed cargo handling aim at the domestication of automatic classifier depending on the import.
• The increase of a various
□ Purpose and content of research
1. The purpose of research
a. A prompt, exact courier service requirement is increasing. But, the classifier that required at the high speed cargo handling aim at the domestication of automatic classifier depending on the import.
• The increase of a various kinds, frequency and small order: Due to one person household and development of internet, the pattern of consumption about a various kinds and small order through the internet and home-shopping increase.
• The increase of cost of introduction and maintenance cost: The commercialization of a domestic high speed box storage is needed the expense reduction by the cost of introduction and maintenance cost following the import of oversea product.
• Cargo size disparity depending on the variety of product: A high speed classifier of cross_belt system that is possible to implement the 3 stage variable speed control system depending on the property and size of product need the development of domestication
2. The content of research
a. The analysis of patent and prior technology research
b. The development of Super high speed induction module technology
c. The development of cargo aligner and Tipper technology
d. The development of super high speed 1Unit 2Carrier technology(HW/SW)
e. The domestication of operation/control Unit and Induction-Carrier Module
f. The development of Induction-Carrier Module synchronous control technology
□ Results
1. The cultivation of a high speed box cargo classifier in cross_belt method that is possible to handle the speed 4m/s
a. The design and manufacture a super high speed induction(Input portion) 5000 parcels processing per hour
• The development of induction customizing technology
• The development of synchronous control the induction-carrier
b. The cultivation design and manufacture the cargo aligner 6000 parcels processing per hour
c. The design and manufacture the Tipper for a bulk type cargo inlet
d. The design and manufacture a high speed sorter(separator) HW, SW of 1Unit,2Carrier Type
• The development BLDC Motor/Controller integrated technology
• The development DTN(Destination Tracking Node) technology
e. The localization of a high speed(4m/s) rotatable LSM
• LSM(Linear Synchronous Motor), LSM Driver, LSM Controller, LSM Sensor
f. The design and manufacture the 4m/s rotatable Cross_belt Sorter control system
g. The design and manufacture the 4m/s rotatable Cross_belt Sorter operate system
□ Expected Contribution
1. Social-Economicat expected effect
a. In response to the tendency increasing the frequency of inbound and outbound by the variation of cargo, logistics time is decreased and the efficiency of operation is improved by considering the lightening, flexibility, acceleration. Then, the unit logistic expense is decreased.
• By automating the operation that is depended on manpower, the reduction of cargo breakage rate and the improvement of operation efficiency appear and the problems like aging, safety accident, and workforce is improved
b. Through the unnecessary unload work abandonment, breakage of cargo, minimization of damage, time, and distance, activation of unload work, empowerment and mechanization, systemization of activation unload work, enforcement the interface between logistic functions, the reduction of labor costs, the work environment for the labor in logistic situation improved and the time of logistics is decreased and the efficiency of work improved
2. Technical expected effect
a. Compare to the economical size of the top 10 in the world, the production level of domestic high tech logistic equipment is limited on universal equipment break limitation
b. The domestication of high quality facility/equipment for processing a domestic income high speed cargo and oversea advance of a domestic logistic technology is possible
c. Through the secure the Cross_belt sorter automation system’s main point technology, the technology ability of logistic equipment improve and the market enlargement through extension of similar field.
3. Training of professional manpower
a. Through the business of the research development, creating a job
b. Hire of new manpower in applicable field and training of professional manpower depending on the technology
(출처 : SUMMARY 10p)
목차 Contents
- 표지 ... 1
- 제 출 문 ... 3
- 보고서 요약서 ... 5
- 국문 요약문 ... 7
- SUMMARY ... 10
- 목차 ... 13
- 제1장. 연구개발과제의 개요 ... 14
- 1. 연구개발 목적 ... 14
- 3. 연구개발 주요 구성기술 ... 16
- 제2장. 국내외 기술 개발 현황 ... 17
- 1. 국내 기술 개발 현황 ... 17
- 2. 국외 기술 개발 현황 ... 17
- 3. 국내외 기술 개발 종합 내용 ... 18
- 제3장. 연구 수행 내용 및 성과 ... 19
- 1. 연구개발 최종목표 ... 19
- 2. 연차별 연구개발 방향 ... 20
- 3. 연차별 연구개발 내용 ... 20
- 4. 주요 연구 수행 내용 ... 23
- 제4장. 목표 달성도 및 관련 분야 기여도 ... 91
- 1. 목표 달성도 ... 91
- 2. 연구개발 정량 목표 달성도 ... 93
- 3. 관련 분야 기여도 ... 98
- 제5장. 연구개발성과의 활용계획 ... 99
- 1. 연구개발 성과의 활용방안 ... 99
- 제6장. 연구 과정에서 수집한 해외 과학기술 정보 ... 101
- 제7장. 연구개발성과의 보안등급 ... 103
- 제8장. 국가과학기술종합정보시스템에 등록한 연구시설·장비 현황 ... 104
- 제9장. 연구개발과제 수행에 따른 연구실 등의 안전 조치 이행 실적 ... 105
- 제10장. 연구개발과제의 대표적 연구 실적 ... 106
- 제11장. 기타 사항 ... 109
- 1. 실용화를 위한 다양한 전시 및 홍보 활동 ... 109
- 2. 국외 Cross Belt Sotor 구분 비교 분석 ... 110
- 3. 물류센터별 특성에 따른 고속소터기 운영 유형 검토 ... 111
- 4. 국외 Cross Belt Sotor 개발 전, 후 비교 ... 112
- 5. A기업 크로스벨트 소터 구축 S/W 분야 실용화 ... 112
- 제12장. 참고 문헌 ... 113
- 끝페이지 ... 114
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