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Kafe 바로가기주관연구기관 | 농촌진흥청 Rural Development Administration |
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연구책임자 | 위태석 |
참여연구자 | 이병서 , 김창환 , 이균식 , 김단혜 , 이홍진 , 안용진 , 김용복 , 노희선 , 신동호 , 고재영 , 정정수 , 조성연 , 박계원 , 최성희 , 박성원 , 김익제 , 장현동 , 송전의 , 이철휘 , 김경제 , 이희경 |
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2020-02 |
과제시작연도 | 2019 |
주관부처 | 농촌진흥청 Rural Development Administration(RDA) |
등록번호 | TRKO202000030392 |
과제고유번호 | 1395059478 |
사업명 | 농업기술경영연구(R&D) |
DB 구축일자 | 2020-11-07 |
키워드 | 마케팅.신품종.시장평가.Marketing.New Cultivars.Market Evaluation. |
○ 본 연구의 결과 및 활용계획은 다음과 같음.
○ 신품종 농산물에 대한 시장평가를 진행하고 그 결과를 산지 마케팅 소재로 활용토록 함
○ 신품종 농산물에 대한 시장평가 결과를 바탕으로 기술적인 측면에서의 대응과제를 도출함.
○ 신품종 농산물의 시장성과 제고를 위한 개선방안을 도출하여 시장지향적 생산 및 수확후관리, 그리고 마케팅을 지원하는데 활용함
○ 신품종 농산물 도입농가에 대한 도입사례조사를 통해 우수사례를 발굴 확산하고 도입농가의 기술수요 등을 파악하여 연구․지도현장에 환류함
(출처 : 요약
○ 본 연구의 결과 및 활용계획은 다음과 같음.
○ 신품종 농산물에 대한 시장평가를 진행하고 그 결과를 산지 마케팅 소재로 활용토록 함
○ 신품종 농산물에 대한 시장평가 결과를 바탕으로 기술적인 측면에서의 대응과제를 도출함.
○ 신품종 농산물의 시장성과 제고를 위한 개선방안을 도출하여 시장지향적 생산 및 수확후관리, 그리고 마케팅을 지원하는데 활용함
○ 신품종 농산물 도입농가에 대한 도입사례조사를 통해 우수사례를 발굴 확산하고 도입농가의 기술수요 등을 파악하여 연구․지도현장에 환류함
(출처 : 요약서 3p)
Purpose&Contents
The objective of this study is to derive an improvement task based on market assessment of agricultural products of new cultivars and to propose marketing strategy for early settlement of the cultivars in market.
Results
In this study, we qualitatively and quantitativel
Purpose&Contents
The objective of this study is to derive an improvement task based on market assessment of agricultural products of new cultivars and to propose marketing strategy for early settlement of the cultivars in market.
Results
In this study, we qualitatively and quantitatively assess the market valuation of new cultivars for wholesale market participants. Specifically, we first quantify the market evaluation results for new cultivars. In the viewpoint of consumers, we derive the production, the post-harvest management, and the marketing strategies for agricultural products of new cultivars.
Expected Contribution
There are three plans to utilize the results obtained in this study. At first, the result of market evaluation to agricultural products of new cultivars will be used as one of producing-area marketing materials. Secondly, based on the result of market evaluation to agricultural products of new cultivars, we use the result to set up R&D directions by coming up with the corresponding task in terms of technical aspect.
Lastly, the improvement direction for enhancing the market performance of agricultural products of new cultivars will be derived and utilized to support market-oriented production, post-harvest management, and marketing.
(출처 : Summary 4p)
과제명(ProjectTitle) : | - |
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연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
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