G.F.Ha¨ndel(1685.독일 - 1759.영국)은 J.S.Bach(1685 - 1750)와 함께 후기 바로크음악의 거장으로서 음악사적으로 종교음악과 오페라의 발전에 큰 역할을 한 작곡가이다. 그는 많은 종교음악, 오페라, 기악곡 뿐만 아니라 합창곡, 성악곡들도 작곡하였는데 그중 “Neun Deutsche Arien”(9曲의 독일아리아)은 독일어 가사에 Da-capo Aria(A-B-A)형식으로 작곡된 성악곡이다. 이 곡은 B.H.Brockes(1680 - 1747)의 시에 곡을 붙여 1729년 Hamburg에서 완성. 19...
G.F.Ha¨ndel(1685.독일 - 1759.영국)은 J.S.Bach(1685 - 1750)와 함께 후기 바로크음악의 거장으로서 음악사적으로 종교음악과 오페라의 발전에 큰 역할을 한 작곡가이다. 그는 많은 종교음악, 오페라, 기악곡 뿐만 아니라 합창곡, 성악곡들도 작곡하였는데 그중 “Neun Deutsche Arien”(9曲의 독일아리아)은 독일어 가사에 Da-capo Aria(A-B-A)형식으로 작곡된 성악곡이다. 이 곡은 B.H.Brockes(1680 - 1747)의 시에 곡을 붙여 1729년 Hamburg에서 완성. 1921년 H.Roth에 의해 편곡되어 Mu¨nchen에서 출판되었다. 세상사의 덧없음에서 벗어난 정화된 영혼이 아름다운 세상을 창조하신 神에 대한 감사함을 노래하는 이 곡은 그의 대표적인 성악작품의 하나로 평가된다. 본 논문은 분석에 앞서 이론적 배경으로서 1. Ha¨ndel의 생애와 아리아의 유형 2. 바로크시대의 주요악곡양식 3. 작품의 작곡배경 및 특징 4. 작사자 Brockes 독일시의 양식을 서술하였다. 본론에서는 Ha¨ndel의 성악곡 “Neun Deutche Arien”의 아홉곡을 형식, 선율 및 화성, 기악성부의 세부분으로 나누어 그 음악적 형태를 분석하여 다음과 같은 결론을 얻게 되었다. 1. Da-capo Aria(A-B-A)형식의 A부분과 B부분이 가사, 구조, 조성, 선율, 화성면에서 뚜렷한 대조를 이루어 대비한다. 2. 가사의 내용에 충실하여 핵심적인 내용의 행을 여러번 반복하였고 중요한 음절을 Melisma로 강조하여 장식하였다. 3. 선율에 있어서는 가사가 반복됨에 따라 곡도 하나의 동기에 의하여 변형, 발전되어 표현되고 있다. 4. 조성면에서는 A부분과 B부분이 나란한조의 관계에 놓여있으며 B부분에서는 빈번한 전조가 이루어진다. 5. 리듬에 있어서도 다양한 부점리듬과 장식음의 사용으로 다채로운 변화를 보이고 있다. 6. 기악성부는 반주로서의 기능만이 아닌 독자적인 역할을 지니며 가창부와 밀접히 연결되어 중요한 비중을 차지한다.
G.F.Ha¨ndel(1685.독일 - 1759.영국)은 J.S.Bach(1685 - 1750)와 함께 후기 바로크음악의 거장으로서 음악사적으로 종교음악과 오페라의 발전에 큰 역할을 한 작곡가이다. 그는 많은 종교음악, 오페라, 기악곡 뿐만 아니라 합창곡, 성악곡들도 작곡하였는데 그중 “Neun Deutsche Arien”(9曲의 독일아리아)은 독일어 가사에 Da-capo Aria(A-B-A)형식으로 작곡된 성악곡이다. 이 곡은 B.H.Brockes(1680 - 1747)의 시에 곡을 붙여 1729년 Hamburg에서 완성. 1921년 H.Roth에 의해 편곡되어 Mu¨nchen에서 출판되었다. 세상사의 덧없음에서 벗어난 정화된 영혼이 아름다운 세상을 창조하신 神에 대한 감사함을 노래하는 이 곡은 그의 대표적인 성악작품의 하나로 평가된다. 본 논문은 분석에 앞서 이론적 배경으로서 1. Ha¨ndel의 생애와 아리아의 유형 2. 바로크시대의 주요악곡양식 3. 작품의 작곡배경 및 특징 4. 작사자 Brockes 독일시의 양식을 서술하였다. 본론에서는 Ha¨ndel의 성악곡 “Neun Deutche Arien”의 아홉곡을 형식, 선율 및 화성, 기악성부의 세부분으로 나누어 그 음악적 형태를 분석하여 다음과 같은 결론을 얻게 되었다. 1. Da-capo Aria(A-B-A)형식의 A부분과 B부분이 가사, 구조, 조성, 선율, 화성면에서 뚜렷한 대조를 이루어 대비한다. 2. 가사의 내용에 충실하여 핵심적인 내용의 행을 여러번 반복하였고 중요한 음절을 Melisma로 강조하여 장식하였다. 3. 선율에 있어서는 가사가 반복됨에 따라 곡도 하나의 동기에 의하여 변형, 발전되어 표현되고 있다. 4. 조성면에서는 A부분과 B부분이 나란한조의 관계에 놓여있으며 B부분에서는 빈번한 전조가 이루어진다. 5. 리듬에 있어서도 다양한 부점리듬과 장식음의 사용으로 다채로운 변화를 보이고 있다. 6. 기악성부는 반주로서의 기능만이 아닌 독자적인 역할을 지니며 가창부와 밀접히 연결되어 중요한 비중을 차지한다.
G.F.Ha¨ndel(1685,Halle-1759,London) has been regarded as a great composer who had played an important role in growth of church music and opera for a great musician of the latter period of Baroque music with J.S.Bach(1685-1750). He composed about choral and vocal music as well as numerous pieces for ...
G.F.Ha¨ndel(1685,Halle-1759,London) has been regarded as a great composer who had played an important role in growth of church music and opera for a great musician of the latter period of Baroque music with J.S.Bach(1685-1750). He composed about choral and vocal music as well as numerous pieces for the church music, opera and instrumental music. Among those songs, the "Neun Deutsche Arien" is vocal music. And it is composed of Da-capo Aria form and words by German poetry. The piece was created by adding tunes according to a B.H.Brockes(1680-1747), poem in Hamburg, 1729. And this piece had been arranged by H.Roth and was published in Mu¨nchen, 1921. The "Neun Deutsche Arien" can be evaluated as one of G.F.Ha¨ndel's representative vocal pieces which sang a gratitude for God that created the beautiful heaven and earth by purged soul. Preferentially, this study described the Ha¨ndel's life and types of his Arias, important forms of musical pieces of the Baroque period, composition background and distinctive feature of this piece and writer Brokes and mode of German poetry as theoretical basis. In succession, this study was aimed at reviewing the marks of syllable and cadence in the words, forms of tune, melody and harmony and form's of instrumental parts(Ritornello, Obbligato) of nine pieces of Ha¨ndel's "Neun Deutsche Arien". Therefore this study can be conclude as fallows; 1. As A part and B part of Da-capo Aria form, the melody, words, harmony and acompaniment is compared in prominent contrast. 2. Melisma and ornament is used for the important syllable. And cardinal contents is repeated mary a time. 3. Each piece shows mary variation in that one motive is repeated. modulated. And the rhythm, harmony have many valation too. 4. the accompaniment's Obbligato and Ritornello have equal relative importance with the vocal part in intimate connection with its melody.
G.F.Ha¨ndel(1685,Halle-1759,London) has been regarded as a great composer who had played an important role in growth of church music and opera for a great musician of the latter period of Baroque music with J.S.Bach(1685-1750). He composed about choral and vocal music as well as numerous pieces for the church music, opera and instrumental music. Among those songs, the "Neun Deutsche Arien" is vocal music. And it is composed of Da-capo Aria form and words by German poetry. The piece was created by adding tunes according to a B.H.Brockes(1680-1747), poem in Hamburg, 1729. And this piece had been arranged by H.Roth and was published in Mu¨nchen, 1921. The "Neun Deutsche Arien" can be evaluated as one of G.F.Ha¨ndel's representative vocal pieces which sang a gratitude for God that created the beautiful heaven and earth by purged soul. Preferentially, this study described the Ha¨ndel's life and types of his Arias, important forms of musical pieces of the Baroque period, composition background and distinctive feature of this piece and writer Brokes and mode of German poetry as theoretical basis. In succession, this study was aimed at reviewing the marks of syllable and cadence in the words, forms of tune, melody and harmony and form's of instrumental parts(Ritornello, Obbligato) of nine pieces of Ha¨ndel's "Neun Deutsche Arien". Therefore this study can be conclude as fallows; 1. As A part and B part of Da-capo Aria form, the melody, words, harmony and acompaniment is compared in prominent contrast. 2. Melisma and ornament is used for the important syllable. And cardinal contents is repeated mary a time. 3. Each piece shows mary variation in that one motive is repeated. modulated. And the rhythm, harmony have many valation too. 4. the accompaniment's Obbligato and Ritornello have equal relative importance with the vocal part in intimate connection with its melody.
주제어
#Ha¨ndel 성악곡 Neun Deutsche Arien 바로크음악
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.