불균일한 경지 및 경사지에서 트랙터 작업기 작업의 질을 향상시키고 운전자의 노력을 절감시키기 위해서는 작업기의 자세를 작업상황에 맞게 제어하는 것이 필요하다. 본 연구는 마이크로 컴퓨터를 이용 트랙터 작업기의 자세를 작업상황에 맞게 자동적으로 제어할 수 있는 3점 히치 제어시스템을 설계 개발하여 이론적 고찰과 함께 응답실험을 통하여 그의 제어성능을 구명하고자 수행되었다. 본 연구에서의 작업기 ...
불균일한 경지 및 경사지에서 트랙터 작업기 작업의 질을 향상시키고 운전자의 노력을 절감시키기 위해서는 작업기의 자세를 작업상황에 맞게 제어하는 것이 필요하다. 본 연구는 마이크로 컴퓨터를 이용 트랙터 작업기의 자세를 작업상황에 맞게 자동적으로 제어할 수 있는 3점 히치 제어시스템을 설계 개발하여 이론적 고찰과 함께 응답실험을 통하여 그의 제어성능을 구명하고자 수행되었다. 본 연구에서의 작업기 자세제어를 위한 전자유압식 3점 히치 제어시스템은 포텐쇼미터에 의해 설정입력을 설정해주는 설정입력부, 작업기 자세를 감지하기 위한 경사각 센서, 설정입력과 센서신호를 받아들여 유압회로를 구동시키는 전원공급장치 및 앰프, 마이크로 컴퓨터, A/D 변환기, 릴레이 구동회로로 구성된 전자 제어부, 기존 트랙터의 유압회로를 마이크로 컴퓨터에 의해 제어가 가능토록 기존의 기계식 방향제어 밸브 대신 전자식 방향제어 밸브로 대치한 유압회로부, 기존의 트랙터의 3점 링크에 작업기의 자세제어를 위하여 오른쪽 리프트 링크를 유압 실린더로 대치하여 작업기의 경사도를 조절토록 한 3점 링크 히치 및 로타리 작업기로 제어시스템을 구성하였다. 제작된 제어시스템의 작업기 자세제어의 특성 및 영향을 미치는 요인을 파악하기 위하여 제어시스템의 이론적인 분석을 시도하였으며 이를 요인에 따른 제어 시스템의 제어성능을 파악하고자 실내 실험을 수행하였다. 본 연구에서 얻어진 결과를 요약하면 다음과 같다. 1. 마이크로 컴퓨터를 이용하여 작업기의 자세제어 수행이 가능한 전자유압식 3점 히치 제어시스템을 설계 제작하였으며 이론적 고찰을 통하여 불감대의 크기와 유압회로의 유량이 제어시스템의 응답에 중요한 영향을 미치는 요인임을 알 수 있었다. 2. 작업기의 자세제어 성능실험 결과 계단입력에 의해 일정자세로 제어하는 경우 안정적 제어를 위해서는 유량의 증가에 따라 설정 불감대의 크기가 증가되어야 하며, 유압회로의 유량이 0.25∼1.5ℓ/min 의 범위에서 설정자세에 대하여 약 ±2.4∼±5.1° 이내로 제어할 수 있었다. 3. 정현파의 변동입력에 대한 제어시스템의 응답은 유량증가에 따라 이득의 감소와 위상차가 크게 나타나는 주파수는 증가하였으며 유압회로의 유량이 0.25 ∼ 1.5 ℓ/min 범위일 때 약 0.02∼0.2 Hz 주파수 이내에서 큰 이득의 감소와 위상차 없이 제어되었다. 4. 작업기의 자세제어 시스템의 구성요소 중 작업기의 자세 측정을 위한 경사각 센서의 신속하고 안정된 출력만 보완이 된다면 제어성능이 크게 향상될 것으로 보이며, 실용화의 가능성도 충분히 있는 것으로 판단되었다.
불균일한 경지 및 경사지에서 트랙터 작업기 작업의 질을 향상시키고 운전자의 노력을 절감시키기 위해서는 작업기의 자세를 작업상황에 맞게 제어하는 것이 필요하다. 본 연구는 마이크로 컴퓨터를 이용 트랙터 작업기의 자세를 작업상황에 맞게 자동적으로 제어할 수 있는 3점 히치 제어시스템을 설계 개발하여 이론적 고찰과 함께 응답실험을 통하여 그의 제어성능을 구명하고자 수행되었다. 본 연구에서의 작업기 자세제어를 위한 전자유압식 3점 히치 제어시스템은 포텐쇼미터에 의해 설정입력을 설정해주는 설정입력부, 작업기 자세를 감지하기 위한 경사각 센서, 설정입력과 센서신호를 받아들여 유압회로를 구동시키는 전원공급장치 및 앰프, 마이크로 컴퓨터, A/D 변환기, 릴레이 구동회로로 구성된 전자 제어부, 기존 트랙터의 유압회로를 마이크로 컴퓨터에 의해 제어가 가능토록 기존의 기계식 방향제어 밸브 대신 전자식 방향제어 밸브로 대치한 유압회로부, 기존의 트랙터의 3점 링크에 작업기의 자세제어를 위하여 오른쪽 리프트 링크를 유압 실린더로 대치하여 작업기의 경사도를 조절토록 한 3점 링크 히치 및 로타리 작업기로 제어시스템을 구성하였다. 제작된 제어시스템의 작업기 자세제어의 특성 및 영향을 미치는 요인을 파악하기 위하여 제어시스템의 이론적인 분석을 시도하였으며 이를 요인에 따른 제어 시스템의 제어성능을 파악하고자 실내 실험을 수행하였다. 본 연구에서 얻어진 결과를 요약하면 다음과 같다. 1. 마이크로 컴퓨터를 이용하여 작업기의 자세제어 수행이 가능한 전자유압식 3점 히치 제어시스템을 설계 제작하였으며 이론적 고찰을 통하여 불감대의 크기와 유압회로의 유량이 제어시스템의 응답에 중요한 영향을 미치는 요인임을 알 수 있었다. 2. 작업기의 자세제어 성능실험 결과 계단입력에 의해 일정자세로 제어하는 경우 안정적 제어를 위해서는 유량의 증가에 따라 설정 불감대의 크기가 증가되어야 하며, 유압회로의 유량이 0.25∼1.5ℓ/min 의 범위에서 설정자세에 대하여 약 ±2.4∼±5.1° 이내로 제어할 수 있었다. 3. 정현파의 변동입력에 대한 제어시스템의 응답은 유량증가에 따라 이득의 감소와 위상차가 크게 나타나는 주파수는 증가하였으며 유압회로의 유량이 0.25 ∼ 1.5 ℓ/min 범위일 때 약 0.02∼0.2 Hz 주파수 이내에서 큰 이득의 감소와 위상차 없이 제어되었다. 4. 작업기의 자세제어 시스템의 구성요소 중 작업기의 자세 측정을 위한 경사각 센서의 신속하고 안정된 출력만 보완이 된다면 제어성능이 크게 향상될 것으로 보이며, 실용화의 가능성도 충분히 있는 것으로 판단되었다.
This study was attemped to develop the electronic-hydraulic hitch system for controlling the attitude of tractor implement and to investigate control performance of the system through theoretical analysis and experiments. Main components of the system developed in this study were reference input pan...
This study was attemped to develop the electronic-hydraulic hitch system for controlling the attitude of tractor implement and to investigate control performance of the system through theoretical analysis and experiments. Main components of the system developed in this study were reference input panel, inclination angle detecter, electronic controller consisted of IBM AT PC and interfaces, electro-hydaulic directional valve and other hydraulic components and three-point hitch linkage. Experiments were carried out to investigate the response of the system to the step and sinusodial inputs. The effect of hydrauic flow rate and reference dead band on control performance were analized. The following conclusions were derived from the study: 1. An electronic-hydraulic hitch system capable of attitude control as well as position control was developed. The theoretical analysis resulted that hydraulic flow rate and reference deadband were the impotant parameters affecting on the response of the system. 2. In the step response of the system, the reference deadband for stable control was increased as the hydraulic flow rate increased. The Attitude of the implement was controlled within ±2.4˚∼±5.l˚ for the reference attitude when the hydraulic flow rates were in the range of 0.25∼1.5 ℓ/min. 3. In the frequency response of the system, frequencies causing amplitude attenuation and phase change increased as the hydraulic flow rate increased. When the hydraulic flow rates were in the range of 0.25∼1.5 ℓ/min, the frequencies at amplitude attenuation and phase change were in the range of 0.02∼0.2 Hz. 4. It was found out that the control performance of the system could be improved greatly if the inclination angle detecter with fast and stable response were developed tractor. The electronic-hydraulic hitch system including attitude control was considered as a good replacement for the present mechanical-hydraulic hitch system.
This study was attemped to develop the electronic-hydraulic hitch system for controlling the attitude of tractor implement and to investigate control performance of the system through theoretical analysis and experiments. Main components of the system developed in this study were reference input panel, inclination angle detecter, electronic controller consisted of IBM AT PC and interfaces, electro-hydaulic directional valve and other hydraulic components and three-point hitch linkage. Experiments were carried out to investigate the response of the system to the step and sinusodial inputs. The effect of hydrauic flow rate and reference dead band on control performance were analized. The following conclusions were derived from the study: 1. An electronic-hydraulic hitch system capable of attitude control as well as position control was developed. The theoretical analysis resulted that hydraulic flow rate and reference deadband were the impotant parameters affecting on the response of the system. 2. In the step response of the system, the reference deadband for stable control was increased as the hydraulic flow rate increased. The Attitude of the implement was controlled within ±2.4˚∼±5.l˚ for the reference attitude when the hydraulic flow rates were in the range of 0.25∼1.5 ℓ/min. 3. In the frequency response of the system, frequencies causing amplitude attenuation and phase change increased as the hydraulic flow rate increased. When the hydraulic flow rates were in the range of 0.25∼1.5 ℓ/min, the frequencies at amplitude attenuation and phase change were in the range of 0.02∼0.2 Hz. 4. It was found out that the control performance of the system could be improved greatly if the inclination angle detecter with fast and stable response were developed tractor. The electronic-hydraulic hitch system including attitude control was considered as a good replacement for the present mechanical-hydraulic hitch system.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.