삼성SDI는 브라운관을 중심으로 30년간 지속적 성장을 기록해 왔으나, 주력제품이던 브라운관이 기술발달에 따라 성숙기에 접어들고 차츰 새로운 디스플레이 제품들이 브라운관을 대체하는 움직임이 가시화됨에 따라 회사의 장기전략을 고민해야 하는 시점에 이르렀다. 그래서, 회사의 경영진도 기존 브라운관 사업 이외에 PDP, 휴대단말기용 디스플레이, 2차 전지 등 신규 사업을 강화하겠다는 전략을 추진중이다. 삼성SDI는 그동안 말레이시아, 독일, 멕시코, 브라질, 중국 등에 브라운관 공장을 투자하여 대부분 큰 성공을 거두었다. 현재 회사 수익의 대부분이 브라운관 부문에서 발생하고 있고 당분간 그 추세는 계속될 것으로 전망되지만, 장기적으로는 분명히 브라운관 이외의 새로운 사업에 경영자원을 배분하고 투자해야 하는 딜레마에 처해 있다. 각 해외공장의 진출배경 및 특수성과 전사 차원의 장기전략을 감안할 때 삼성SDI는 어떻게 글로벌 매니지먼트 전략을 구사해야 하겠는가?
삼성SDI는 브라운관을 중심으로 30년간 지속적 성장을 기록해 왔으나, 주력제품이던 브라운관이 기술발달에 따라 성숙기에 접어들고 차츰 새로운 디스플레이 제품들이 브라운관을 대체하는 움직임이 가시화됨에 따라 회사의 장기전략을 고민해야 하는 시점에 이르렀다. 그래서, 회사의 경영진도 기존 브라운관 사업 이외에 PDP, 휴대단말기용 디스플레이, 2차 전지 등 신규 사업을 강화하겠다는 전략을 추진중이다. 삼성SDI는 그동안 말레이시아, 독일, 멕시코, 브라질, 중국 등에 브라운관 공장을 투자하여 대부분 큰 성공을 거두었다. 현재 회사 수익의 대부분이 브라운관 부문에서 발생하고 있고 당분간 그 추세는 계속될 것으로 전망되지만, 장기적으로는 분명히 브라운관 이외의 새로운 사업에 경영자원을 배분하고 투자해야 하는 딜레마에 처해 있다. 각 해외공장의 진출배경 및 특수성과 전사 차원의 장기전략을 감안할 때 삼성SDI는 어떻게 글로벌 매니지먼트 전략을 구사해야 하겠는가?
Samsung SDI has been successful in business mainly with CPT(Color Picture Tube) and CDT(Color Display Tube) during the last 30 years. However, itsmarket leadership in the display device area is threatened by newly developed devices. To cope with such a threat, the management has a long term strategy...
Samsung SDI has been successful in business mainly with CPT(Color Picture Tube) and CDT(Color Display Tube) during the last 30 years. However, itsmarket leadership in the display device area is threatened by newly developed devices. To cope with such a threat, the management has a long term strategy to strengthen the new display device such as PDP, STN LCD and rechargeable battery, etc.By the way, Samsung SDI invested in overseas factories for CPT or CDT inMalaysia, Germany, Mexico, Brizil and China. Fourtunately all of the overseas factories are successful and recording profits. Now, what is the most appropriate global management strategy for Samsung SDI to choose for long term period in considering that each of overseas factory has its own appropriateness and role while the company has to prepare a road for the future star?
Samsung SDI has been successful in business mainly with CPT(Color Picture Tube) and CDT(Color Display Tube) during the last 30 years. However, itsmarket leadership in the display device area is threatened by newly developed devices. To cope with such a threat, the management has a long term strategy to strengthen the new display device such as PDP, STN LCD and rechargeable battery, etc.By the way, Samsung SDI invested in overseas factories for CPT or CDT inMalaysia, Germany, Mexico, Brizil and China. Fourtunately all of the overseas factories are successful and recording profits. Now, what is the most appropriate global management strategy for Samsung SDI to choose for long term period in considering that each of overseas factory has its own appropriateness and role while the company has to prepare a road for the future star?
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