세계속에서 한국의 위상이 높아짐과 동시에 한국과 한국어을 배우려는 사람의 수도 증가하고 있다. 이에 한국어를 배우고자 하는 다양한 학습자들의 요구와 고차원적인 한국어 학습자를 양성하기 위한 한국어 교육 방법을 모색해야 할 때이다. 교육 내용 측면에서 문학의 가치를 살펴 보면, 문학은 언어로 표현되는 문화로 언어 학습에 있어서 그 의미가 크다. 문학의 일차적 재료는 언어이다. 따라서 특별한 상황, 장소, 환경, 대상을 뛰어넘기가 수월하여 누구나 쉽게 접할 수 있다는 것이 큰 장점이다. 다음으로 문학교재는 광범위하면서도 다양한 난이도를 가진 문체, 격식, 텍스트 유형들의 진정한 실례들을 제공한다는 것이다. 그러나 무엇보다 문학 교재가 갖는 뛰어난 장점은 학습자가 글을 읽고 싶어하고 학습을 유지하고자 하는 강력한 언어 교수 학습 동기원이 될 수 있다는 점이다. 이처럼 문학교육은 정의적, 인지적, 언어적 발달에 공헌한다는 것을 알 수 있다. 다음으로 교육 방법적인 면에서 보면, 문학 텍스트는 의사소통 능력을 기르기 위한 좋은 수단이 된다. 언어 학습은 자연스러운 환경속에서 지식이나 사실의 암기 학습이 아니라 의사전달의 과정속에서 실제 언어를 사용하는 활동을 통하여 이루어져야 한다. 특히 실제 상황하에서의 의미있는 활동을 통해 이루어져야 하고, 적당히 이해할 수 있는 학습 자료를 입력해 주는 것이 필요하며, 전체에서 부분으로 진행되어야 한다. 따라서 현실감있는 학습 자료, 문맥 이 강조되고 편안한 학습 환경과 ...
세계속에서 한국의 위상이 높아짐과 동시에 한국과 한국어을 배우려는 사람의 수도 증가하고 있다. 이에 한국어를 배우고자 하는 다양한 학습자들의 요구와 고차원적인 한국어 학습자를 양성하기 위한 한국어 교육 방법을 모색해야 할 때이다. 교육 내용 측면에서 문학의 가치를 살펴 보면, 문학은 언어로 표현되는 문화로 언어 학습에 있어서 그 의미가 크다. 문학의 일차적 재료는 언어이다. 따라서 특별한 상황, 장소, 환경, 대상을 뛰어넘기가 수월하여 누구나 쉽게 접할 수 있다는 것이 큰 장점이다. 다음으로 문학교재는 광범위하면서도 다양한 난이도를 가진 문체, 격식, 텍스트 유형들의 진정한 실례들을 제공한다는 것이다. 그러나 무엇보다 문학 교재가 갖는 뛰어난 장점은 학습자가 글을 읽고 싶어하고 학습을 유지하고자 하는 강력한 언어 교수 학습 동기원이 될 수 있다는 점이다. 이처럼 문학교육은 정의적, 인지적, 언어적 발달에 공헌한다는 것을 알 수 있다. 다음으로 교육 방법적인 면에서 보면, 문학 텍스트는 의사소통 능력을 기르기 위한 좋은 수단이 된다. 언어 학습은 자연스러운 환경속에서 지식이나 사실의 암기 학습이 아니라 의사전달의 과정속에서 실제 언어를 사용하는 활동을 통하여 이루어져야 한다. 특히 실제 상황하에서의 의미있는 활동을 통해 이루어져야 하고, 적당히 이해할 수 있는 학습 자료를 입력해 주는 것이 필요하며, 전체에서 부분으로 진행되어야 한다. 따라서 현실감있는 학습 자료, 문맥 이 강조되고 편안한 학습 환경과 동기 부여가 언어 학습의 촉진제 역할로 중요시된다. 그리고 이 원칙들은 언어의 네 가지 기능인 듣기, 말하기, 읽기, 쓰기 지도에 다같이 적용되어야 하며 특히 이들 네 가지 기술은 상호 전이효과를 가져다준다. 바로 문학 작품은 이러한 통합적인 언어 교수법을 할 수 있는 훌륭한 텍스트이다. 따라서 언어 학습의 자료로서 문학의 사용 가치를 높이는 것은 당연하다. 그러나 문학의 언어 학습의 자료로서의 가치가 높음에도 불구하고 실제 한국어 교육 현장에서 문학을 언어 자료로 한 교육은 교재 선정의 어려움과 과다한 텍스트의 분량, 교수 방법의 어려움 등으로 그 활용이 무시되어 왔다고 해도 과언이 아니다. 또한 교재에는 학습 효과보다는 교재 편성의 유리함에서 실린 듯한 시나 수필 등 적은 분량의 산문이 대부분이고, 그나마도 고급단계에서 겨우 이루어 지고 있는 실정이다. 무엇보다도 지나치게 작품성 위주로 선정되어 학습자들은 흥미보다는 문학 수업은 어렵다는 생각을 하게 된다. 따라서 학습자들의 흥미를 일으킬 수 있고 의사소통 위주의 동화를 스토리텔링 활동을 통한다면 한국어 교육의 초급 단계에서도 효과적인 교육을 할 수 있으며 무엇보다도 그 소재와 학습 자료가 무궁무진하다는 큰 장점이 될 수 있다. 문학 작품을 읽는 기쁨은 남녀노소를 가리지 않는다. 세계 어느 가정에서든 부모들은 아이의 언어 발달과 정서 발달을 위하여 그림이 있는 이야기책을 정성껏 읽어 준다. 이를 한국어 교육 초급 단계에서 활용하고자 하는 것이다. 이 논문은 첫째, 외국어로서의 한국어 교육에서 문학 작품을 활용한 교육의 가치를 알아보고, 둘째 초급 단계에서 문학 중에서 동화 텍스트를 활용한 교육 방법을 모색하는 데 연구의 목적이 있다. 2장에서는 문화와 문학 그리고 언어 교육의 관계를 이론적 고찰을 통해 알아 보고 한국어 교육에서 문학 교육이 이루어 지는 현황을 교재 분석을 통해 분석한다. 이를 바탕으로 한국어 교육을 위한 문학 텍스트를 선정하는 기준을 세워보도록 한다. 3장에서는 한국어 교육에서 활용할 수 있는 문학 텍스트를 선정하고 그 실례를 제시하였다. 한국어 교사와 학습 수준 중급 이상의 학생들에게 문학 수업 후 느낀 점과 교육 후의 효과를 설문을 통해 알아 보았다. 그리고 이 설문 결과와 2장에서 세운 선정 기준을 근거로 문학 텍스트를 선정하여 실례를 제시한다. 그 선정의 정당성과 타당성을 위하여 초급 학습자들을 대상으로 사례 적용을 해보고 수업 후의 반응을 설문 조사한다. 이때 활용하는 문학 텍스트는 세계 명작 동화와 더불어 본 연구자가 중요하게 부각시키고자 하는 한국 전래 동화를 대상으로 한다. 4장에서는 한국어 교육에서 문학 텍스트를 통한 통합적 언어 지도 가능성을 타진해 보기 위해서 총체적 학습 전략의 하나인 스토리 텔링(story telling) 교수 전략을 고찰하였다. 이 논문에서는 초급 단계에서의 문학 텍스트 활용 방안만을 다루도록 한다. 초급 수업 모형으로 동화 ' 콩쥐 팥쥐'를 스토리 텔링 방법으로 수업 실제 제시해 본다. 여러 학자들의 선행 연구와 한국어 교육 기관의 교사와 학생들의 설문을 통하여 한국어 교육에서 문학 텍스트의 선정 기준을 종합해서 정리하면 다음과 같다. (1)무엇보다도 학습자의 흥미를 이끌 수 있는 문학 작품이어야 한다. (2)학생들의 언어 능력을 고려하여 선정한다. (3)가능한 현대 작품이 좋다. (4)분량이 길지 않은 작품이어야한다. (5)시간과 공간을 초월하는 보편적인 주제를 다루고 있어야 한다. (6)문학적 가치가 풍부한 작품이 좋다. (7)가능한 한국인의 모습과 생활을 담은 작품, 즉 한국 문학 작품을 텍스트로 한다. 따라서 한국어를 배우는 초급 학습자의 수준에 따라 문학 작품을 선택하게 되는데는 위의 텍스트 선정 기준을 살펴 보면 처음에는 적은 어휘량과 문법 지식이 없어서 이해하기 쉽고 유추할 수 있는 작품을 선택해야 하고 보편적인 가치와 시공을 초월하는 이야기이어야 하며 분량이 작아야 한다. 이는 바로 세계 명작 동화나 이솝우화처럼 누구에게나 친근한 작품이 좋다. 또한 한국 전래 동화나 한국 어린이용 그림 동화책같이 글이 적고 한국인의 정서와 한국을 알 수 있는 한국 동화책의 활용 가치도 높다고 볼 수 있다. 실제 한국어 초급 학습자들에게 세계 명작동화 1편과 한국 전래 동화 1편을 스토리 텔링 기법으로 수업한 결과 상당히 효과적이었다. 모르는 어휘와 문장은 교사의 말투와 그림 그리고 문맥안에서 학생들 스스로 지적인 예측을 사용하였다. 무엇보다도 딱딱한 학습용 교재보다도 흥미가 컸고, 학습이라는 부담감을 덜 갖고 있었다. 한국어 교육에서 동화를 포함한 문학 작품을 활용한 교육은 무궁무진한 학습 자료의 근원이라는 큰 장점을 갖기 때문에 더욱 많은 연구와 교수법 계발이 이루어져야겠다.
세계속에서 한국의 위상이 높아짐과 동시에 한국과 한국어을 배우려는 사람의 수도 증가하고 있다. 이에 한국어를 배우고자 하는 다양한 학습자들의 요구와 고차원적인 한국어 학습자를 양성하기 위한 한국어 교육 방법을 모색해야 할 때이다. 교육 내용 측면에서 문학의 가치를 살펴 보면, 문학은 언어로 표현되는 문화로 언어 학습에 있어서 그 의미가 크다. 문학의 일차적 재료는 언어이다. 따라서 특별한 상황, 장소, 환경, 대상을 뛰어넘기가 수월하여 누구나 쉽게 접할 수 있다는 것이 큰 장점이다. 다음으로 문학교재는 광범위하면서도 다양한 난이도를 가진 문체, 격식, 텍스트 유형들의 진정한 실례들을 제공한다는 것이다. 그러나 무엇보다 문학 교재가 갖는 뛰어난 장점은 학습자가 글을 읽고 싶어하고 학습을 유지하고자 하는 강력한 언어 교수 학습 동기원이 될 수 있다는 점이다. 이처럼 문학교육은 정의적, 인지적, 언어적 발달에 공헌한다는 것을 알 수 있다. 다음으로 교육 방법적인 면에서 보면, 문학 텍스트는 의사소통 능력을 기르기 위한 좋은 수단이 된다. 언어 학습은 자연스러운 환경속에서 지식이나 사실의 암기 학습이 아니라 의사전달의 과정속에서 실제 언어를 사용하는 활동을 통하여 이루어져야 한다. 특히 실제 상황하에서의 의미있는 활동을 통해 이루어져야 하고, 적당히 이해할 수 있는 학습 자료를 입력해 주는 것이 필요하며, 전체에서 부분으로 진행되어야 한다. 따라서 현실감있는 학습 자료, 문맥 이 강조되고 편안한 학습 환경과 동기 부여가 언어 학습의 촉진제 역할로 중요시된다. 그리고 이 원칙들은 언어의 네 가지 기능인 듣기, 말하기, 읽기, 쓰기 지도에 다같이 적용되어야 하며 특히 이들 네 가지 기술은 상호 전이효과를 가져다준다. 바로 문학 작품은 이러한 통합적인 언어 교수법을 할 수 있는 훌륭한 텍스트이다. 따라서 언어 학습의 자료로서 문학의 사용 가치를 높이는 것은 당연하다. 그러나 문학의 언어 학습의 자료로서의 가치가 높음에도 불구하고 실제 한국어 교육 현장에서 문학을 언어 자료로 한 교육은 교재 선정의 어려움과 과다한 텍스트의 분량, 교수 방법의 어려움 등으로 그 활용이 무시되어 왔다고 해도 과언이 아니다. 또한 교재에는 학습 효과보다는 교재 편성의 유리함에서 실린 듯한 시나 수필 등 적은 분량의 산문이 대부분이고, 그나마도 고급단계에서 겨우 이루어 지고 있는 실정이다. 무엇보다도 지나치게 작품성 위주로 선정되어 학습자들은 흥미보다는 문학 수업은 어렵다는 생각을 하게 된다. 따라서 학습자들의 흥미를 일으킬 수 있고 의사소통 위주의 동화를 스토리텔링 활동을 통한다면 한국어 교육의 초급 단계에서도 효과적인 교육을 할 수 있으며 무엇보다도 그 소재와 학습 자료가 무궁무진하다는 큰 장점이 될 수 있다. 문학 작품을 읽는 기쁨은 남녀노소를 가리지 않는다. 세계 어느 가정에서든 부모들은 아이의 언어 발달과 정서 발달을 위하여 그림이 있는 이야기책을 정성껏 읽어 준다. 이를 한국어 교육 초급 단계에서 활용하고자 하는 것이다. 이 논문은 첫째, 외국어로서의 한국어 교육에서 문학 작품을 활용한 교육의 가치를 알아보고, 둘째 초급 단계에서 문학 중에서 동화 텍스트를 활용한 교육 방법을 모색하는 데 연구의 목적이 있다. 2장에서는 문화와 문학 그리고 언어 교육의 관계를 이론적 고찰을 통해 알아 보고 한국어 교육에서 문학 교육이 이루어 지는 현황을 교재 분석을 통해 분석한다. 이를 바탕으로 한국어 교육을 위한 문학 텍스트를 선정하는 기준을 세워보도록 한다. 3장에서는 한국어 교육에서 활용할 수 있는 문학 텍스트를 선정하고 그 실례를 제시하였다. 한국어 교사와 학습 수준 중급 이상의 학생들에게 문학 수업 후 느낀 점과 교육 후의 효과를 설문을 통해 알아 보았다. 그리고 이 설문 결과와 2장에서 세운 선정 기준을 근거로 문학 텍스트를 선정하여 실례를 제시한다. 그 선정의 정당성과 타당성을 위하여 초급 학습자들을 대상으로 사례 적용을 해보고 수업 후의 반응을 설문 조사한다. 이때 활용하는 문학 텍스트는 세계 명작 동화와 더불어 본 연구자가 중요하게 부각시키고자 하는 한국 전래 동화를 대상으로 한다. 4장에서는 한국어 교육에서 문학 텍스트를 통한 통합적 언어 지도 가능성을 타진해 보기 위해서 총체적 학습 전략의 하나인 스토리 텔링(story telling) 교수 전략을 고찰하였다. 이 논문에서는 초급 단계에서의 문학 텍스트 활용 방안만을 다루도록 한다. 초급 수업 모형으로 동화 ' 콩쥐 팥쥐'를 스토리 텔링 방법으로 수업 실제 제시해 본다. 여러 학자들의 선행 연구와 한국어 교육 기관의 교사와 학생들의 설문을 통하여 한국어 교육에서 문학 텍스트의 선정 기준을 종합해서 정리하면 다음과 같다. (1)무엇보다도 학습자의 흥미를 이끌 수 있는 문학 작품이어야 한다. (2)학생들의 언어 능력을 고려하여 선정한다. (3)가능한 현대 작품이 좋다. (4)분량이 길지 않은 작품이어야한다. (5)시간과 공간을 초월하는 보편적인 주제를 다루고 있어야 한다. (6)문학적 가치가 풍부한 작품이 좋다. (7)가능한 한국인의 모습과 생활을 담은 작품, 즉 한국 문학 작품을 텍스트로 한다. 따라서 한국어를 배우는 초급 학습자의 수준에 따라 문학 작품을 선택하게 되는데는 위의 텍스트 선정 기준을 살펴 보면 처음에는 적은 어휘량과 문법 지식이 없어서 이해하기 쉽고 유추할 수 있는 작품을 선택해야 하고 보편적인 가치와 시공을 초월하는 이야기이어야 하며 분량이 작아야 한다. 이는 바로 세계 명작 동화나 이솝우화처럼 누구에게나 친근한 작품이 좋다. 또한 한국 전래 동화나 한국 어린이용 그림 동화책같이 글이 적고 한국인의 정서와 한국을 알 수 있는 한국 동화책의 활용 가치도 높다고 볼 수 있다. 실제 한국어 초급 학습자들에게 세계 명작동화 1편과 한국 전래 동화 1편을 스토리 텔링 기법으로 수업한 결과 상당히 효과적이었다. 모르는 어휘와 문장은 교사의 말투와 그림 그리고 문맥안에서 학생들 스스로 지적인 예측을 사용하였다. 무엇보다도 딱딱한 학습용 교재보다도 흥미가 컸고, 학습이라는 부담감을 덜 갖고 있었다. 한국어 교육에서 동화를 포함한 문학 작품을 활용한 교육은 무궁무진한 학습 자료의 근원이라는 큰 장점을 갖기 때문에 더욱 많은 연구와 교수법 계발이 이루어져야겠다.
The first purpose of this study is to find out the values of Literature Text in Korean Teaching as a Foreign Language. And the seond is tyying to find a the Teaching methods using the Text of Literature in Korean Teaching as a Foreign Language. It taught the Korean language in the object which is a ...
The first purpose of this study is to find out the values of Literature Text in Korean Teaching as a Foreign Language. And the seond is tyying to find a the Teaching methods using the Text of Literature in Korean Teaching as a Foreign Language. It taught the Korean language in the object which is a foreign nation and the all history did not become so long. That much the Korean language education being various from still many portion, the fact that the system research is necessary is fact. Recently it comes and it sublates searches for does the grammatical instruction method of past, the more effective studying law and and and to sleep there is a possibility of seeing the effort which plentifully. This dissertation the literature work ' as data ' text of language education to approach and it is to do to sleep. The value which the literature work has from language education first, the literature form gives and there is a possibility of having the interest regarding studying because. There is a possibility of one morning in secondth, vocabulary studying and grammatical studying. Becoming the help in thirdth, by the just influence where is not information delivery which is simple internal organs memory, there is a possibility of having a creation sentimental expression or an accident ability. There is a possibility becoming the fourthth, true feelings one teaching material. It respected a part Korean language education, it will make artificially and it will be able to solve the blind spot of the position teaching material as language text to be easy obtainment it is possible. There is a possibility of knowing a fifth, the toe regarding the various fact which appears in the literature system back text w hich is various lon by an activity and true feelings one situation and a culture connection multi branch sentence pattern. It will reach to lead, becomes the help in doctor being understood ability improvement. In order to learn, a sixth, by an indirect experience culture and and and in the skis E formation against a target language it contributes. It will be able to improve the ability which it writes from the process which learns a seventh, multi branch investigation structure and a figure of speech expression. It is like this from language education literature education being disabled even in high value, when it tries to observe the present condition of the each education agency, the literature education is being is not coming to accomplish well. That it does, part only it will be coming to accomplish is from chart high-class phase. From in multi style of literature specially the novel which contains an assimilation has a predominance characteristic from language education. It applied the literature work with text and in order the Korean language education description below the literature text selecting standard work which is suitable it did. From that result first class phase that it applies a world-wide masterpiece assimilation and a Korean transmission assimilation, tried to observe effective and, from phase of middle class over applying a Korean present-day fragmentary novel the month and so on box from preceding research analysis. Question work of the selecting standard which it follows in him and the stude nt and the teacher it led and it tried to draw up the impoliteness of the work with list. From the last market from the first class phase effectively it applies a literature text su the toe li theyl it applied the ring with the whole studying strategy for. su The toe li theyl it groped the value and an activity of the ring and it saw and and impolitely ' with ' the mouse the bean mouse phath the study map it presented. Preceding research of the multi scholars and question of the teachers and the students of the Korean language education agency it leads and it synthesizes the selecting standard of literature text from the Korean language education, when it arranges, with afterwords it is same. (1) what it sees must be a literature work which is the possibility of leading a studying volition interest. It considers the language ability of (2) students and it selects. (3) the present-day work which is possible is good. Must be a work whose (4) quantity is not long. Must treat the universal subject which surpasses (5) hour and the space. The work whose (6) literature value is abundant is good. (7) the work which puts in the features and a life of a Korean who is possible, Korean literature work namely with text. Consequently the literature work and and it follows on the first class studying volition level which learns the Korean language and it will be selected and and and when it tries to observe the dignity text selecting s tandard to initially the enemy is not a vocabulary quantity and a grammatical knowledge and it understands, and yu must select the work which is ugly possibility must be a talk which surpasses a universal value and a space-time the quantity does small. Rightly world-wide masterpiece assimilation I sop like emergence B the work which is intimate am good to who. Also Korean transmission assimilation or Korea the young use picture assimilation book the writing is few together and that also the application value of the Korean assimilation book which is the possibility of knowing the emotion and Korea of a Korean is high there is a possibility of seeing. The world-wide masterpiece assimilation 1 side and the Korean transmission assimilation 1 side su the toe li theyl the result which studies with ring technique considerable it was effective in the actual Korean language first class studying sleeping field. The vocabulary and the sentence which it does not know the students indication used a prediction oneself f rom inside way of talking and the picture and context of the teacher. What sees the interest to be bigger the hard studying teaching material more, the charge which is studying it will wind, it will take, it had. The education which applies the literature work which contains an assimilation from the Korean language education is origin of the studying data which is infinite and the more many research and instruction method development become accomplished because has a big strong point key.
The first purpose of this study is to find out the values of Literature Text in Korean Teaching as a Foreign Language. And the seond is tyying to find a the Teaching methods using the Text of Literature in Korean Teaching as a Foreign Language. It taught the Korean language in the object which is a foreign nation and the all history did not become so long. That much the Korean language education being various from still many portion, the fact that the system research is necessary is fact. Recently it comes and it sublates searches for does the grammatical instruction method of past, the more effective studying law and and and to sleep there is a possibility of seeing the effort which plentifully. This dissertation the literature work ' as data ' text of language education to approach and it is to do to sleep. The value which the literature work has from language education first, the literature form gives and there is a possibility of having the interest regarding studying because. There is a possibility of one morning in secondth, vocabulary studying and grammatical studying. Becoming the help in thirdth, by the just influence where is not information delivery which is simple internal organs memory, there is a possibility of having a creation sentimental expression or an accident ability. There is a possibility becoming the fourthth, true feelings one teaching material. It respected a part Korean language education, it will make artificially and it will be able to solve the blind spot of the position teaching material as language text to be easy obtainment it is possible. There is a possibility of knowing a fifth, the toe regarding the various fact which appears in the literature system back text w hich is various lon by an activity and true feelings one situation and a culture connection multi branch sentence pattern. It will reach to lead, becomes the help in doctor being understood ability improvement. In order to learn, a sixth, by an indirect experience culture and and and in the skis E formation against a target language it contributes. It will be able to improve the ability which it writes from the process which learns a seventh, multi branch investigation structure and a figure of speech expression. It is like this from language education literature education being disabled even in high value, when it tries to observe the present condition of the each education agency, the literature education is being is not coming to accomplish well. That it does, part only it will be coming to accomplish is from chart high-class phase. From in multi style of literature specially the novel which contains an assimilation has a predominance characteristic from language education. It applied the literature work with text and in order the Korean language education description below the literature text selecting standard work which is suitable it did. From that result first class phase that it applies a world-wide masterpiece assimilation and a Korean transmission assimilation, tried to observe effective and, from phase of middle class over applying a Korean present-day fragmentary novel the month and so on box from preceding research analysis. Question work of the selecting standard which it follows in him and the stude nt and the teacher it led and it tried to draw up the impoliteness of the work with list. From the last market from the first class phase effectively it applies a literature text su the toe li theyl it applied the ring with the whole studying strategy for. su The toe li theyl it groped the value and an activity of the ring and it saw and and impolitely ' with ' the mouse the bean mouse phath the study map it presented. Preceding research of the multi scholars and question of the teachers and the students of the Korean language education agency it leads and it synthesizes the selecting standard of literature text from the Korean language education, when it arranges, with afterwords it is same. (1) what it sees must be a literature work which is the possibility of leading a studying volition interest. It considers the language ability of (2) students and it selects. (3) the present-day work which is possible is good. Must be a work whose (4) quantity is not long. Must treat the universal subject which surpasses (5) hour and the space. The work whose (6) literature value is abundant is good. (7) the work which puts in the features and a life of a Korean who is possible, Korean literature work namely with text. Consequently the literature work and and it follows on the first class studying volition level which learns the Korean language and it will be selected and and and when it tries to observe the dignity text selecting s tandard to initially the enemy is not a vocabulary quantity and a grammatical knowledge and it understands, and yu must select the work which is ugly possibility must be a talk which surpasses a universal value and a space-time the quantity does small. Rightly world-wide masterpiece assimilation I sop like emergence B the work which is intimate am good to who. Also Korean transmission assimilation or Korea the young use picture assimilation book the writing is few together and that also the application value of the Korean assimilation book which is the possibility of knowing the emotion and Korea of a Korean is high there is a possibility of seeing. The world-wide masterpiece assimilation 1 side and the Korean transmission assimilation 1 side su the toe li theyl the result which studies with ring technique considerable it was effective in the actual Korean language first class studying sleeping field. The vocabulary and the sentence which it does not know the students indication used a prediction oneself f rom inside way of talking and the picture and context of the teacher. What sees the interest to be bigger the hard studying teaching material more, the charge which is studying it will wind, it will take, it had. The education which applies the literature work which contains an assimilation from the Korean language education is origin of the studying data which is infinite and the more many research and instruction method development become accomplished because has a big strong point key.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.