환경문제와 에너지 재활용 차원에서 폐타이어의 회수와 자원화는 필수적이다. 폐타이어를 자원화하는 열분해 공정의 경제성은 열분해 부산물의 상품가치의 제고를 통하여 개선될 수 있다. 따라서 단순 연료유로 사용되고있는 열분해 오일의 부가가치를 높이면 열분해 플랜트의 경제성이 제고되고 이로 인해 환경친화적인 열분해 기술이 가속화될 수 있을 것이다. 본 연구에서는 폐타이어 열분해 생성물 중 50%이상을 차지하는 오일을 정제하여 등유 등급의 품질에 맞는 석유자원화를 꾀하였다. 열분해 오일의 성분 및 특성은 ...
환경문제와 에너지 재활용 차원에서 폐타이어의 회수와 자원화는 필수적이다. 폐타이어를 자원화하는 열분해 공정의 경제성은 열분해 부산물의 상품가치의 제고를 통하여 개선될 수 있다. 따라서 단순 연료유로 사용되고있는 열분해 오일의 부가가치를 높이면 열분해 플랜트의 경제성이 제고되고 이로 인해 환경친화적인 열분해 기술이 가속화될 수 있을 것이다. 본 연구에서는 폐타이어 열분해 생성물 중 50%이상을 차지하는 오일을 정제하여 등유 등급의 품질에 맞는 석유자원화를 꾀하였다. 열분해 오일의 성분 및 특성은 열중량 분석과 원소 분석으로 행하였고, 품질 검사는 한국산업규격의 등유 품질검사(KS M 2613)에 따라 행하였다. KS M 2613에 규정하는 조건을 만족시키는 품질을 위하여 증류와 촉매를 이용한 수소첨가 탈황(HDS, Hydrodesulfurization), 탈질(HDN, Hydrodenitrogenation), 탈산소(HDO, Hydrodeoxygenation)를 행하였다. 원료유로 사용된 타이어 열분해 오일 중 증류 잔유물과 인화점이 40℃ 이하인 저비점 오일을 단증류를 통하여 분리제거하고 수소화 반응을 시켜 한국산업규격의 품질을 만족시키는 등유를 얻을 수 있었다. 특히 반응속도에 영향을 주는 반응온도, 반응압력, 반응시간에 따른 정제유의 품질을 조사하여 가장 효과적인 반응조건을 구하였다.
환경문제와 에너지 재활용 차원에서 폐타이어의 회수와 자원화는 필수적이다. 폐타이어를 자원화하는 열분해 공정의 경제성은 열분해 부산물의 상품가치의 제고를 통하여 개선될 수 있다. 따라서 단순 연료유로 사용되고있는 열분해 오일의 부가가치를 높이면 열분해 플랜트의 경제성이 제고되고 이로 인해 환경친화적인 열분해 기술이 가속화될 수 있을 것이다. 본 연구에서는 폐타이어 열분해 생성물 중 50%이상을 차지하는 오일을 정제하여 등유 등급의 품질에 맞는 석유자원화를 꾀하였다. 열분해 오일의 성분 및 특성은 열중량 분석과 원소 분석으로 행하였고, 품질 검사는 한국산업규격의 등유 품질검사(KS M 2613)에 따라 행하였다. KS M 2613에 규정하는 조건을 만족시키는 품질을 위하여 증류와 촉매를 이용한 수소첨가 탈황(HDS, Hydrodesulfurization), 탈질(HDN, Hydrodenitrogenation), 탈산소(HDO, Hydrodeoxygenation)를 행하였다. 원료유로 사용된 타이어 열분해 오일 중 증류 잔유물과 인화점이 40℃ 이하인 저비점 오일을 단증류를 통하여 분리제거하고 수소화 반응을 시켜 한국산업규격의 품질을 만족시키는 등유를 얻을 수 있었다. 특히 반응속도에 영향을 주는 반응온도, 반응압력, 반응시간에 따른 정제유의 품질을 조사하여 가장 효과적인 반응조건을 구하였다.
From a viewpoint of environmental conservation and recovery of available materials, recycling waste tire is very important. It is essential to add economic values to the recycled products to facilitate the recycling process in economic and thus technological aspects. In this work, we focused on deve...
From a viewpoint of environmental conservation and recovery of available materials, recycling waste tire is very important. It is essential to add economic values to the recycled products to facilitate the recycling process in economic and thus technological aspects. In this work, we focused on development of the recovery process for kerosene grade oil from the pyrolyzed tire oil(PTO). In fact, of the products from a pyrolysis plant PTO is the main product and constitute more than 50wt.%. The element and characteristic analysis of PTO was carried out using an element analyzer and TGA. The quality of kerosene grade oil was examined according to the terms of Korean Industrial Standard M 2613(KS M 2613). In the batch distillation, light and heavy fraction such as asphaltenes, contaminants, and other heavy residues was discarded. In order to improve the quality of the PTO further such as sulfur content reduction, a hydrotreating process was followed. The operating conditions such as reaction temperature, pressure, and reaction time for the hydrotreating process of PTO with the CoMo/γ-Al₂O₃ catalyst were of main interest in this study. The optimum reaction conditions were found to be 1000psi of cooling hydrogen, 325℃, and 1hr reaction time. The products thus obtained satisfied the quality standard of kerosene referred to KS M 2613. Further, it was found that the catalyst activity was maintained as long as the catalyst was used 5 times.
From a viewpoint of environmental conservation and recovery of available materials, recycling waste tire is very important. It is essential to add economic values to the recycled products to facilitate the recycling process in economic and thus technological aspects. In this work, we focused on development of the recovery process for kerosene grade oil from the pyrolyzed tire oil(PTO). In fact, of the products from a pyrolysis plant PTO is the main product and constitute more than 50wt.%. The element and characteristic analysis of PTO was carried out using an element analyzer and TGA. The quality of kerosene grade oil was examined according to the terms of Korean Industrial Standard M 2613(KS M 2613). In the batch distillation, light and heavy fraction such as asphaltenes, contaminants, and other heavy residues was discarded. In order to improve the quality of the PTO further such as sulfur content reduction, a hydrotreating process was followed. The operating conditions such as reaction temperature, pressure, and reaction time for the hydrotreating process of PTO with the CoMo/γ-Al₂O₃ catalyst were of main interest in this study. The optimum reaction conditions were found to be 1000psi of cooling hydrogen, 325℃, and 1hr reaction time. The products thus obtained satisfied the quality standard of kerosene referred to KS M 2613. Further, it was found that the catalyst activity was maintained as long as the catalyst was used 5 times.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.